Aktualności

Marzec na scenach

W repertuarze marcowym m.in. Schillerowscy Zbójcy w sensacyjnym widowisku Michała Zadary oraz intrygujący namysł nad cierpieniem – spektakl-performans Milczenie o Hiobie w reżyserii Piotra Cieplaka.

• sala Bogusławskiego

Na dużej scenie gramy dramat romantyczny: Kordiana Słowackiego w reżyserii Jana Englerta oraz Mickiewiczowskie Dziady w scenicznej interpretacji Eimuntasa Nekrošiusa; w roli Gustawa-Konrada Grzegorz Małecki.
Ponadto polski repertuar: Śluby panieńskie Fredry przygotowane przez Jana Englerta, autorski spektakl Piotra Cieplaka Soplicowo – owocilpoS. Suplement, czyli zaprawiona czarnym humorem gorzka refleksja nad Panem Tadeuszem, a także dramat XX-wieczny – Gombrowiczowska Iwona, księżniczka Burgunda w reżyserii Agnieszki Glińskiej.
Zapraszamy również na interpretacje tekstów literatury francuskiej i niemieckiej – przedstawiamy Królową Margot Dumasa w inscenizacji Grzegorza Wiśniewskiego i Molierowskiego Tartuffe’a w reżyserii Jacquesa Lassallle’a; gramy preromantycznych Zbójców Schillera oraz Matkę Courage i jej dzieci Brechta z główną rolą Danuty Stenki; oba spektakle w reżyserii Michała Zadary.
Współczesny namysł nad biblijną księgą to spektakl-performans, z muzyką i śpiewem – Milczenie o Hiobie, realizacja Piotra Cieplaka. 
W podziemiach Teatru, pod Wierzbową, przedstawiamy Duszyczkę Różewicza w reżyserii Jerzego Grzegorzewskiego (wejście od strony sali Bogusławskiego).

Na zdjęciu: na pierwszym planie: Wiktoria Gorodeckaja jako Amalia Edelreich i Paweł Paprocki jako Karol von Moor w Zbójcach Schillera w reżyserii Michała Zadary. Fot. Krzysztof Bieliński

Cezary Kosiński (Sławomir Mrożek), Dominka Kluźniak (Mara Obremba), Jan Englert (Witold Gombrowicz), Kamilla Baar-Kochańska (Rita Labrosse), Grzegorz Kwiecień (Bohdan Paczowski), Monika Dryl (Maria Paczowska). Fot. Andrzej Wencel• scena przy Wierzbowej im. Jerzego Grzegorzewskiego

Zapraszamy na Idiotę Dostojewskiego w reżyserii Pawła Miśkiewicza oraz na klasykę XX-wiecznego dramatu: Łysą śpiewaczkę Ionesco zrealizowaną przez Macieja Prusa, Kotkę na gorącym blaszanym dachu Williamsa w reżyserii Grzegorza Chrapkiewicza oraz najnowszą premierę Teatru – Garderobianego Harwooda przygotowaną przez Adama Sajnuka, z głównymi rolami Jana Englerta i Janusza Gajosa.
Gramy Dowód na istnienie drugiego – dramat o spotkaniach Gombrowicza z Mrożkiem, napisany i wyreżyserowany przez Macieja Wojtyszkę. W repertuarze także Mrożkowe Tango, jeden z ostatnich spektakli Jerzego Jarockiego.
Na scenie przy Wierzbowej również Fredraszki – refleksyjny i dowcipny spektakl na podstawie wybranych utworów Fredry w reżyserii Jana Englerta.

Na zdjęciu: Cezary Kosiński (Sławomir Mrożek), Dominka Kluźniak (Mara Obremba), Jan Englert (Witold Gombrowicz), Kamilla Baar-Kochańska (Rita Labrosse), Grzegorz Kwiecień (Bohdan Paczowski), Monika Dryl (Maria Paczowska) w Dowodzie na istnienie drugiego Macieja Wojtyszki. Fot. Andrzej Wencel

Anna Markowicz, Paulina Korthals, Paulina Szostak, Jerzy Łapiński, Mateusz Rusin, Karol Dziuba. Fot. Krzysztof Bieliński• scena Studio

Na kameralnej scenie Studio przedstawiamy Mszę za miasto Arras wg powieści Andrzeja Szczypiorskiego, monodram w wykonaniu Janusza Gajosa oraz współczesną psychodramę W mrocznym mrocznym domu LaBute’a w reżyserii Grażyny Kani.
Gramy spektakle muzyczne: Fortepian pijany z utworami Toma Waitsa przygotowany przez Marcina Przybylskiego, a dla dzieci Pchłę Szachrajkę Brzechwy, z muzyką Macieja Małeckiego i w reżyserii Anny Seniuk.

Na zdjęciu: Anna Lobedan, Paulina Korthals, Paulina Szostak, Jerzy Łapiński, Mateusz Rusin, Karol Dziuba w Fortepianie pijanym Waitsa w reżyserii Marcina Przybylskiego. Fot. Krzysztof Bieliński

Zobacz repertuar marcowy w kalendarium →

Korzystając z serwisu internetowego Teatru Narodowego wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Plik cookie możesz zablokować za pomocą opcji dostępnych w przeglądarce internetowej. Aby dowiedzieć się więcej, kliknij tutaj