Aktualności

W grudniu na scenach Teatru Narodowego

Wśród dziewiętnastu tytułów inscenizacje Szekspirowskie – Opowieść zimowa, realizacja Marcina Hycnara oraz przedstawienie BURZA Williama Szekspira przygotowane przez Pawła Miśkiewicza; tuż przed świętami, nie tylko dla dzieci – Królowa Śniegu w reżyserii Piotra Cieplaka i scenografii Andrzeja Witkowskiego. Zapraszamy!
Sprzedaż biletów na przedstawienia z repertuaru grudniowego rozpoczyna się 3 października.

ZOBACZ REPERTUAR GRUDNIOWY W KALENDARIUM, BILETY ONLINE →

• sala Bogusławskiego

Scena zbiorowa. Fot. Bartek WarzechaZapraszamy na inscenizacje Szekspirowskie: Opowieść zimową w reżyserii Marcina Hycnara, studium tyranii, winy i rozgrzeszenia oraz na przygotowany przez Pawła Miśkiewicza spektakl BURZA Williama Szekspira, ukazujący samotność człowieka i jego tragiczne zderzenie ze światem.
Przedstawiamy dramat o ludzkich niemożnościach i zaniechaniach, który jest jednocześnie bolesnym, ironicznym obrazem współczesnej inteligencji – Letników Gorkiego w realizacji Macieja Prusa. 
Gramy spektakle na podstawie tekstów polskich autorów – zawsze aktualne, śledzące miłosne meandry i polską obyczajowość Śluby panieńskie Fredry przygotowane przez Jana Englerta, a także groteskową, demaskującą charakter międzyludzkich związków Gombrowiczowską Iwonę, księżniczkę Burgunda w inscenizacji Agnieszki Glińskiej. Zapraszamy na poetycką opowieść o ludzkiej duszy – słabej, śmiesznej,… ale i pięknej – Duszyczkę na motywach utworów Różewicza, jedno z ostatnich przedstawień Jerzego Grzegorzewskiego (pod Wierzbową; wejście od strony sali Bogusławskiego).
Przedstawiamy klasyczną wiedeńską operetkę w nowoczesnej odsłonie – rozgrywającą się w salonach współczesnej Warszawy Zemstę nietoperza Straussa pod kierownictwem muzycznym Justyny Skoczek, w inscenizacji Michała Zadary.
Tuż przed świętami zapraszamy na Królową Śniegu – piękną refleksyjną baśń Andersena w reżyserii Piotra Cieplaka, ze scenografią Andrzeja Witkowskiego, poruszającą tematy przyjaźni i odpowiedzialności za drugiego człowieka.
Na zdjęciu: scena zbiorowa w Opowieści zimowej Shakespeare’a w reżyserii Marcina Hycnara. Fot. Bartek Warzecha

• scena przy Wierzbowej im. Jerzego Grzegorzewskiego

Gabriela Muskała (Felicja). Fot. Magda Hueckel

Przedstawiamy teatralne adaptacje prozy. Pytania o przyczyny ludzkiej podłości i możliwość istnienia dobra w ułomnym świecie stawia Paweł Miśkiewicz, reżyser Idioty Dostojewskiego, jednej z najwybitniejszych powieści XIX wieku. Lena Frankiewicz w Jak być kochaną na motywach prozy Kazimierza Brandysa i słynnego filmu Wojciecha Jerzego Hasa opowiada przejmującą historię kobiety, która zmaga się z traumą wojennych przeżyć, miłością oraz własną pamięcią.
Na scenie przy Wierzbowej także dramat współczesny i najnowszy. Pokazujemy tropiącą absurdy języka i egzystencji Łysą śpiewaczkę Ionesco przygotowaną przez Macieja Prusa, brutalną w obnażaniu ludzkiego zakłamania Kotkę na gorącym blaszanym dachu Williamsa w reżyserii Grzegorza Chrapkiewicza oraz Garderobianego Harwooda w realizacji Adama Sajnuka – rzecz o samotności i zmierzchu artysty.
Przedstawiamy Ibsenowską Heddę Gabler przygotowaną przez Kubę Kowalskiego, spektakl o poszukiwaniu wolności i piękna, obrazujący próby wyrwania się z ograniczeń mieszczańskiego świata, a także polski dramat najnowszy autorstwa i w reżyserii Macieja Wojtyszki – Dowód na istnienie drugiego o skomplikowanych relacjach pomiędzy wielkimi pisarzami – wiecznym prowokatorem Witoldem Gombrowiczem i niemal zawsze milczącym Sławomirem Mrożkiem.

Na zdjęciu: Gabriela Muskała (Felicja) w Jak być kochaną Brandysa w reżyserii Leny Frankiewicz. Fot. Magda Hueckel

• scena Studio

Grzegorz Małecki (Mężczyzna), Patrycja Soliman (Bobbi). Fot. Tomasz Urbanek / East News

W kameralnym wnętrzu sceny Studio toczą się akcje wyreżyserowanego przez Grzegorza Małeckiego Tchnienia Macmillana, współczesnej sztuki o dzisiejszym, szarpanym niepokojami pokoleniu trzydziestolatków i Kilku dziewczyn LaBute’a w realizacji Bożeny Suchockiej – przewrotnej opowieść o mężczyźnie, który dokonuje miłosnych rozliczeń z byłymi partnerkami.
Zapraszamy na Twórców obrazów Enquista w reżyserii Artura Urbańskiego – spektakl o szwedzkiej literackiej noblistce Selmie Lagerlöf, stawiający pytania o źródła twórczości artystycznej i autorską odpowiedzialność.
W repertuarze sceny Studio także przygotowany przez Annę Srokę-Hryń Lunapark – muzyczny spektakl z utworami Grzegorza Ciechowskiego w świeżej interpretacji studentów warszawskiej Akademii Teatralnej.

Na zdjęciu: Grzegorz Małecki (Mężczyzna), Patrycja Soliman (Bobbi) w Kilku dziewczynach LaBute’a w reżyserii Bożeny Suchockiej. Fot. Tomasz Urbanek / East News

ZOBACZ REPERTUAR GRUDNIOWY W KALENDARIUM, BILETY ONLINE →

Rezerwacja biletów:
pon.–pt. 9:00–19:00 
sob. 11:00–19:00 
nd. 16:00–19:00 
tel. 22 69 20 604, 22 69 20 664

Sprzedaż biletów w kasach:
Kasa przy pl. Teatralnym 3
wt.–sob. 11:00–14:30 i 15:00–19:00
nd. 16:00–19:00 lub na godzinę przed rozpoczęciem przedstawienia, o ile przedstawienie jest grane wcześniej
Kasa przy ul. Wierzbowej 3 czynna w dniach, w których grane są przedstawienia na scenie przy Wierzbowej lub na scenie Studio, na godzinę przed ich rozpoczęciem.

SPRZEDAŻ I REZERWACJA BILETÓW (WYCIĄGI Z REGULAMINÓW, REGULAMINY) →

Korzystając z serwisu internetowego Teatru Narodowego akceptujesz zasady Polityki prywatności oraz wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Plik cookie możesz zablokować za pomocą opcji dostępnych w przeglądarce internetowej. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookie, kliknij tutaj