Aktualności

Repertuar marcowy

Grzegorz Chrapkiewicz reżyseruje dramat Martyny Majok, autorki nagrodzonej Pulitzerem – prapremiera polska IRONBOUND. Za torami, za mostem 30 marca na scenie Studio. 
Wśród przedstawień na dużej scenie polski dramat romantyczny – Kordian przygotowany przez Jana Englerta oraz Dziady niedawno zmarłego wybitnego litewskiego reżysera Eimuntasa Nekrošiusa, a także inscenizacje Szekspirowskie: Opowieść zimowa zrealizowana przez Marcina Hycnara i spektakl BURZA Williama Szekspira w reżyserii Pawła Miśkiewicza.

W repertuarze aż dwadzieścia trzy tytuły! Bilety w sprzedaży od 10 stycznia; bilety na IRONBOUND… dostępne od 17 stycznia.

• sala Bogusławskiego

Scena zbiorowa, centralnie: Kamil Mrożek (Kordian II). Fot. Yato PhotographyPrzedstawiamy inscenizacje polskiego dramatu romantycznego, w których indywidualne tragedie splatają się z dramatycznym losem narodu. Zapraszamy na piękne siłą teatralnej metafory Mickiewiczowskie Dziady w interpretacji niedawno zmarłego wybitnego litewskiego reżysera Eimuntasa Nekrošiusa oraz na widowiskowy obraz trudnych polskich wyborów – Kordiana Słowackiego w realizacji Jana Englerta.
W repertuarze również inscenizacje Szekspirowskie: baśniowa, mówiąca o zemście i mocy przebaczenia Opowieść zimowa przygotowana przez Marcina Hycnara, a także niepozbawione ironii studium bolesnej konfrontacji z otaczającą nas rzeczywistością – spektakl BURZA Williama Szekspira w reżyserii Pawła Miśkiewicza.
Przedstawiamy skrzące się wytrawnym dowcipem Śluby panieńskie Fredry w realizacji Jana Englerta oraz przenikliwą, groteskową Iwonę, księżniczkę Burgunda Gombrowicza przygotowaną przez Agnieszkę Glińską.
Na dużej scenie także współczesny tragikomiczny dramat o małżeńskim współistnieniu – Udręka życia Levina w reżyserii Jana Englerta oraz zrealizowana przez Michała Zadarę Zemsta nietoperza, tętniąca rytmem walca słynna operetka Johanna Straussa.
W podziemiach Teatru, pod Wierzbową (wejście od strony sali Bogusławskiego) wciąż gramy jedno z ostatnich przedstawień Jerzego Grzegorzewskiego – Duszyczkę skomponowaną z poematów Tadeusza Różewicza.
Na zdjęciu: scena zbiorowa, centralnie – Kamil Mrożek (Kordian II) w Kordianie Juliusza Słowackiego w reżyserii Jana Englerta. Fot. Yato Photography

• scena przy Wierzbowej im. Jerzego Grzegorzewskiego

Ewa Konstancja Bułhak (Klemensea), Lidia Pronobis (Fogra). Fot. Yato Photography

Przedstawiamy sceniczne adaptacje prozy. Zapraszamy na opowiadające o końcu Polski przedwojennej Pożegnania Dygata w reżyserii Agnieszki Glińskiej oraz na spektakl podejmujący tematy trudnej okupacyjnej miłości – Jak być kochaną na motywach opowiadania Kazimierza Brandysa w realizacji Leny Frankiewicz. W repertuarze również Idiota Dostojewskiego w reżyserii Pawła Miśkiewicza, przejmująca opowieść o uczynkach niskich i wzniosłych, o ludzkiej niegodziwości i potrzebie dobra.
Zapraszamy na dramaty XX-wieczne. Tropiącą absurdy naszego języka Łysą śpiewaczkę Ionesco przygotował Maciej Prus. Adam Sajnuk wyreżyserował Garderobianego Harwooda, sztukę o sile tworzenia i samotności artysty. Kotkę na gorącym blaszanym dachu Williamsa, w której demaskowane są trudne rodzinne relacje zrealizował Grzegorz Chrapkiewicz.
W groteskowym dramacie Nikt Levina w reżyserii Artura Tyszkiewicza przyglądamy się ironicznej, a zarazem gorzkiej rozprawie o międzyludzkich relacjach, w Ułanach Rymkiewicza, realizacji Piotra Cieplaka, przedstawiamy nasze uwikłanie w mity polskości, odsłaniając dwa jego oblicza – arcyśmieszne i bolesne.

Na zdjęciu: Ewa Konstancja Bułhak (Klemensea), Lidia Pronobis (Fogra) w przedstawieniu Nikt Hanocha Levina w reżyserii Artura Tyszkiewicza. Fot. Yato Photography

• scena Studio

Grzegorz Małecki (Mężczyzna), Beata Ścibakówna (Lindsay). Fot. Tomasz Urbanek / East News

Na scenie Studio prapremiera polska IRONBOUND. Za torami, za mostem Martyny Majok, autorki polskiego pochodzenia, która otrzymała w USA jedną z najbardziej prestiżowych nagród literackich: Nagrodę Pulitzera. Dramat jest hołdem dla jej matki, polskiej sprzątaczki, która w twardej rzeczywistości New Jersey pomału buduje swoje życie na emigracji. Przedstawienie reżyseruje Grzegorz Chrapkiewicz.
Zapraszamy na Twórców obrazów Enquista w reżyserii Artura Urbańskiego, historię burzliwych spotkań szwedzkich twórców – literackiej noblistki Selmy Lagerlöf, aktorki Tory Teje oraz filmowców: Wiktora Sjöströma i Juliusza Jaenzona.
Przedstawiamy dramaturgię najnowszą: Tchnienie Macmillana w reżyserii Grzegorza Małeckiego to inteligentna, pełna humoru opowieść o miłości dwójki młodych ludzi, którzy dojrzewają do decyzji o dziecku; w Kilku dziewczynach LaBute’a, realizacji Bożeny Suchockiej, intymne sytuacje stają się okazją do ujawnienia wyrafinowanych międzyludzkich gier.
W kameralnym wnętrzu sceny Studio Janusz Gajos składa dotkliwy raport o ludzkiej kondycji w monodramie Msza za miasto Arras na motywach powieści Andrzeja Szczypiorskiego.  
Dzieci i całe rodziny zapraszamy na muzyczną, pełną humoru i kolorów Pchłę Szachrajkę do muzyki Macieja Małeckiego, w reżyserii Anny Seniuk.

Na zdjęciu: Grzegorz Małecki (Mężczyzna), Beata Ścibakówna (Lindsay) w Kilku dziewczynach Neila LaBute’a w reżyserii Bożeny Suchockiej. Fot. Tomasz Urbanek / East News

Zobacz repertuar marcowy w kalendarium →

Korzystając z serwisu internetowego Teatru Narodowego akceptujesz zasady Polityki prywatności oraz wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Plik cookie możesz zablokować za pomocą opcji dostępnych w przeglądarce internetowej. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookie, kliknij tutaj