Aktualności

Recenzje z „Mszy za miasto Arras” w Narodowym

Recenzenci i teatralni blogerzy dzielą się swymi refleksjami po premierze Mszy za miasto Arras Andrzeja Szczypiorskiego – monodramu Janusza Gajosa:

Tak, to wirtuozeria aktorstwa Janusza Gajosa, ogniskująca talent, doświadczenie, intuicję, sprawia że przenosimy się do Arras, wchodzimy w rolę każdego bohatera przywoływanego opowieścią, łącznie z jej narratorem, i chłoniemy zaistniałe w przeszłości historie– czytamy w portalu „Okiem widza”. Czytaj więcej →

„...W pozornie beznamiętnej relacji [Gajos] idealnie wydobywa grozę całej opowieści. Nie tylko konflikt rozumu i sumienia, ale także małość ludzką i siłę strachu podszytego podłością– o monodramie pisze Jan Bończa Szabłowski w „Rzeczpospolitej”, w dodatku Kultura. Czytaj więcej →

Toteż w ciszy i skupieniu podążamy za nim, przeżywając chwile grozy, zwątpienia i popłochu. I choć artysta nie wymusza takich reakcji, daleki od emocjonalnego szantażu, to jednak aż do końca trzyma oniemiałych widzów w napięciu i gniewie. Nie wiedzieć kiedy sprawia, że stajemy się jednym ciałem i duszą. Oto aktor– pisze Tomasz Miłkowski w artykule „Spowiedź świadka” w tygodniku „Przegląd”. Czytaj więcej →

Przy czym Gajos nie robił żadnych sztuczek, które by czarowały widzów, nie przemieniał się w kolejne postaci w kuglarski sposób. Był wciąż narratorem Janem, który historię relacjonuje. I oddaje grozę jej przesłania. [...] Przez godzinę na scenie Studio najważniejszy jest cud aktorstwa Gajosa– notuje na swoim blogu „Nie tylko o teatrze" Wojciech Majcherek. Czytaj więcej →

„Bo nie sztuka zagadać, zalać widza tysiącami słów; sztuka zbudować za pomocą samych słów świat, sztuka uwięzić w tym świecie widzów. Januszowi Gajosowi to się udaje. [...] Wielka rola? Wielka, wielka, wielka” – pisze Karol Płatek w artykule „Gajos jest teatrem” w portalu „Teatr dla Was". Czytaj więcej →

Msza za miasto Arras jest przede wszystkim powrotem «wieeeeelkiego aktora» [...]. Monodram w wykonaniu Janusza Gajosa staje się najwyższą pochwałą teatru” – stwierdza Ewa Uniejewska w portalu „teatralny.pl”. Czytaj więcej →

Korzystając z serwisu internetowego Teatru Narodowego wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Plik cookie możesz zablokować za pomocą opcji dostępnych w przeglądarce internetowej. Aby dowiedzieć się więcej, kliknij tutaj