Aktualności

W marcu na scenach Teatru Narodowego

Na scenie przy Wierzbowej premiera Matki Joanny od Aniołów Iwaszkiewicza w reżyserii Wojciecha Farugi. Wśród przedstawień w sali Bogusławskiego – realizacje Eimuntasa Nekrošiusa: Dziady Mickiewicza oraz Gombrowiczowski Ślub.

Sprzedaż biletów na przedstawienia z repertuaru marcowego rozpoczyna się 16 stycznia.

ZOBACZ REPERTUAR MARCOWY W KALENDARIUM, BILETY ONLINE →


• sala Bogusławskiego

Na pierwszym planie: Grzegorz Małecki (Pijak), Danuta Stenka (Matka/Mania), Magdalena Warzecha (Biskup Pandulf), Mateusz Rusin (Henryk). Fot. Krzysztof BielińskiZapraszamy na inscenizacje litewskiego mistrza teatru Eimuntasa Nekrošiusa, który w Teatrze Narodowym przygotował interpretacje Mickiewiczowskiego arcydramatu – Dziadów, a także jednego z najważniejszych polskich tekstów dramatycznych XX wieku – Ślubu Gombrowicza.
W repertuarze również ponadczasowe Fredrowskie Śluby panieńskie w reżyserii Jana Englerta oraz kolejny utwór Gombrowicza –  groteskowa, obnażająca międzyludzkie gry Iwona, księżniczka Burgunda w realizacji Agnieszki Glińskiej. 
Pod Wierzbową (wejście od strony sali Bogusławskiego) pokazujemy Duszyczkę na motywach poematów Różewicza, spektakl o pamięci i rozliczeniu z sumieniem przygotowany przed laty przez Jerzego Grzegorzewskiego.
Na dużej scenie ponadto dramaturgia europejska – przygotowany przez Piotra Cieplaka Woyzeck Büchnera, ballada o prostym żołnierzu, który staje się zbrodniarzem oraz dramat opowiadający o powinnościach i zaniechaniach inteligencji – Letnicy Gorkiego w reżyserii Macieja Prusa.
Gramy słynną operetkę Straussa w nowoczesnej odsłonie – Zemstę nietoperza w inscenizacji Michała Zadary, pod kierownictwem muzycznym Justyny Skoczek, a dla dzieci i dorosłych piękną baśń Andersena – Królową Śniegu w reżyserii Piotra Cieplaka, ze scenografią Andrzeja Witkowskiego.

Na zdjęciu: na pierwszym planie – Grzegorz Małecki (Pijak), Danuta Stenka (Matka/Mania), Magdalena Warzecha (Biskup Pandulf), Mateusz Rusin (Henryk) w Ślubie Witolda Gombrowicza w reżyserii Eimuntasa Nekrošiusa. Fot. Krzysztof Bieliński


scena przy Wierzbowej im. Jerzego Grzegorzewskiego

Jan Englert (Witold Gombrowicz), Kamilla Baar-Kochańska (Rita Labrosse). Fot. Andrzej WencelTrudna miłość, poszukiwanie i doświadczanie wiary, natura świętości to tematy Matki Joanny od Aniołów Iwaszkiewicza w scenicznej interpretacji Wojciecha Farugi. Premiera przedstawienia – 28 marca.
Ponadto w marcowym repertuarze sceny przy Wierzbowej dramat XX-wieczny i najnowszy. Zapraszamy na manifest teatru absurdu – zrealizowaną przez Macieja Prusa Łysą śpiewaczkę Ionesco, w której refleksje o istocie i funkcjach języka splatają się z rozważaniami o ludzkiej samotności. Przedstawiamy opowiadającą o rodzinnym piekle Kotkę na gorącym blaszanym dachu Williamsa przygotowaną przez Grzegorza Chrapkiewicza oraz Garderobianego Harwooda w reżyserii Adama Sajnuka, spektakl o międzyludzkich grach, tajemnicy tworzenia i samotności artysty.
Zapraszamy na ironiczny, groteskowy traktat o egoizmie – przedstawienie Nikt Levina zrealizował Artur Tyszkiewicz. Gramy Dowód na istnienie drugiego autorstwa i w reżyserii Macieja Wojtyszki – sztuka przedstawiająca historię spotkań wiecznego prowokatora Witolda Gombrowicza z wycofanym i milczącym Sławomirem Mrożkiem opowiada o artystycznych dylematach, życiu na emigracji, zmaganiach z polskością.

Na zdjęciu: Jan Englert (Witold Gombrowicz), Kamilla Baar-Kochańska (Rita Labrosse) w Dowodzie na istnienie drugiego autorstwa i w reżyserii Macieja Wojtyszki. Fot. Andrzej Wencel


scena Studio

Marta Wągrocka (Tora Teje), Marcin Przybylski (Juliusz Jaenzon). Fot. Yato Photography

Zapraszamy na Madame de Sade Mishimy w reżyserii Macieja Prusa, wydobywającą psychologiczne niuanse opowieść o kobietach, które – w różny sposób – związane były z immoralistą wszech czasów, markizem de Sade. Pokazujemy Twórców obrazów Enquista przygotowanych przez Artura Urbańskiego, dramat o istocie tworzenia, ukazujący spotkania szwedzkich filmowców z pisarką-noblistką Selmą Lagerlöf.
Przedstawiamy dramat najnowszy. Gramy podejmujące tematy miłości i ekologii Tchnienie Macmillana w realizacji Grzegorza Małeckiego oraz sztukę o wyrachowanych męskich rozliczeniach z partnerkami – Kilka dziewczyn LaBute’a w reżyserii Bożeny Suchockiej. W repertuarze również IRONBOUND. Za torami, za mostem polsko-amerykańskiej autorki, laureatki Pulitzera Martyny Majok. Sztuka wyreżyserowana przez Grzegorza Chrapkiewicza, nie bez humoru, opowiada o emigracyjnej walce o przetrwanie w trudnej amerykańskiej rzeczywistości.
Na scenę Studio zapraszamy również dzieci wraz z opiekunami – przedstawiamy bajecznie kolorową, pełną humoru, śpiewu i figli Pchłę Szachrajkę Brzechwy do muzyki Macieja Małeckiego, w reżyserii Anny Seniuk.

Na zdjęciu: Marta Wągrocka (Tora Teje), Marcin Przybylski (Juliusz Jaenzon) w Twórcach obrazów Pera Olova Enquista w reżyserii Artura Urbańskiego. Fot. Yato Photography

ZOBACZ REPERTUAR MARCOWY W KALENDARIUM, BILETY ONLINE →

Rezerwacja biletów, informacja o voucherach:
pon.–pt. 9:00–19:00 
sob. 11:00–19:00 
nd. 16:00–19:00 
tel. 22 69 20 604, 22 69 20 664

Sprzedaż biletów i voucherów w kasach:
Kasa przy pl. Teatralnym 3
wt.–sob. 11:00–14:30 i 15:00–19:00
nd. 16:00–19:00 lub na godzinę przed rozpoczęciem przedstawienia, o ile przedstawienie jest grane wcześniej
Kasa przy ul. Wierzbowej 3 czynna w dniach, w których grane są przedstawienia na scenie przy Wierzbowej lub na scenie Studio, na godzinę przed ich rozpoczęciem.

SPRZEDAŻ I REZERWACJA BILETÓW, VOUCHERY (WYCIĄGI Z REGULAMINÓW, REGULAMINY) →

Korzystając z serwisu internetowego Teatru Narodowego akceptujesz zasady Polityki prywatności oraz wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Plik cookie możesz zablokować za pomocą opcji dostępnych w przeglądarce internetowej. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookie, kliknij tutaj