Aktualności

W maju na scenach Narodowego

Premiera Heddy Gabler Henrika Ibsena w reżyserii Kuby Kowalskiego odbędzie się 10 maja na scenie przy Wierzbowej. Wśród siedemnastu tytułów – Mickiewiczowskie Dziady w inscenizacji Eimuntasa Nekrošiusa.
Bilety w sprzedaży od 7 marca, bilety na Heddę Gabler dostępne od 21 marca.

• sala Bogusławskiego

Paweł Paprocki (Doktor), Arkadiusz Janiczek (Senator), Bartłomiej Bobrowski (Pelikan), Adrian Zaremba (Lokaj), Anna Grycewicz (Dama). Fot. Krzysztof BielińskiZapraszamy na wielki repertuar romantyczny, przedstawienia ukazujące tragiczny splot doświadczeń jednostki z losami narodu – Mickiewiczowskie Dziady w scenicznej interpretacji Eimuntasa Nekrošiusa oraz Kordiana Słowackiego w reżyserii Jana Englerta.
Przedstawiamy spektakl o zmaganiach ze światem, wewnętrznych rozliczeniach i poszukiwaniu wolności – BURZĘ Williama Szekspira w inscenizacji Pawła Miśkiewicza.
W repertuarze klasyka dramatu – śmieszny i gorzki Molierowski Tartuffe przygotowany przez Jacquesa Lassalle’a oraz dwudziestowieczna tragikomedia Hanocha Levina – Udręka życia w realizacji Jana Englerta.
Na dużej scenie również pełna humoru i ekspresji interpretacja słynnej Zemsty nietoperza Straussa w reżyserii Michała Zadary, pod kierownictwem muzycznym Justyny Skoczek.
W podziemiach Teatru, pod Wierzbową (wejście od strony sali Bogusławskiego) przedstawiamy jeden z ostatnich spektakli Jerzego Grzegorzewskiego – skomponowaną z Różewiczowskich poematów Duszyczkę; jedyny spektakl Grzegorzewskiego, który wciąż można zobaczyć na żywo.
Na zdjęciu: Paweł Paprocki (Doktor), Arkadiusz Janiczek (Senator), Bartłomiej Bobrowski (Pelikan), Adrian Zaremba (Lokaj), Anna Grycewicz (Dama) w Dziadach Adama Mickiewicza w reżyserii Eimuntasa Nekrošiusa. Fot. Krzysztof Bieliński

    Adam Szczyszczaj (Nieznajomy), Gabriela Muskała (Felicja). Fot. Magda Hueckel

    • scena przy Wierzbowej im. Jerzego Grzegorzewskiego

    Niezgoda na świat pełen konwenansów i kompromisów, pogoń za wolnością, skomplikowane międzyludzkie relacje – premiera Heddy Gabler Henrika Ibsena w reżyserii Kuby Kowalskiego odbędzie się 10 maja.
    Zapraszamy również na Garderobianego, sztukę Harwooda o procesie twórczym i samotności artysty w realizacji Adama Sajnuka oraz na drapieżny raport o rodzinnym zakłamaniu – Kotkę na gorącym blaszanym dachu Williamsa wyreżyserowaną przez Grzegorza Chrapkiewicza.
    Przedstawiamy spektakle na podstawie tekstów polskich autorów – Różewiczowskie Białe małżeństwo przygotowane przez Artura Tyszkiewicza oraz Jak być kochaną według opowiadania Kazimierza Brandysa, realizację Leny Frankiewicz.

    Na zdjęciu: Gabriela Muskała (Felicja), Adam Szczyszczaj (Nieznajomy) w Jak być kochaną Kazimierza Brandysa w reżyserii Leny Frankiewicz. Fot. Magda Hueckel


    Dominika Kluźniak (Renée – markiza de Sade), Ewa Wiśniewska (Madame de Montreuil). Fot. Tomasz Urbanek / East News


    scena Studio

    Jak przetrwać w bezlitosnej emigracyjnej rzeczywistości? W repertuarze sztuka nagrodzonej w zeszłym roku Pulitzerem, Martyny Majok – dramat IRONBOUND. Za torami, za mostem w reżyserii Grzegorza Chrapkiewicza.
    Ponadto na małej scenie Teatru oglądamy Janusza Gajosa w monodramie Msza za miasto Arras na motywach powieści Andrzeja Szczypiorskiego, przejmującej opowieści o ponadczasowych mechanizmach terroru, źródłach nietolerancji i fanatyzmu.  
    Przyglądamy się wiwisekcji kobiecej duszy w Madame de Sade Mishimy przygotowanej przez Macieja Prusa.
    Zapraszamy również na Kilka dziewczyn LaBute’a w reżyserii Bożeny Suchockiej, współczesną opowieść o mężczyźnie, który po latach spotyka się z byłymi partnerkami.
    Przedstawiamy muzyczny Lunapark, spektakl z zaaranżowanymi na nowo piosenkami Grzegorza Ciechowskiego w wykonaniu studentów warszawskiej Akademii Teatralnej.

    Na zdjęciu: Dominika Kluźniak (Renée – markiza de Sade), Ewa Wiśniewska (Madame de Montreuil) w Madame de Sade Yukio Mishimy w reżyserii Macieja Prusa. Fot. Tomasz Urbanek / East News



    ZOBACZ REPERTUAR MAJOWY W KALENDARIUM → (bilety w sprzedaży od 7 marca)
    bilety na Heddę Gabler dostępne od 21 marca




    Korzystając z serwisu internetowego Teatru Narodowego akceptujesz zasady Polityki prywatności oraz wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Plik cookie możesz zablokować za pomocą opcji dostępnych w przeglądarce internetowej. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookie, kliknij tutaj