Aktualności

Jesień w Teatrze Narodowym

Ogłaszamy repertuary wrześniowy i październikowy! Wśród wielu przedstawień: BURZA Williama Szekspira przygotowana przez Pawła Miśkiewicza oraz Ibsenowska Hedda Gabler w reżyserii Kuby Kowalskiego.
Bilety na przedstawienia z repertuarów wrześniowego i październikowego w sprzedaży od 6 czerwca.

Telefoniczna rezerwacja biletów będzie czynna od 26 sierpnia – tel.: 22 69 20 604, 22 69 20 664. Do kasy przy pl. Teatralnym 3 zapraszamy od 3 września. Przez cały czas bilety na przedstawienia dostępne są online.

ZOBACZ REPERTUAR WRZEŚNIOWY W KALENDARIUM, BILETY ONLINE →

ZOBACZ REPERTUAR PAŹDZIERNIKOWY W KALENDARIUM, BILETY ONLINE →

• sala Bogusławskiego

Daniel Namiotko (Ferdynand), Mariusz Bonaszewski (Trinkulo). Fot. Krzysztof BielińskiWe wrześniu zapraszamy na błyskotliwą Gombrowiczowską groteskę, w której odbijają się lęki współczesnego świata – Iwonę, księżniczkę Burgunda w reżyserii Agnieszki Glińskiej. Gramy Dziady Mickiewiczowski arcydramat w przenikliwej scenicznej interpretacji litewskiego twórcy, Eimuntasa Nekrošiusa. Przedstawiamy zrealizowany przez Pawła Miśkiewicza spektakl BURZA Williama Szekspira, który – nie bez ironii – stawia pytania o wolność, winę i możliwość przebaczenia.
Zapraszamy również na słynną operetkę Straussa w reżyserii Michała Zadara, pod kierownictwem muzycznym Justyny Skoczek – w barwnym, pełnym absurdów świecie Zemsty nietoperza odnajdujemy dowcipną diagnozę współczesności.

W październiku na dużej scenie Teatru aż siedem tytułów. Przedstawiamy BURZĘ Williama Szekspira, Zemstę nietoperza oraz śmiałe interpretacje tekstów polskich autorów przygotowane przez Jana Englerta: znaczone wytrawnym wierszem Fredrowskie Śluby panieńskie oraz Kordiana Juliusza Słowackiego – sugestywną opowieść o powikłanej polskiej historii. Na dużej scenie także zaskakujący, pełen plastycznej i muzycznej ekspresji Gombrowiczowski Ślub zrealizowany przez Eimuntasa  Nekrošiusa.
Ponadto w repertuarze: ponadczasowa opowieść o ludzkiej obłudzie – Molierowski Tartuffe w reżyserii Jacques’a Lassalle’a, współczesna tragikomiczna Udręka życia Levina, realizacja Jana Englerta oraz Duszyczka na motywach poematów Różewicza – przedstawienie mistrza Grzegorzewskiego, które jako jedyne wciąż można oglądać na scenie (spektakl jest grany pod Wierzbową; wejście od strony sali Bogusławskiego).

Na zdjęciu: Daniel Namiotko (Ferdynand), Mariusz Bonaszewski (Trinkulo) w BURZY Williama Szekspira w reżyserii Pawła Miśkiewicza. Fot. Krzysztof Bieliński



• scena przy Wierzbowej im. Jerzego Grzegorzewskiego

Na pierwszym planie: Wiktoria Gorodeckaja (Hedda Tesman), na drugim planie: Radosław Duda (kompozytor). Fot. Krzysztof BielińskiWe wrześniu zapraszamy na najnowszą premierę Teatru, czyli kunsztowny psychologiczny dramat Ibsena w poetyckiej odsłonie – Heddę Gabler w reżyserii Kuby Kowalskiego. Gramy Ułanów Rymkiewicza przygotowanych przez Piotra Cieplaka, arcyśmieszne i bolesne przedstawienie obnażające mity polskości. W repertuarze także klasyka dramatu anglojęzycznego – opowiadająca o potędze pieniądza i rodzinnym krachu Kotka na gorącym blaszanym dachu Williamsa w reżyserii Grzegorza Chrapkiewicza oraz rzecz o zmierzchu i samotności artysty – Garderobiany Harwooda w realizacji Adama Sajnuka.

Na wszystkie te tytuły – oprócz Kotki… – zapraszamy także w kolejnym miesiącu. Ponadto w październikowym repertuarze sceny przy Wierzbowej – zinterpretowany przez Pawła Miśkiewicza Idiota Dostojewskiego, zderzający życiowe trywialności i śmieszności z ważnymi pytaniami o możliwość istnienia dobra. Zapraszamy na sztandarowy manifest teatru absurdu – Łysą śpiewaczkę Ionesco w reżyserii Macieja Prusa oraz na spektakl Nikt Levina – sceniczną groteskę o wykoślawionych międzyludzkich relacjach przygotowaną przez Artura Tyszkiewicza.
Pokazujemy spektakle na podstawie tekstów polskich autorów – poruszające tematy wojennej traumy i zmagań z pamięcią przedstawienie Jak być kochaną na motywach opowiadania Kazimierza Brandysa w realizacji Leny Frankiewicz oraz dramat najnowszy autorstwa i w reżyserii Macieja Wojtyszki – Dowód na istnienie drugiego przedstawiający historię intrygujących spotkań Witolda Gombrowicza ze Sławomirem Mrożkiem.

Na zdjęciu: Wiktoria Gorodeckaja w roli tytułowej w Heddzie Gabler Henrika Ibsena w reżyserii Kuby Kowalskiego. Fot. Krzysztof Bieliński



scena Studio

Paweł Paprocki (***). Fot. Krzysztof Bieliński

We wrześniu pokazujemy podejmujący trudny temat imigracji spektakl IRONBOUND. Za torami, za mostem laureatki Pulitzera, Martyny Majok w scenicznej interpretacji Grzegorza Chrapkiewicza. Przedstawiamy wyreżyserowane przez Grzegorza Małeckiego Tchnienie Macmillana o uczuciowych relacjach dwójki młodych, wchodzących w życie, ludzi. Dla dzieci i całych rodzin gramy dowcipną, rozśpiewaną Pchłę Szachrajkę Brzechwy, spektakl z muzyką Macieja Małeckiego, w inscenizacji Anny Seniuk.

W październiku – poza wymienionymi wyżej tytułami – Msza za miasto Arras, przejmujący monodram Janusza Gajosa na motywach powieści Andrzeja Szczypiorskiego. Zapraszamy również na Twórców obrazów, wyreżyserowany przez Artura Urbańskiego dramat Enquista opowiadający o osobistych i artystycznych zmaganiach szwedzkich twórców, w tym literackiej noblistki Selmy Lagerlöf. Gramy Madame de Sade w reżyserii Macieja Prusa, sztukę Mishimy odkrywającą tajniki kobiecej duszy oraz dramat najnowszy o męskich rozliczeniach z miłosnymi podbojami – Kilka dziewczyn LaBute’a, realizację Bożeny Suchockiej. 

Na zdjęciu: Paweł Paprocki (***) w IRONBOUND. Za torami, za mostem Martyny Majok w reżyserii Grzegorza Chrapkiewicza. Fot. Krzysztof Bieliński




Korzystając z serwisu internetowego Teatru Narodowego akceptujesz zasady Polityki prywatności oraz wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Plik cookie możesz zablokować za pomocą opcji dostępnych w przeglądarce internetowej. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookie, kliknij tutaj