Aktualności
Repertuar październik – listopad
30/09/2024
W październiku na dużej scenie Teatru premiera Fausta→ Goethego w reżyserii Wojciecha Farugi. Ponadto, pośród wielu tytułów jesiennego repertuaru, Król Lear→ Shakespeare’a w inscenizacji Grzegorza Wiśniewskiego, Komediant→ Bernharda przygotowany przez Andrzeja Domalika i Feblik→ Maciejewskiej w realizacji Leny Frankiewicz. W październiku pożegnamy Twórców obrazów→ Zapraszamy jesienią do Teatru!
ZOBACZ REPERTUAR W KALENDARIUM; BILETY ONLINE →
COMIESIĘCZNE PROGRAMY – TEATR DLA SENIORÓW, TEATR DLA STUDENTÓW →
Dominika Kluźniak (Kordelia / Błazen), Karol Pocheć (Książę Szkocji), Ireneusz Czop (Hrabia Kent), Jan Englert (Lear, król Brytanii), Ewa Konstancja Bułhak (Regana), Marcin Przybylski (Książę Kornwalii) w Królu Learze Williama Shakespeare’a w reżyserii Grzegorza Wiśniewskiego. Fot. Marta Ankiersztejn
• Sala Bogusławskiego
Lustro podstawione całej europejskiej kulturze i jedno z jej największych arcydzieł – w październiku zapraszamy na premierę Fausta→ Goethego w reżyserii Wojciecha Farugi.
Gramy polski dramat romantyczny – Dziady→ Mickiewicza w wydobywającej egzystencjalny i narodowy wymiar dramatu reżyserii Eimuntasa Nekrošiusa, z Grzegorzem Małeckim w roli Gustawa-Konrada oraz Kordiana→ Słowackiego w inscenizacji Jana Englerta, rzecz o polskich losach i trudnych wyborach, zarówno tych przeszłych, jak i współczesnych, z Jerzym Radziwiłowiczem w roli Starego Kordiana oraz Marcinem Hycnarem (Kordian I) i Kamilem Mrożkiem (Kordian II).
Przedstawiamy spektakle w reżyserii Grzegorza Wiśniewskiego – Króla Leara→, wielki traktat Shakespeare’a o rozpadzie świata, z Janem Englertem w roli tytułowej oraz Marię Stuart→, polityczny dramat Schillera podejmujący temat ludzkich namiętności wplecionych w machinę władzy; w roli Elżbiety, królowej Anglii oglądamy Danutę Stenkę, w roli Marii Stuart – Wiktorię Gorodecką.
Zapraszamy na Fredrę. Rok Jubileuszowy→ w reżyserii Jana Englerta, śmieszną i jednocześnie gorzką teatralną opowieść o największym polskim komediopisarzu.
Gramy dzieło polskiej literackiej noblistki – w podejmujących temat naszego kulturowego dziedzictwa Księgach Jakubowych→ Tokarczuk w inscenizacji Michała Zadary przenosimy się do XVIII-wiecznej Rzeczypospolitej, w której rozum krzyżuje się z przesądem, a duchowość z materią. Zapraszamy na autorską wersję klasyki powieści australijskiej – opowiadający o postkolonialnej rzeczywistości i siłach świata nadprzyrodzonego Piknik pod Wiszącą Skałą→ wg Lindsay w reżyserii Leny Frankiewicz.
Dla starszych dzieci (spektakl rekomendowany dla dzieci powyżej 10 roku życia) i wszystkich dorosłych przedstawiamy wzruszającą muzyczną opowieść o pamięci i powrocie do świata dzieciństwa – Alicji Krainę Czarów→ na motywach słynnych powieści Carrolla w reżyserii Sławomira Narlocha, z Ewą Konstancją Bułhak w roli tytułowej.
W listopadzie zapraszamyn na Ostry dyżur poetycki→, cykliczne spotkania z poezją, których pomysłodawczynią i autorką scenariusza jest Krystyna Gucewicz.
Kinga Ilgner (Żona Właściciela Gospody), Hubert Łapacz (Ferruccio), Zuzanna Saporznikow (Sara), Aleksandra Justa (Pani Bruscon), Jerzy Radziwiłowicz (Bruscon), Arkadiusz Janiczek (Właściciel Gospody) w Komediancie Thomasa Bernharda w reżyserii Andrzeja Domalika. Fot. Marta Ankiersztejn
• Scena przy Wierzbowej im. Jerzego Grzegorzewskiego
Zapraszamy na spektakl o osuwającym się w faszyzm społeczeństwie – Opowieści Lasku Wiedeńskiego→ von Horvátha w inscenizacji Małgorzaty Bogajewskiej, z Michaliną Łabacz w głównej roli Marianny i na opowieść o sztuce teatru i rozpaczliwych zmaganiach ze światem – Komedianta→ Bernharda w realizacji Andrzeja Domalika, z Jerzym Radziwiłowiczem w roli tytułowej.
Gramy dramat skandynawski – zrealizowaną przez Sławomira Narlocha Grę snów→, wizyjną sztukę Strindberga o ludzkiej wędrówce przez życie, w której nadzieja przeplata się z cierpieniem, a smutek ze śmiesznością i dramat o przekraczaniu granic, umiłowaniu wolności i piękna – Heddę Gabler→ Ibsena w reżyserii Kuby Kowalskiego, z Wiktorią Gorodecką w roli tytułowej.
Przedstawiamy teatralną opowieść o fundamentach naszej cywilizacji – Dekalog→ Kieślowskiego i Piesiewicza w reżyserii Wojciecha Farugi oraz rzecz o pamięci, okupacyjnej miłości i wojennych traumach – Jak być kochaną→ Brandysa w realizacji Leny Frankiewicz, z Gabrielą Muskałą w głównej roli Felicji.
W repertuarze Sceny przy Wierzbowej także dramaty wyreżyserowane przez ich autorów: teatralna opowieść o słynnym mistyfikatorze i awanturniku – Baron Münchhausen dla dorosłych→ Macieja Wojtyszki, z Janem Englertem w roli tytułowej oraz rozgrywająca się w Berliner Ensemble historia kobiet związanych z legendą teatru, Bertoltem Brechtem – Skóra węża→ Artura Urbańskiego, z Beatą Fudalej w roli kochanki Brechta, Ruth Berlau.
Anna Grycewicz (Matka), Elżbieta Zajko (Mania) w Febliku Małgorzaty Maciejewskiej w reżyserii Leny Frankiewicz. Fot. Marta Ankiersztejn
• Scena Studio
W kameralnym wnętrzu Sceny Studio gramy Czekając na Godota→ Becketta w realizacji Piotra Cieplaka, rzecz o poszukiwaniu sensu tego świata i heroicznym ludzkim trwaniu. W spektaklu Estragonem jest Mariusz Benoit, Vladimirem – Jerzy Radziwiłowicz, Pozzem – Cezary Kosiński, jako Lucky występuje Bartłomiej Bobrowski.
W repertuarze Sceny Studio dramat najnowszy – przedstawiamy Feblika→ Maciejewskiej w reżyserii Leny Frankiewicz, rozgrywający się w magicznej, niby-wiejskiej rzeczywistości dramat o dorastaniu i zdziwieniu światem, z występującą gościnnie w Teatrze Narodowym Elżbietą Zajko w głównej roli Mani oraz Tchnienie→ Macmillana w realizacji Grzegorza Małeckiego, opowieść o dwójce młodych ludzi – w tych rolach Justyna Kowalska i Mateusz Rusin – stojących przed pierwszymi ważnymi życiowymi wyborami.
W repertuarze Molierowski Mizantrop→. Reżyser spektaklu, Jan Englert, pyta w nim, czym jest mizantropia głównego bohatera kreowanego przez Grzegorza Małeckiego – bezkompromisowym przywiązaniem do prawdy czy skazanym na porażkę buntem przeciwko społecznym konwencjom.
Zapraszamy na wyreżyserowaną przez Grzegorza Wiśniewskiego Sonatę jesienną→ Bergmana, z Danutą Stenką w głównej roli Charlotty, opowieść o pragnieniu miłości oraz cenie, jaką przychodzi zapłacić za artystyczne spełnienie. Temat kosztów twórczości podejmuje także Artur Urbański w Twórcach obrazów→ Enquista, scenicznej opowieści o szwedzkiej literackiej noblistce, Selmie Lagerlöf – w tej roli Anna Seniuk (22 i 23 października zagramy pożegnalne przedstawienia Twórców obrazów→).
Dla dzieci i dorosłych gramy przygotowaną przez Annę Seniuk Pchłę Szachrajkę→ Brzechwy, kolorową, pełną zwrotów akcji i metamorfoz historię słynnej psotnicy.
Rezerwacja telefoniczna, informacja o voucherach czynna w godzinach:
pon.–pt. 9:00–19:00
so.–nd. 15:00–19:00
tel.: 22 69 20 604, 22 69 20 664
Kasy Teatru czynne w godzinach:
Kasa przy pl. Teatralnym 3
wt.–nd. 15:00–19:00
Kasa przy ul. Wierzbowej 3
czynna w dniach, w których grane są przedstawienia na Scenie przy Wierzbowej lub na Scenie Studio, na godzinę przed ich rozpoczęciem
Informacje o biletach, voucherach, sprzedaży online, zwrotach i repertuarze:
e-mail: pomoc_bilety@narodowy.pl
Sprzedaż biletów i voucherów online:
bilety.narodowy.pl
Repertuar może ulec zmianie.