Aktualności

Styczeń w Teatrze Narodowym

W repertuarze styczniowym aż dwadzieścia jeden tytułów! Wśród nich: w sam raz na karnawał – Zemsta nietoperza Straussa w inscenizacji Michała Zadary, a także listopadowa premiera Teatru – Letnicy Gorkiego w reżyserii Macieja Prusa. Po raz ostatni zagramy Szekspirowską Opowieść zimową w realizacji Marcina Hycnara, pożegnalne spektakle – 25 i 26 stycznia.

Bilety na przedstawienia styczniowe w sprzedaży od 7 listopada (rezerwacja telefoniczna oraz sprzedaż online – od godz. 9:00, sprzedaż w kasie przy pl. Teatralnym 3 – od godz. 11:00).

ZOBACZ REPERTUAR STYCZNIOWY W KALENDARIUM, BILETY ONLINE →



• sala Bogusławskiego

Scena zbiorowa. Fot. Krzysztof Bieliński W karnawale zapraszamy na wiedeńską operetkę w nowoczesnej odsłonie – rozgrywającą się w salonach dzisiejszej Warszawy Zemstę nietoperza Straussa przygotowaną przez Michała Zadarę.
Gramy Udrękę życia Levina w reżyserii Jana Englerta, tragikomedię o trudnej małżeńskiej koegzystencji.
Przedstawiamy listopadową premierę Teatru – Letników Gorkiego w inscenizacji Macieja Prusa, dramat o inteligencji mierzącej się z marazmem i niemocą.
Ponadto na dużej scenie Teatru polska klasyka – wibrujące żywym Fredrowskim wierszem Śluby panieńskie w realizacji Jana Englerta, a także wielkie inscenizacje dramatu romantycznego – pełne intrygujących scenicznych metafor Mickiewiczowskie Dziady w interpretacji Eimuntasa Nekrošiusa oraz Kordian Słowackiego, spektakl podejmujący temat trudnych polskich wyborów w reżyserii Englerta.
W podziemiach Teatru, na scenie pod Wierzbową (wejście od strony sali Bogusławskiego) przedstawiamy poetycką Duszyczkę na motywach utworów Różewicza, jeden z ostatnich spektakli Jerzego Grzegorzewskiego.
Pokazujemy dramaturgię światową – w repertuarze obnażający hipokryzję, ponadczasowy Molierowski Tartuffe, realizacja Jacques’a Lassalle’a oraz późny dramat Shakespeare’a – poruszająca kwestie winy i odkupienia Opowieść zimowa w reżyserii Marcina Hycnara (25 i 26 stycznia odbędą się pożegnalne przedstawienia Opowieści zimowej).

Na zdjęciu: scena zbiorowa w Zemście nietoperza Straussa w reżyserii Michała Zadary. Fot. Krzysztof Bieliński



scena przy Wierzbowej im. Jerzego Grzegorzewskiego

Wiktoria Gorodeckaja (Nastazja Filipowna). Fot. Krzysztof BielińskiZapraszamy na przedstawienia na podstawie tekstów polskich autorów. Gramy przygotowanych przez Piotra Cieplaka Ułanów – napisany w latach siedemdziesiątych dramat Jarosława Marka Rymkiewicza w roku 2019 brzmi nad wyraz współcześnie!
W repertuarze także zrealizowany przez Lenę Frankiewicz spektakl Jak być kochaną na motywach prozy Brandysa i słynnego filmu Hasa, sceniczna opowieść o wojennej traumie i zmaganiach z pamięcią.
Pokazujemy Idiotę Dostojewskiego – w przedstawieniu Pawła Miśkiewicza mocno wybrzmiewają pytania o ludzkie sumienie i dobro, które najczęściej przegrywa z rzeczywistością.
Na scenie także dramat skandynawski – psychologiczna, opowiadająca o wolności i zniewoleniu Hedda Gabler Ibsena w reżyserii Kuby Kowalskiego oraz sztuki XX-wieczne: tropiąca absurdy języka i egzystencji Łysa śpiewaczka Ionesco przygotowana przez Macieja Prusa, opowiadająca o rodzinnym krachu Kotka na gorącym blaszanym dachu Williamsa w reżyserii Grzegorza Chrapkiewicza oraz Garderobiany Harwooda w realizacji Adama Sajnuka – rzecz o międzyludzkich grach, samotności artysty oraz naturze teatru.

Na zdjęciu: Wiktoria Gorodeckaja (Nastazja Filipowna) w Idiocie Dostojewskiego w reżyserii Pawła Miśkiewicza. Fot. Krzysztof Bieliński



  scena Studio

Karol Pocheć (Tommy), Ewa Konstancja Bułhak (Daria). Fot. Krzysztof BielińskiW repertuarze kameralnej sceny Studio trzy dramaty najnowsze. IRONBOUND. Za torami, za mostem – sztuka polsko-amerykańskiej autorki, laureatki Pulitzera Martyny Majok w reżyserii Grzegorza Chrapkiewicza opowiada o emigracyjnej rzeczywistości, walce o przetrwanie, akceptację i miłość.
Kilka dziewczyn amerykańskiego dramatopisarza i scenarzysty Neila LaBute’a w realizacji Bożeny Suchockiej podejmuje tematy miłosnych rozliczeń i partnerskiej uczciwości. Tchnienie brytyjskiego autora Duncana Macmillana w reżyserii Grzegorza Małeckiego to opowieść o dylematach młodych ludzi, którzy stoją u progu decyzji o posiadaniu dziecka.
W repertuarze również misterne studium kobiecej duszy – Madame de Sade Mishimy. Sztukę jednego z najważniejszych powojennych dramatopisarzy Japonii zinterpretował na scenie Maciej Prus.
Dzieci zapraszamy na spektakl muzyczny – historię ekstrawaganckich psot, czyli kolorową, rozśpiewaną Pchłę Szachrajkę Brzechwy z muzyką Macieja Małeckiego, w reżyserii Anny Seniuk.

Na zdjęciu: Karol Pocheć (Tommy), Ewa Konstancja Bułhak (Daria) w IRONBOUND. Za torami, za mostem Majok w reżyserii Grzegorza Chrapkiewicza. Fot. Krzysztof Bieliński


ZOBACZ REPERTUAR STYCZNIOWY W KALENDARIUM, BILETY ONLINE →


Rezerwacja biletów
:
pon.–pt. 9:00–19:00 
sob. 11:00–19:00 
nd. 16:00–19:00 
tel. 22 69 20 604, 22 69 20 664

Sprzedaż biletów w kasach:
Kasa przy pl. Teatralnym 3
wt.–sob. 11:00–14:30 i 15:00–19:00
nd. 16:00–19:00 lub na godzinę przed rozpoczęciem przedstawienia, o ile przedstawienie jest grane wcześniej
Kasa przy ul. Wierzbowej 3 czynna w dniach, w których grane są przedstawienia na scenie przy Wierzbowej lub na scenie Studio, na godzinę przed ich rozpoczęciem.

SPRZEDAŻ I REZERWACJA BILETÓW (WYCIĄGI Z REGULAMINÓW, REGULAMINY) →

Korzystając z serwisu internetowego Teatru Narodowego akceptujesz zasady Polityki prywatności oraz wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Plik cookie możesz zablokować za pomocą opcji dostępnych w przeglądarce internetowej. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookie, kliknij tutaj