Aktualności

Recenzje „Królowej Śniegu”

Pierwsze recenzje po premierze Królowej śniegu Andersena w reżyserii Piotra Cieplaka:

Królowa Śniegu jest pełną rozmachu zabawą z teatrem, z opadającą kurtyną i aktorami latającymi na flugach pod sufitem. […] Naprawdę spektakularny spektakl. […] Bierzcie córkę, wnuka czy siostrzeńca, ewentualnie wypożyczcie od sąsiadów jakiegoś pierwszoklasistę i obudźcie swoje wewnętrzne dziecko w Narodowym.” – pisze Witold Mrozek w „Gazecie Wyborczej”. Czytaj więcej →

Królowa Śniegu ufundowana jest na zabawie teatrem właśnie i manifestowaniu teatralności. Cieplak umieszcza baśń Hansa Christiana Andersena poza konkretnym czasem. [...] Spektakl jest zespołową pracą aktorów Narodowego, świetnych w kolejnych malowniczych wcieleniach. [...]  Kto pójdzie na spektakl Piotra Cieplaka, będzie chciał wrócić do teatru. To pewne. – stwierdza Jacek Wakar w Gazecie Prawnej.pl. Czytaj więcej →

Uroda spektaklu Cieplaka tkwi właśnie w tym mieszaniu się dwóch światów: w opowiadaniu dwóch porządków za pomocą jednego języka umowności. [...] Cieplak wraz z Andrzejem Witkowskim (scenografia, kostiumy, światło) pokazuje pięknie nie tylko kolejne bajkowe krainy, przez które się idzie do Królowej Śniegu, ale także warszawskie blokowisko, na którym bawi się początkowo Gerda z Kajem. – o Królowej Śniegu pisze Piotr Olkusz w portalu „teatralny.plCzytaj więcej →

„Moment kiedy Gerda postanawia wyruszyć na poszukiwania przyjaciela, to chwila w której twórcy otwierają przed młodymi widzami bogactwo teatralnych światów – odrębnych opowieści, innych przygód, żywiołów, emocji i znaczeń.” – w portalu „Teatr dla Was” pisze Agnieszka Górnicka. Czytaj więcej →

„Taki to jest spektakl – śliczny, ale daleki jednocześnie od cukierkowatej błahości. Piotr Cieplak wiedział, że trzeba publiczność oczarować, by zechciała wejść w świat Andersena. A jeśli ktoś się oczarować da, jeśli zachwyci się baśniową dekoracją – to na koniec wzruszy się, słysząc słowa ocalonego Kaja: „Gerdo, kochana, mała Gerdo! Gdzieś była tak długo? I gdzie ja byłem?”.  - pisze Karol Płatek w portalu „Teatr dla Was”. Czytaj więcej →

Korzystając z serwisu internetowego Teatru Narodowego wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Plik cookie możesz zablokować za pomocą opcji dostępnych w przeglądarce internetowej. Aby dowiedzieć się więcej, kliknij tutaj