Aktualności

Deklaracja dostępności

Data publikacji strony internetowej: 2014-09-01
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-07-29

Strona Teatru Narodowego jest niezgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z wyłączeniem możliwości dostosowania wielkości czcionki.

Teatr Narodowy zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Teatru Narodowego w Warszawie – www.narodowy.pl.  

Deklarację sporządzono dnia: 2022-03-18

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Rafał Kośka, e-mail: rkoska@narodowy.pl, telefon: 22 69 20 857

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich – www.rpo.gov.pl →.

Dostępność architektoniczna

Informacje ogólne
Teatr Narodowy dysponuje trzema scenami znajdującymi się w dwóch budynkach:
– sala Bogusławskiego znajduje się w budynku głównym usytuowanym przy pl. Teatralnym 3,
– scena przy Wierzbowej im. Jerzego Grzegorzewskiego oraz scena Studio znajdują się w budynku technicznym usytuowanym przy ul. Wierzbowej 3 (wejście od strony ul. Fredry).
Gmach Teatru Narodowego, w istniejącej formie, został oddany do użytku w 1997 roku po pożarze w roku 1985. Wyposażenie Teatru spełnia wymogi techniczne wynikające z ówczesnych przepisów.

Dojazd komunikacją miejską
Wykaz środków komunikacji miejskiej zamieszczony jest w zakładce „Kontakt” → na stronie internetowej www.narodowy.pl.

Parking
W bezpośrednim sąsiedztwie Teatru znajdują się ogólnodostępne miejsca postojowe w ramach Warszawskiej Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego. Wyznaczone miejsca dla osób niepełnosprawnych umieszczone są na parkingu na pl. Teatralnym.

Dostęp do scen
Na widowniach wszystkich scen miejsca dla osób z ograniczeniami ruchowymi przygotowywane są na podstawie wcześniejszego zgłoszenia (szczegółowe informacje znajdują się w zakładce „Sprzedaż biletów, bezpieczeństwo sanitarne” → na stronie internetowej www.narodowy.pl; akapit „Teatr bez barier”). Do teatru można wejść z psem asystującym.

sala Bogusławskiego
Wejście do strony pl. Teatralnego usytuowane jest na poziomie chodnika, bez progów. Prowadzi przez drzwi dwuskrzydłowe, spełniające wymagania kontrastowości. Duża przestrzeń pomiędzy drzwiami wejściowymi a drzwiami do holu kasowego.
Na zewnątrz budynku zamontowany jest przycisk umożliwiający wezwanie pracownika Teatru, który pomaga otworzyć drugie skrzydło drzwi. Od strony wyjściowej zamontowane są zamki przeciwpaniczne.
Kasa biletowa znajduje się blisko wejścia. Godziny otwarcia kasy opublikowane są w zakładce „Kontakt” → na stronie internetowej www.narodowy.pl.
Kasa, szatnia, winda osobowa usytuowane są na poziomie wejścia.
Toalety dla osób z niepełnosprawnościami umieszczone są na piętrze I i II. Dostęp z poziomu wejścia za pomocą windy, bez dodatkowych schodów. Toalety wyposażone są w przyciski alarmowe z informacjami dźwiękową i optyczną.

scena przy Wierzbowej im. Jerzego Grzegorzewskiego
Wejście od strony ul. Fredry usytuowane jest na poziomie chodnika, prowadzi przez drzwi dwuskrzydłowe, bez progów. Na zewnątrz budynku zamontowany jest przycisk umożliwiający wezwanie pracownika Teatru, który pomaga otworzyć drugie skrzydło drzwi.
Szatnia, kasa biletowa, foyer, toaleta dla osób niepełnosprawnych są dostępne na poziomie wejścia do budynku. Kasa biletowa znajduje się blisko wejścia. Godziny otwarcia kasy opublikowane są w zakładce „Kontakt” → na stronie internetowej www.narodowy.pl.
Toaleta dla osób niepełnosprawnych wyposażona jest w przycisk alarmowy z informacjami dźwiękową i optyczną.
Dodatkowa toaleta dla osób niepełnosprawnych umieszczona jest na poziomie -I. Znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie windy osobowej.
Wejście na widownię wyposażone jest w podnośnik platformowy do transportu wózków. Podnośnik wyposażony jest w sterowanie na platformie.

scena Studio
Znajduje się na III piętrze budynku technicznego. Wejście do budynku, kasa, szatnia oraz toalety dla osób niepełnosprawnych są wspólne ze sceną przy Wierzbowej im. Jerzego Grzegorzewskiego. Wejście na poziom widowni prowadzi po schodach oraz windą osobową.

Dodatkowe udogodnienia
Sala Bogusławskiego wyposażona jest w system elektronicznych urządzeń wspomagających słyszenie. Umożliwiają one osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie słuchu indywidualny odsłuch akcji scenicznej. Słuchawki do indywidualnego odsłuchu można wypożyczyć u pracowników obsługi widowni (szczegółowe informacje znajdują się w zakładce „Sprzedaż biletów, bezpieczeństwo sanitarne” → na stronie internetowej www.narodowy.pl; akapit „Teatr bez barier”). 

 

 

  • Międzynarodowy Dzień Teatru 2023

    Wspólne święto nas wszystkich – ludzi teatru i widzów! Z tej okazji dziękujemy wszystkim tym, dla których teatr jest ważnym miejscem spotkań. Bądźmy razem!

  • ALICJI KRAINA CZARÓW – recenzje

    „Wielka imaginacja. Wielka fantazja. Wielka wyobraźnia”, „piękny spektakl” – recenzje po premierze ALICJI KRAINY CZARÓW wg Carrolla w reżyserii Sławomira Narlocha. 

  • Repertuar marzec – maj 2023

    Premiery – w marcu Alicji Kraina Czarów wg Carrolla, a w maju Komediant Bernharda! Ponadto na trzech scenach Teatru wiele tytułów, w tym Księgi Jakubowe.

  • Oferty promocyjne

    Comiesięczne programy TEATR DLA SENIORÓW, TEATR DLA STUDENTÓW (obecnie w ofercie propozycje od marca do maja) oraz inne aktualne promocje. 

  • ZEMSTA NIETOPERZA – odwołane marcowe spektakle

    Z przykrością zawiadamiamy, iż z przyczyn technicznych przedstawienia ZEMSTY NIETOPERZA w dniach 29 i 30 marca zostały odwołane. Przepraszamy. Teatr zwraca pieniądze za bilety. 

  • 15 kwietnia | ALICJI KRAINA... z tłumaczeniem na PJM

    Spektakl Alicji Kraina Czarów w dniu 15 kwietnia przedstawimy z tłumaczeniem na polski język migowy (PJM). Serdecznie zapraszamy!

  • Na wyspach pamięci. Rozmowa ze Sławomirem Narlochem

    „To opowieść o pamięci i fascynującej rzeczywistości pełnej zagadek i paradoksów. Tu i teraz – dziś jest czas na Alicji Krainę Czarów” – mówi Sławomir Narloch, reżyser spektaklu. 

  • MUZYKA TO CZAS

    Przedstawiamy muzyczną zapowiedź Alicji Krainy Czarów! W roli Szalonego Kapelusznika – Paweł Paprocki. 

  • Wskazówki zegara | premiera ALICJI...

    Czy można pamiętać do przodu? Odwrócić czas? Zatrzymać wspomnienia? Alicji Kraina Czarów wg Lewisa Carrolla w reżyserii Sławomira Narlocha.

  • Piotr Cieplak z Nagrodą im. Tadeusza Żeleńskiego-Boya

    Piotr Cieplak został wyróżniony Nagrodą im. Tadeusza Żeleńskiego-Boya za wybitne osiągnięcia w sztuce reżyserskiej, ze szczególnym uwzględnieniem spektakli realizowanych w Teatrze Narodowym.

  • Jan Englert – jubileusz 45-lecia pracy reżyserskiej

    Jan Englert po raz pierwszy reżyserował w 1978 roku. Jego najnowszą pracą reżyserską jest zrealizowany w Teatrze Narodowym Mizantrop Molière’a. 

  • Vouchery do Teatru Narodowego

    Długoterminowe vouchery do Teatru Narodowego to doskonały podarunek. Są dostępne online oraz w kasach Teatru. 

  • MIZANTROP – recenzje po premierze

    Po premierze Mizantropa Molière’a w reżyserii Jana Englerta – przedstawiamy wybór recenzji. 

  • Niejednoznaczność | Molière w Narodowym

    Pytania o nasz stosunek do świata i postawę wobec innych, o egoizm i empatię – premiera Mizantropa Molière’a odbyła się 10 grudnia na scenie Studio. 

  • Szlachetność i profity. Rozmowa z Janem Englertem

    „Rozkrok między szlachetnością a interesownością, pychą a skromnością – to jest najciekawsze” – mówi Jan Englert, reżyser Mizantropa

  • KSIĘGI JAKUBOWE – wybór recenzji

    Przedstawiamy fragmenty recenzji, które ukazały się po premierze Ksiąg Jakubowych Olgi Tokarczuk w reżyserii Michała Zadary.

  • My z nich | rozmowa z Michałem Zadarą

    „My, współcześni Polacy, jesteśmy spadkobiercami bardzo różnych tradycji, narodowości, praktyk” – mówi Michał Zadara, reżyser Ksiąg Jakubowych.

  • Dziedzictwo | premiera KSIĄG JAKUBOWYCH

    Nasi przodkowie, tożsamość i przyszłość – Księgi Jakubowe Olgi Tokarczuk w inscenizacji Michała Zadary.

  • DEKALOG – recenzje po premierze

    Przedstawiamy wybór recenzji po premierze Dekalogu Kieślowskiego / Piesiewicza w reżyserii Wojciecha Farugi.  

  • Rozmowa z Wojciechem Farugą o DEKALOGU

    „Wydaje mi się, że rozważania: co jest dobre, co złe, co trzeba, a czego nie wolno, są teraz, kiedy ten świat po raz kolejny nam się wymknął, wyjątkowo ważne” – mówi reżyser Dekalogu.

  • Po pierwsze człowiek | premiera DEKALOGU

    Wojciech Faruga sięgnął po ikoniczne dzieło polskiego filmu, przemyślane na nowo po ponad trzech dekadach. 

  • Warszawska Nagroda Edukacji Kulturalnej

    Z radością informujemy, że zrealizowany przez nas program dla szkół KLASA TN zdobył III nagrodę 13. edycji Warszawskiej Nagrody Edukacji Kulturalnej.

  • Solidarni z Ukrainą | Солідарні з Україною

    Zespół Teatru Narodowego solidaryzuje się z Ukraińcami, walczącymi o niepodległość swojej ojczyzny. 

  • TEATR MÓJ WIDZĘ... – rozmowy z aktorkami i aktorami

    Kinga Ilgner rozmawia z: Anną Seniuk, Małgorzatą Kożuchowską, Gabrielą Muskałą, Janem Englertem, Jerzym Radziwiłowiczem, Marcinem Hycnarem. Partnerem cyklu jest Teatr Narodowy.

  • DEJMEK Raszewskiej z nagrodą PTBT!

    Wydana przez Teatr Narodowy książka Dejmek Magdaleny Raszewskiej otrzymała nagrodę Polskiego Towarzystwa Badań Teatralnych. 

  • Cykl AKTORZY/SENIORZY

    Teatr Narodowy jest partnerem internetowego projektu Leny Frankiewicz, filmowego cyklu, na który składają się rozmowy o teatrze z seniorkami i seniorami zawodu aktorskiego.

  • Cykl POECI POLSCY online #kulturabezbarier

    Polska poezja w interpretacji Aktorów Teatru Narodowego – artystyczno-edukacyjny cykl POECI POLSCY #kulturabezbarier.

  • WYKŁADY OTWARTE online (materiały audio)

    Wykłady Teatru Narodowego online dotyczące badań nad twórczością wielkich osobowości polskiej kultury.

  • Przedstawienia Teatru Narodowego online

    Spektakle Teatru Narodowego zrealizowane w Teatrze Telewizji – wybór ze zbiorów Ninateka.pl oraz Vod.TVP. 

  • Teatr Narodowy w Google Cultural Institute

    Wystawę o burzliwych dziejach Narodowej Sceny można oglądać w sieci! Zapraszamy do odwiedzenia Google Cultural Institute.

Korzystając z serwisu internetowego Teatru Narodowego akceptujesz zasady Polityki prywatności oraz wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Plik cookie możesz zablokować za pomocą opcji dostępnych w przeglądarce internetowej. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookie, kliknij tutaj