Aktualności

W lutym na naszych scenach

Rozpoczynamy premierą na scenie przy Wierzbowej – przedstawienie Jak być kochaną na podstawie opowiadania Kazimierza Brandysa reżyseruje Lena Frankiewicz. W repertuarze lutowym aż 22 tytuły, wśród nich pożegnalne spektakle Śmierci Dantona Büchnera w inscenizacji Barbary Wysockiej.
Bilety w sprzedaży od 6 grudnia. Bilety na przedstawienia Jak być kochaną dostępne od 13 grudnia.

• sala Bogusławskiego

Michalina Łabacz (Lucylla), Mateusz Kmiecik (Kamil Desmoulins). Fot. Krzysztof BielińskiZapowiadamy pożegnalne spektakle Śmierci Dantona Büchnera – drapieżny i pełen ekspresji obraz rewolucji w inscenizacji Barbary Wysockiej.
Przedstawiamy wielki dramat romantyczny – Kordiana Słowackiego w reżyserii Jana Englerta oraz Mickiewiczowskie Dziady w scenicznej interpretacji niedawno zmarłego litewskiego mistrza teatru Eimuntasa Nekrošiusa.
W repertuarze także inscenizacje Szekspirowskie: studium zazdrości i tyranii – Opowieść zimowa w reżyserii Marcina Hycnara oraz zrealizowana przez Pawła Miśkiewicza BURZA Williama Szekspira, przedstawienie opowiadające o zmaganiach człowieka z oszalałym światem, o winie i drogach ku wewnętrznej wolności.
Wśród spektakli na dużej scenie także zaprawiony gorzką satyrą Molierowski Tartuffe w reżyserii Jacquesa Lassalle’a oraz operetka wszechczasów w nowoczesnej odsłonie – Zemsta nietoperza Straussa, przygotowana przez Michała Zadarę.
W podziemiach Teatru (wejście od strony sali Bogusławskiego) wciąż gramy jedno z ostatnich przedstawień Jerzego Grzegorzewskiego – Duszyczkę na motywach poematów Różewicza.
Dzieci i dorosłych zapraszamy na Królową Śniegu Andersena – historię fascynującej wędrówki Gerdy przez wiele baśniowych światów w reżyserii Piotra Cieplaka i scenografii Andrzeja Witkowskiego.

Na zdjęciu: Michalina Łabacz (Lucylla), Mateusz Kmiecik (Kamil Desmoulins) w Śmierci Dantona Georga Büchnera w reżyserii Barbary Wysockiej. Fot. Krzysztof Bieliński

• scena przy Wierzbowej im. Jerzego Grzegorzewskiego

Hubert Paszkiewicz (Lubomir), Anna Ułas (Frania), Arkadiusz Janiczek (Jan), Piotr Grabowski (Major), Dominika Kluźniak (Zosia), Jerzy Radziwiłowicz (Graf), Anna Seniuk (Ciotunia). Fot. Krzysztof BielińskiPremiera Jak być kochaną na podstawie opowiadania Kazimierza Brandysa już 2 lutego. Spektakl o miłości, moralnej odpowiedzialności za drugiego człowieka i strukturze ludzkiej pamięci reżyseruje Lena Frankiewicz.
Zapraszamy także na sceniczną adaptację powieści Stanisława Dygata o losach polskiej inteligencji – Pożegnania przygotowane przez Agnieszkę Glińską.
Przedstawiamy polską dramaturgię: brawurowo zagranych, obnażających polskie mity Ułanów – tekst Jarosława Marka Rymkiewicza z 1974 roku w realizacji Piotra Cieplaka oraz sztukę najnowszą autorstwa i w reżyserii Macieja WojtyszkiDowód na istnienie drugiego opowiadający o spotkaniu wielkich pisarzy: Witolda Gombrowicza ze Sławomirem Mrożkiem.
Współczesny dramat amerykański i brytyjski to demaskująca rodzinne zakłamanie Kotka na gorącym blaszanym dachu Williamsa w reżyserii Grzegorza Chrapkiewicza a także rzecz o istocie sztuki aktorskiej i samotności artysty – Garderobiany Harwooda zrealizowany przez Adama Sajnuka.
Arcydzieło XIX-wiecznej powieści – przeklęty miłosny trójkąt, ludzkie niegodziwości i podstawowe pytania o sens egzystencji – Idiotę Dostojewskiego gramy na scenie przy Wierzbowej w inscenizacji Pawła Miśkiewicza.

Na zdjęciu: Hubert Paszkiewicz (Lubomir), Anna Ułas (Frania), Arkadiusz Janiczek (Jan), Piotr Grabowski (Major), Dominika Kluźniak (Zosia), Jerzy Radziwiłowicz (Graf), Anna Seniuk (Ciotunia) w Ułanach Jarosława Marka Rymkiewicza w reżyserii Piotra Cieplaka. Fot. Krzysztof Bieliński

 • scena Studio

Beata Ścibakówna (Hrabina de Saint-Fond), Dominika Kluźniak (Renée – markiza de Sade). Fot. Tomasz Urbanek / East News

Młodsze dzieci i ich opiekunów zapraszamy na radosną, zuchwale zagraną i zaśpiewaną Pchłę Szachrajkę Brzechwy do muzyki Macieja Małeckiego, w reżyserii Anny Seniuk.
Wśród przedstawień na scenie Studio współczesne sztuki o związkach miłosnych: Tchnienie Macmillana przygotowane przez Grzegorza Małeckiego oraz Kilka dziewczyn LaBute’a, realizacja Bożeny Suchockiej.
Przedstawiamy sceniczną opowieść o szwedzkiej pisarce noblistce, Selmie Lagerlöf – Twórców obrazów Enquista w reżyserii Artura Urbańskiego oraz wnikliwie analizujący kobiecą psychikę dramat Yukio Mishimy – Madame de Sade w realizacji Macieja Prusa.
Pokazujemy Mszę za miasto Arras na motywach powieści Andrzeja Szczypiorskiego. W tym przejmującym monodramie Janusz Gajos, przywołując wypadki, które rozegrały się w średniowiecznym francuskim Arras, w istocie składa raport o współczesnej ludzkiej kondycji.

Na zdjęciu: Beata Ścibakówna (Hrabina de Saint-Fond), Dominika Kluźniak (Renée – markiza de Sade) w Madame de Sade Yukio Mishimy w reżyserii Macieja Prusa. Fot. Tomasz Urbanek / East News

Zobacz repertuar lutowy w kalendarium →

Korzystając z serwisu internetowego Teatru Narodowego akceptujesz zasady Polityki prywatności oraz wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Plik cookie możesz zablokować za pomocą opcji dostępnych w przeglądarce internetowej. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookie, kliknij tutaj