Aktualności

Deklaracja dostępności

Teatr Narodowy zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Teatru Narodowego w Warszawie – www.narodowy.pl.

Data publikacji strony internetowej: 2014-09-01, data ostatniej istotnej aktualizacji strony internetowej: 2021-07-29. Strona internetowa Teatru Narodowego jest niezgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Niezgodności wymieniono poniżej:

1. Obrazom na stronie internetowej brakuje alternatywnego opisu treści lub jest ona źle umiejscowiona.
2. Nie wszystkie materiały wideo posiadają napisy.
3. Filmy nie zawierają ścieżki dialogowej z opisami dla osób niesłyszących.
4. Audiodeskrypcja albo alternatywa dla mediów (nagranie) / Audiodeskrypcja (nagranie) – brakuje odpowiednich materiałów audio w materiałach wideo lub opisów tekstowych materiałów wideo.
5. Brakuje opisu duplikujących się menu nawigacyjnych i ujednolicenia ich elementów; brakuje możliwości wejścia do submenu przy korzystaniu z klawiatury, brakuje wizualnego bodźca przy wyborach pozycji z menu.
6. Brakuje wyraźnych i opisanych elementów nawigacji w Galerii w dziale Spektakli.
7. Niepoprawne wyświetlanie menu głównego w rozdzielczościach tabletowych, zarówno w pionie, jak i w poziomie.
8. Konieczność rozszerzenia pola służącego do wpisania adresu e-mail w dziale Newsletter w celu zapewnienia zrozumiałej prezentacji treści.
9. Użycie koloru – brakuje dodatkowego wyróżnika wyboru przy wszystkich odnośnikach na stronie, brakuje podświetlenia wyborów klawiaturą.
10. Kontrast (minimalny) – konieczność poprawienia elementów, takich jak przycisk „Kup bilet”, konieczność poprawienia podświetlenia pozycji menu, brakuje trybu zwiększonego kontrastu.
11. Brakuje możliwości zmiany wielkości tekstów nagłówka i menu.
12. Na podstronie Edukacja użyty został tekst na obrazkach bez alternatywy w postaci tytułu łącza poniżej bądź bez opisu obrazka. W spektaklu Czekając na Godota został użyty tekst na obrazie bez odpowiednika w tekście oraz bez opisu obrazka.
13. Wszystkie podstrony w wersji mobilnej posiadają błędy interlinii tekstu w submenu oraz w sąsiedztwie obrazków.
14. Możliwość pominięcia bloków – brakuje odnośnika „Przejdź do treści” widocznego tylko dla czytników ekranu.
15. Tytuły stron – poprawienie w tym zakresie strony Newsletter oraz podstrony Kontakt.
16. Cel linku (w kontekście) – niektórym łączom brakuje kontekstu, brakuje opisów wyjaśniających przeznaczenie łącz dla czytników ekranu.
17. Nagłówki i etykiety – brakuje odpowiednich opisanych pól w formularzach na podstronach Newsletter oraz na stronie w wynikami wyszukiwania.
18. Fokus jest niewidoczny przy obsłudze za pomocą klawiatury.
19. W wersji mobilnej brakuje możliwości obsługi galerii gestem jednopunktowym.
20. Brakuje opisów oraz ikon guzików wysyłających formularz w dziale Newsletter oraz brakuje oznaczenia guzika wyszukiwania w menu głównym
21. Brakuje oznaczeń łącz do zmiany języka odpowiednimi atrybutami językowymi.
22. Konieczność zmiany formy nawigacji po submenu w wersji mobilnej, zmiana fokusu wewnątrz elementu powoduje automatyczne przejście na podstronę.
23. Konsekwentna nawigacja – brakuje ujednolicenia elementów nawigacji; elementy powtarzają się w menu głównym oraz dolnym bez zachowania konsekwencji w działaniu oraz treści; zachowania submenu różnią się w wersji mobilnej i desktopowej.
24. Konsekwentna identyfikacja – guzik strzałki w wynikach wyszukiwania ma taki sam wygląd (strzałka) co linki otwierane zewnętrznie na podstronie Kontakt; brakuje wyraźnego odróżnienia tych funkcjonalności innymi ikonami.
25. Brakuje etykiet na podstronach, gdzie wprowadzane są dane (Newsletter oraz wyszukiwarka); brakuje umowy prawnej dla użytkownika.
26. Brakuje jasnego oznaczenia formularza do podania prawidłowego adresu e-mail na podstronie Newsletter; brakuje pola o wartości „e-mail”.
27. Parsowanie – kod strony zawiera archaizmy.
28. Brakuje oznakowania ARIA dla elementów typu „pop up” w menu nawigacyjnym oraz w niektórych innych elementach na stronie.
29. Brakuje komunikatów o stanie w postaci atrybutów „role” na podstronie Newsletter oraz w wynikach wyszukiwania.

Deklarację sporządzono dnia: 2024-03-01

Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: nazwa podmiotu zewnętrznego – Tokyo Studio Piotr Gorzkowski

Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Rafał Kośka, e-mail: rkoska@narodowy.pl, telefon: 22 69 20 857

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich – www.rpo.gov.pl →.


Dostępność architektoniczna

Informacje ogólne
Teatr Narodowy dysponuje trzema scenami znajdującymi się w dwóch budynkach:
– sala Bogusławskiego znajduje się w budynku głównym usytuowanym przy pl. Teatralnym 3,
– scena przy Wierzbowej im. Jerzego Grzegorzewskiego oraz scena Studio znajdują się w budynku technicznym usytuowanym przy ul. Wierzbowej 3 (wejście od strony ul. Fredry).
Gmach Teatru Narodowego, w istniejącej formie, został oddany do użytku w 1997 roku po pożarze w roku 1985. Wyposażenie Teatru spełnia wymogi techniczne wynikające z ówczesnych przepisów.

Dojazd komunikacją miejską
Wykaz środków komunikacji miejskiej zamieszczony jest w zakładce „Kontakt” → na stronie internetowej www.narodowy.pl.

Parking
W bezpośrednim sąsiedztwie Teatru znajdują się ogólnodostępne miejsca postojowe w ramach Warszawskiej Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego. Wyznaczone miejsca dla osób niepełnosprawnych umieszczone są na parkingu na pl. Teatralnym.

Dostęp do scen
Na widowniach wszystkich scen miejsca dla osób z ograniczeniami ruchowymi przygotowywane są na podstawie wcześniejszego zgłoszenia (szczegółowe informacje znajdują się w zakładce „Sprzedaż biletów, bezpieczeństwo sanitarne” → na stronie internetowej www.narodowy.pl; akapit „Teatr bez barier”). Do teatru można wejść z psem asystującym.

sala Bogusławskiego
Wejście do strony pl. Teatralnego usytuowane jest na poziomie chodnika, bez progów. Prowadzi przez drzwi dwuskrzydłowe, spełniające wymagania kontrastowości. Duża przestrzeń pomiędzy drzwiami wejściowymi a drzwiami do holu kasowego.
Na zewnątrz budynku zamontowany jest przycisk umożliwiający wezwanie pracownika Teatru, który pomaga otworzyć drugie skrzydło drzwi. Od strony wyjściowej zamontowane są zamki przeciwpaniczne.
Kasa biletowa znajduje się blisko wejścia i wyposażona jest w pętlę indukcyjną. Godziny otwarcia kasy opublikowane są w zakładce „Kontakt” → na stronie internetowej www.narodowy.pl.
Kasa, szatnia, winda osobowa usytuowane są na poziomie wejścia.
Toalety dla osób z niepełnosprawnościami umieszczone są na piętrze I i II. Toalety na piętrze I wyposażone są w komfortki. Dostęp z poziomu wejścia za pomocą windy, bez dodatkowych schodów. Toalety wyposażone są w przyciski alarmowe z informacjami dźwiękową i optyczną.

scena przy Wierzbowej im. Jerzego Grzegorzewskiego
Wejście od strony ul. Fredry usytuowane jest na poziomie chodnika, prowadzi przez drzwi dwuskrzydłowe, bez progów. Na zewnątrz budynku zamontowany jest przycisk umożliwiający wezwanie pracownika Teatru, który pomaga otworzyć drugie skrzydło drzwi.
Szatnia, kasa biletowa, foyer, toaleta dla osób niepełnosprawnych są dostępne na poziomie wejścia do budynku. Kasa biletowa znajduje się blisko wejścia i wyposażona jest w pętlę indukcyjną. Godziny otwarcia kasy opublikowane są w zakładce „Kontakt” → na stronie internetowej www.narodowy.pl.
Toaleta dla osób niepełnosprawnych wyposażona jest w przycisk alarmowy z informacjami dźwiękową i optyczną.
Dodatkowa toaleta dla osób niepełnosprawnych umieszczona jest na poziomie -I. Znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie windy osobowej.
Wejście na widownię wyposażone jest w podnośnik platformowy do transportu wózków. Podnośnik wyposażony jest w sterowanie na platformie.

scena Studio
Znajduje się na III piętrze budynku technicznego. Wejście do budynku, kasa, szatnia oraz toalety dla osób niepełnosprawnych są wspólne ze sceną przy Wierzbowej im. Jerzego Grzegorzewskiego. Wejście na poziom widowni prowadzi po schodach oraz windą osobową.

Dodatkowe udogodnienia
Sala Bogusławskiego wyposażona jest w system elektronicznych urządzeń wspomagających słyszenie. Umożliwiają one osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie słuchu indywidualny odsłuch akcji scenicznej. Słuchawki do indywidualnego odsłuchu można wypożyczyć u pracowników obsługi widowni (szczegółowe informacje znajdują się w zakładce „Sprzedaż biletów, bezpieczeństwo sanitarne” → na stronie internetowej www.narodowy.pl; akapit „Teatr bez barier”). 

 

 

  • Jan Englert – 60 lat na scenie!

    Jubilatowi życzymy kolejnych wspaniałych artystycznych wyzwań i nieustającej wiary w teatr! Zachęcamy do obejrzenia materiału wideo.

     

  • Vouchery do Teatru Narodowego

    Długoterminowe vouchery do Teatru Narodowego to doskonały świąteczny podarunek. Są dostępne online oraz w kasach Teatru. 

  • Repertuar listopad – grudzień

    Premiera Innych rozkoszy Pilcha w reżyserii Jacka Głomba. Wśród wielu propozycji – Maria Stuart Schillera i Opowieści Lasku Wiedeńskiego von Horvátha.

  • Repertuar styczniowy

    Wśród wielu styczniowych tytułów: Faust Goethego, Jak być kochaną wg Brandysa oraz Czekając na Godota Becketta. 




  • TEATR DLA SENIORÓW I STUDENTÓW

    Bilety w cenie od 30 do 50 zł – wiele propozycji w repertuarach od listopada do stycznia 2025. 

  • W próbach – INNE ROZKOSZE

    Próbujemy! W przygotowaniu Inne rozkosze Pilcha, przedstawienie reżyseruje Jacek Głomb. Premiera odbędzie się 7 grudnia na Scenie przy Wierzbowej. 

  • Andrzej Łapicki – wspomnienie w stulecie urodzin aktora

    11 listopada wspominamy Andrzeja Łapickiego, legendarnego aktora Teatru Narodowego, rektora warszawskiej Akademii Teatralnej i prezesa ZASP-u, w stulecie jego urodzin.  

  • Rozmowa z Julią Holewińską i Wojciechem Farugą

    Przed premierą Fausta: „Ten dramat boleśnie nakłuwa ludzką kondycję” – mówi reżyser, Wojciech Faruga. „Opowiadamy o przemocy i rozpadzie świata” – podkreśla Julia Holewińska, dramaturżka. 

  • Współczesna odyseja | premiera FAUSTA

    Indywidualne doświadczanie świata, podróż przez historię współczesną i archiwa naszej pamięci – Faust Goethego w reżyserii Wojciecha Farugi i dramaturgii Julii Holewińskiej.

  • Anna Seniuk – 60 lat na scenie!

    Świętujemy 60-lecie debiutu Anny Seniuk! Zachęcamy do obejrzenia materiału wideo, który przygotowaliśmy z okazji jubileuszu wspaniałej artystki.

  • WIECZÓR TRZECH KRÓLI – pożegnanie z tytułem

    Intrygi, gry pozorów, wiele odmian miłości. 14 i 15 grudnia zapraszamy na ostatnie przedstawienia Wieczoru Trzech Króli Shakespeare’a w reżyserii Piotra Cieplaka. 

  • Premiery sezonu 2024/2025

    Światowa klasyka i polska współczesność! Sezon 2024/2025 w Teatrze Narodowym oprze się na tych dwóch przeciwległych filarach. 

  • Mariusz Benoit z Nagrodą im. Aleksandra Zelwerowicza!

    Mariusz Benoit został uhonorwany Nagrodą im. Aleksandra Zelwerowicza za rolę Estragona w Czekając na Godota w reżyserii Piotra Cieplaka. Serdecznie gratulujemy!

  • Maryla Zielińska z Nagrodą Komitetu Nauk o Sztuce PAN

    Maryla Zielińska za książkę To. Biografia Jerzego Grzegorzewskiego otrzymała Nagrodę Komitetu Nauk o Sztuce PAN. Autorce składamy serdeczne gratulacje! 

  • PCHŁA SZACHRAJKA – 250 spektakl!

    Pchła Szachrajka będzie łobuzować na scenie po raz 250! 1 grudnia 2024 zagramy jubileuszowy spektakl na podstawie utworu Jana Brzechwy w reżyserii Anny Seniuk.

  • Piotr Cieplak z Nagrodą im. Cypriana Kamila Norwida

    Piotr Cieplak za reżyserię Czekając na Godota został uhonorowany Nagrodą im. Cypriana Kamila Norwida. Serdecznie gratulujemy!

  • Teatr Narodowy w ankiecie miesięcznika TEATR

    W podsumowaniu miesięcznika „Teatr” Najlepszy, najlepsza, najlepsi w sezonie 2023/2024 zostały wymienione spektakle oraz twórczynie i twórcy Teatru Narodowego.

  • FEBLIK – recenzje po premierze

    Przedstawiamy opinie recenzentów i teatralnych blogerów o spektaklu Feblik Małgorzaty Maciejewskiej w reżyserii Leny Frankiewicz.

  • Czas ekstremalny | premiera FEBLIKA

    Rzeczywistość realna i magiczna zarazem, dojrzewanie w dusznej wspólnocie, pojemny świat metafory. Feblik – premiera odbyła się 14 czerwca.

  • Widzieć jaśniej. Rozmowa z Leną Frankiewicz

    Reżyserka pracuje nad Feblikiem. „Młodość jest zawsze «bardziej», widzi jaśniej – podkreśla. – Główna bohaterka, dojrzewająca Mania potrafi bezpardonowo obnażyć obłudę świata”.

  • 85. rocznica urodzin Jerzego Grzegorzewskiego

    29 czerwca przypada 85. rocznica urodzin Jerzego Grzegorzewskiego (1939–2005) – wizjonera teatru, reżysera, dyrektora Teatru Narodowego w latach 1997–2003.

  • Adam Hanuszkiewicz – 100. rocznica urodzin

    16 czerwca mija setna rocznica urodzin Adama Hanuszkiewicza (1924–2011) – aktora, reżysera, dyrektora Teatru Narodowego, twórcy legendarnej inscenizacji Balladyny.

  • „KLASA TN. Pierwszy dzwonek” – finał 3. edycji projektu!

    Odbyły się już pokazy wieńczące 3. edycję projektu „KLASA TN. Pierwszy dzwonek” z udziałem uczennic i uczniów Szkoły Podstawowej nr 75 im. Marii Konopnickiej w Warszawie.

    .

  • „KLASA TN. Drugi dzwonek” – finał 3. edycji projektu!

    Za nami finał 3. edycji projektu „KLASA TN. Drugi dzwonek” z udziałem uczennic i uczniów LXIV LO im. Stanisława Ignacego Witkiewicza „Witkacego”.

  • Setna rocznica urodzin Kazimierza Dejmka

    Reżyser, dyrektor Teatru Narodowego, twórca historycznej inscenizacji Dziadów, wybitna osobistość świata teatru – 17 maja 2024 mija setna rocznica urodzin Kazimierza Dejmka. 

  • Maryla Zielińska laureatką Nagrody PTBT!

    Maryla Zielińska laureatką Nagrody Polskiego Towarzystwa Badań Teatralnych za To. Biografię Jerzego Grzegorzewskiego, książkę wydaną przez Teatr Narodowy. Serdecznie gratulujemy! 

  • Trzytomowa publikacja o Jerzym Grzegorzewskim

    Trzytomowa publikacja o Jerzym Grzegorzewskim dostępna w naszej księgani internetowej. Przedstawiamy dźwiekowy zapis spotkania poświęconego wydawnictwu.

  • Jerzy Radziwiłowicz z Nagrodą im. Tadeusza Boya-Żeleńskiego

    Jerzy Radziwiłowicz został uhonorowany Nagrodą im. Tadeusza Boya-Żeleńskiego za kreacje aktorskie na deskach Teatru Narodowego. Serdecznie gratulujemy!

  • Skaliste wybrzeża | premiera GRY SNÓW

    Moralitetowa wędrówka przez życie, rozpoznanie dzisiejszego losu – premiera Gry snów Strindberga w reżyserii Sławomira Narlocha odbyła się 13 kwietnia.

  • PODRÓŻ | rozmowa ze Sławomirem Narlochem

    „Podążając za everymanem, chcemy odnaleźć sensy tej nieprzewidywalnej moralitetowej wędrówki” – mówi Sławomir Narloch, reżyser Gry snów. 

  • KRÓL LEAR – wybór recenzji po premierze

    Recenzenci i teatralni blogerzy dzielą się opiniami po premierze Króla Leara Shakespeare’a w reżyserii Grzegorza Wiśniewskiego.

  • Ewa Wiśniewska – 60 lat na scenie!

    Ewa Wiśniewska obchodzi jubileusz 60-lecia pracy artystycznej. Wybitna aktorka została uhonorowana Złotym Medalem Zasłużony Kulturze – Gloria Artis. Gratulujemy!

  • DUSZYCZKA – wspomnienie

    30 stycznia 2024 minęło 20 lat od premiery Duszyczki Różewicza w reżyserii Jerzego Grzegorzewskiego. Zapraszamy do obejrzenia filmowego zapisu wspomnień!

  • SZTUKA ROZMOWY. Podcast Teatru Narodowego

    Jak buduje się artystyczne relacje? Rozmowy z aktorkami i aktorami Teatru Narodowego. Zapraszamy do słuchania!

  • Recenzje po premierze CZEKAJĄC NA GODOTA

    Recenzenci i teatralni blogerzy dzielą się opiniami o spektaklu Czekając na Godota Samuela Becketta w reżyserii Piotra Cieplaka.

  • Heroizm trwania | premiera CZEKAJĄC NA GODOTA

    Trwanie – uparte i heroiczne. Premiera Czekając na Godota Samuela Becketta w reżyserii Piotra Cieplaka odbyła się 9 grudnia na Scenie Studio. 

  • Rozmowa z Piotrem Cieplakiem

    „Wszystko, co człowiek może zrobić – złorzecząc, przeklinając, wściekając się, to jednak… czekać” – mówi Piotr Cieplak o pracy nad Czekając na Godota Becketta. 

  • PCHŁA SZACHRAJKA – 10 lat od premiery!

    6 grudnia 2023 mija 10 lat od premiery Pchły Szachrajki Jana Brzechwy w reżyserii Anny Seniuk! Zapraszamy do obejrzenia materiału o tym wyjątkowym, łobuzerskim spektaklu.


  • FREDRO. ROK JUBILEUSZOWY – recenzje

    „Niezwykły spektakl, pozornie utrzymany w konwencji próby, stał się zatrzymanym w czasie sądem nad dziełem wybitnego komediopisarza” – recenzje po premierze Fredry w reż. Jana Englerta. 

  • Stawiany na pomnikach i przed sądem

    Fredro. Rok Jubileuszowy w reżyserii Jana Englerta – premiera odbyła się 1 grudnia. W roku 2023 świętowaliśmy 230 rocznicę urodzin komediopisarza.

  • OPOWIEŚCI LASKU WIEDEŃSKIEGO – recenzje

    „Znakomity spektakl”, „cały zespół aktorski gra koncertowo” – przedstawiamy recenzje i opinie krytyków oraz teatralnych blogerów o Opowieściach Lasku Wiedeńskiego.

  • WYKŁADY OTWARTE Teatru Narodowego online (audio)

    Wykłady Teatru Narodowego online dotyczące badań nad twórczością wielkich osobowości polskiej kultury.

  • Spektakle Teatru Narodowego online

    Telewizyjne wersje spektakli dostępne online: Kosmos i Miłość na Krymie w reż. Jerzego Jarockiego, Śluby panieńskie i Udręka życia w reż. Jana Englerta, Daily Soup w reż. Małgorzaty Bogajewskiej.

  • Cykl POECI POLSCY online #kulturabezbarier

    Polska poezja w interpretacji Aktorów Teatru Narodowego – artystyczno-edukacyjny cykl POECI POLSCY #kulturabezbarier.

  • TEATR MÓJ WIDZĘ... – rozmowy z aktorkami i aktorami

    Kinga Ilgner rozmawia z: Anną Seniuk, Małgorzatą Kożuchowską, Gabrielą Muskałą, Janem Englertem, Jerzym Radziwiłowiczem, Marcinem Hycnarem. Partnerem cyklu jest Teatr Narodowy.

  • Teatr Narodowy w Google Cultural Institute

    Wystawę o burzliwych dziejach Narodowej Sceny można oglądać w sieci! Zapraszamy do odwiedzenia Google Cultural Institute.

Korzystając z serwisu internetowego Teatru Narodowego, akceptujesz zasady Polityki prywatności oraz wyrażasz zgodę na używanie plików cookies. Plik cookie możesz zablokować za pomocą opcji dostępnych w przeglądarce internetowej. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, kliknij tutaj.

Poniżej możesz dostosować ustawienia dotyczące plików cookies:

  Zezwól na przechowywanie danych reklamowych.

  Zezwól na przechowywanie danych użytkownika.

  Zezwól na personalizację reklam.

  Zezwól na przechowywanie danych analitycznych.