Aktualności

Sezon 2018/2019 w Teatrze Narodowym

Potęga różnorodności: przedstawienie BURZA Williama Szekspira, operetka Straussa, historie o miłości i polska prapremiera IRONBOUND. Za torami, za mostem Martyny Majok, autorki ostatnio nagrodzonej Pulitzerem – zapraszamy do Teatru Narodowego w nowym sezonie! (aktualizacja materiału)

Sezon 2018/2019 w Teatrze Narodowym powinien zadowolić każdego według teatralnych upodobań. Rozpoczął się od dwóch współczesnych dramatów, rozważających nieustająco żywe tematy miłosne.
W Tchnieniu → Macmillana oglądamy parę młodych kochanków, którzy dojrzewając do decyzji o dziecku, mierzą się z pytaniami o swoje istnienie we współczesnym świecie. Kilka dziewczyn  LaBute’a to opowieść o mężczyźnie, którego spotkania z czterema byłymi partnerkami skłaniają do życiowych obrachunków.

Nasz repertuar obfituje w przedstawienia zrealizowane na podstawie tekstów polskich autorów. W listopadzie zaprosiliśmy na szeroki przegląd tych spektakli zatytułowany Znacie?... Znamy!” Przegląd repertuaru polskiego w stulecie odzyskania niepodległości →.

W grudniu na dużej scenie pokazaliśmy arcydzieło Shakespeare’a w interpretacji Pawła Miśkiewicza – spektakl BURZA Williama Szekspira z Jerzym Radziwiłowiczem w roli Prospera. W styczniu – też w sali Bogusławskiego – zupełne zaskoczenie. Aktorzy Teatru wzięli na warsztat tak trudny i śmieszny gatunek teatralny jak operetka. Zemsta nietoperza Johanna Straussa! Jeden z najsławniejszych przebojów wszech czasów w rytmie wiedeńskiego walca, w reżyserii Michała Zadary, pod kierownictwem muzycznym Justyny Skoczek.

Następnie Jak być kochaną Kazimierza Brandysa – opowiadanie sławne zwłaszcza z ekranizacji Wojciecha Hasa, filmu ze wspaniałymi rolami Barbary Krafftówny i Zbigniewa Cybulskiego. Wersja sceniczna jest inna! Trzeba koniecznie zobaczyć tę sztukę o miłości w trudnych czasach.

Na wiosnę – IRONBOUND. Za torami, za mostem → Martyny Majok, autorki polskiego pochodzenia, która przed kilkoma miesiącami otrzymała w USA jedną z najbardziej prestiżowych nagród literackich: Nagrodę Pulitzera. Dramat jest hołdem dla jej matki, polskiej sprzątaczki w New Jersey, która w twardej rzeczywistości pomału buduje swoje życie na emigracji. Prapremiera polska odbędzie się 30 marca.

W maju zaś klasyka dramatu psychologicznego: Hedda Gabler Henrika Ibsena z Wiktorią Gorodecką w roli tytułowej. Zapraszamy!

Premiery sezonu 2018/2019:

Duncan Macmillan, Tchnienie →, reżyseria: Grzegorz Małecki, premiera 8 września 2018 na scenie Studio
Neil LaBute, Kilka dziewczyn , reżyseria: Bożena Suchocka, premiera 24 listopada 2018 na scenie Studio
BURZA Williama Szekspira →, reżyseria: Paweł Miśkiewicz, premiera 1 grudnia 2018 w sali Bogusławskiego
Johann Strauss, Zemsta nietoperza →, reżyseria: Michał Zadara, kierownictwo muzyczne: Justyna Skoczek, premiera 19 stycznia 2019 w sali Bogusławskiego
Kazimierz Brandys, Jak być kochaną →, reżyseria: Lena Frankiewicz, premiera 2 lutego 2019 na scenie przy Wierzbowej
Martyna Majok, IRONBOUND. Za torami, za mostem →, reżyseria: Grzegorz Chrapkiewicz, prapremiera polska 30 marca 2019 na scenie Studio
Henrik Ibsen, Hedda Gabler, reżyseria: Kuba Kowalski, premiera 10 maja 2019 na scenie przy Wierzbowej


Zobacz repertuar →

Korzystając z serwisu internetowego Teatru Narodowego akceptujesz zasady Polityki prywatności oraz wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Plik cookie możesz zablokować za pomocą opcji dostępnych w przeglądarce internetowej. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookie, kliknij tutaj