Aktualności

Premiery w sezonie 2021/2022

Odbyły się premiery Zamku→ Kafki w reżyserii Pawła Miśkiewicza oraz Wieczoru Trzech Króli albo Co chcecie→ Shakespeare’a w inscenizacji Piotra Cieplaka (aktualizacja: 03.02.2022).
Przed nami prapremiera Barona Münchhausena dla dorosłych→ autorstwa i w reżyserii Macieja Wojtyszki (marzec 2022) oraz premiera Marii Stuart Schillera w realizacji Grzegorza Wiśniewskiego (wiosna 2022).

Pierwszą premierą sezonu 2021/2022 w Teatrze Narodowym był Zamek→ Franza Kafki w adaptacji i inscenizacji Pawła Miśkiewicza, ze scenografią Barbary Hanickiej. Dołączył do dwóch innych, obecnych już w naszym repertuarze dzieł tego doświadczonego reżysera: wizjonerskiej BURZY Williama Szekspira i przejmującego Idioty według Fiodora Dostojewskiego.

Po wielu latach do dzieł Williama Shakespeare’a powrócił Piotr Cieplak, którego Wesołe kumoszki z Windsoru czy Król Lear odznaczyły się w dziejach współczesnego polskiego teatru. Na Narodowej Scenie reżyser wystawił Wieczór Trzech Króli albo Co chcecie→ – bodaj najbardziej muzyczną z komedii angielskiego klasyka – w ogromnym, barwnym widowisku, angażującym czołowych aktorów zespołu.

W marcu 2022 przedstawimy autorską prapremierę sztuki Macieja Wojtyszki – autora wciąż z powodzeniem granego u nas Dowodu na istnienie drugiego. Nowy dramat – Baron Münchhausen dla dorosłych→ wprowadza na scenę sławnego osiemnastowiecznego fantastę i bajarza – przysłowiowe uosobienie mitomanii – zderzając przez to liberalizm z fundamentalizmem, a praworządność z anarchią, stawiając pytania o granice wolności i odpowiedzialności w społeczeństwie.

Wiosną przyszłego roku w sali Bogusławskiego ponownie światowa klasyka – tym razem Maria Stuart Friedricha Schillera w reżyserii Grzegorza Wiśniewskiego. Twórca obsypanej niegdyś nagrodami Królowej Margot, a ostatnio – znakomicie przyjętej Sonaty jesiennej; reżyser, w przedstawieniach którego zawsze doskonałe są role kobiece, bierze na warsztat tragedię polityczną słynącą właśnie rolami protagonistek: szkockiej królowej Marii i walczącej z nią na śmierć i życie Elżbiety, królowej Anglii. 

Zapraszamy do Teatru Narodowego!



Korzystając z serwisu internetowego Teatru Narodowego akceptujesz zasady Polityki prywatności oraz wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Plik cookie możesz zablokować za pomocą opcji dostępnych w przeglądarce internetowej. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookie, kliknij tutaj