Aktualności

Repertuar w lutym

Na dużej scenie Teatru premiera Woyzecka Büchnera w reżyserii Piotra Cieplaka. Wśród wielu lutowych propozycji: Letnicy Gorkiego, realizacja Macieja Prusa oraz Ibsenowska Hedda Gabler przygotowana przez Kubę Kowalskiego.

Sprzedaż biletów na przedstawienia z repertuaru lutowego rozpoczyna się 5 grudnia (rezerwacja telefoniczna oraz sprzedaż online – od godz. 9:00, sprzedaż w kasie przy pl. Teatralnym 3 – od godz. 11:00). Bilety na Woyzecka dostępne będą w późniejszym terminie.

ZOBACZ REPERTUAR LUTOWY W KALENDARIUM, BILETY ONLINE →

• sala Bogusławskiego

Michalina Łabacz (Julia Filipowna), Anna Gryszkówna (Kaleria), Karol Dziuba (Zamysłow), Edyta Olszówka (Olga Aleksjejewna), Beata Ścibakówna (Maria Lwowna). Fot. Krzysztof Bieliński

Przyczyny zbrodni, źródła społecznej opresji, granice między naturą i kulturą – pytania nurtujące współczesnego człowieka stawia Piotr Cieplak, reżyser najnowszej premiery Teatru – Woyzecka Büchnera (bilety na Woyzecka dostępne będą w późniejszym terminie).
Wśród lutowych propozycji: Letnicy Gorkiego w realizacji Macieja Prusa, spektakl o wyzwaniach, przed jakimi staje inteligencja oraz BURZA Williama Szekspira, przedstawienie Pawła Miśkiewicza podejmujące tematy winy, zaniechania i osobistej wolności.
W repertuarze także inscenizacje Jana Englerta – Kordian Słowackiego ukazujący historię trudnych polskich wyborów oraz Udręka życia, współczesna tragikomedia Levina o zmęczonych sobą małżonkach.
W podziemiach Teatru, pod Wierzbową (wejście od strony sali Bogusławskiego) jeden z ostatnich spektakli mistrza Grzegorzewskiego – mierząca się z absurdem śmierci poetycka Duszyczka na motywach utworów Różewicza.

Na zdjęciu: Michalina Łabacz (Julia Filipowna), Anna Gryszkówna (Kaleria), Karol Dziuba (Zamysłow), Edyta Olszówka (Olga Aleksjejewna), Beata Ścibakówna (Maria Lwowna) w Letnikach Maksima Gorkiego w reżyserii Macieja Prusa. Fot. Krzysztof Bieliński


scena przy Wierzbowej im. Jerzego Grzegorzewskiego

Na pierwszym planie: Wiktoria Gorodeckaja (Hedda Tesman), Mateusz Rusin (Eilert Løvborg), na drugim planie: Przemysław Stippa (Brack), Oskar Hamerski (Jørgen Tesman). Fot. Krzysztof BielińskiW lutym zapraszamy na dramaty XX-wieczne. Miesiąc rozpoczynamy Ibsenowską Heddą Gabler w reżyserii Kuby Kowalskiego, spektaklem o sile pragnienia i tęsknocie za pięknem i wolnością. W repertuarze również manifest teatru absurdu – Łysa śpiewaczka Ionesco przygotowana przez Macieja Prusa oraz rozprawiająca się z rodzinnym zakłamaniem Kotka na gorącym blaszanym dachu Williamsa w reżyserii Grzegorza Chrapkiewicza. Gramy Garderobianego Harwooda w realizacji Adama Sajnuka, sztukę o zmierzchu i samotności artysty. Groteskowym międzyludzkim relacjom w małej społeczności przyglądamy się w przedstawieniu Nikt Levina przygotowanym przez Artura Tyszkiewicza.
Przedstawiamy również adaptację prozy Kazimierza Brandysa – opowiadający o wojennej traumie i powojennych rozliczeniach spektakl Jak być kochaną w reżyserii Leny Frankiewicz.

Na zdjęciu: na pierwszym planie – Wiktoria Gorodeckaja (Hedda Tesman), Mateusz Rusin (Eilert Løvborg), na drugim planie – Przemysław Stippa (Brack), Oskar Hamerski (Jørgen Tesman) w Heddzie Gabler Henrika Ibsena w reżyserii Kuby Kowalskiego Fot. Krzysztof Bieliński


scena Studio

Beata Ścibakówna (Hrabina de Saint-Fond), Dominika Kluźniak (Renée – markiza de Sade). Fot. Tomasz Urbanek / East News

Gramy Madame de Sade Mishimy w reżyserii Macieja Prusa, spektakl o kobietach, na które oddziałał słynny immoralista, markiz de Sade. W repertuarze sceny Studio również Twórcy obrazów Enquista w realizacji Artura Urbańskiego – opowieść o szwedzkiej pisarce-noblistce Selmie Lagerlöf i źródłach jej artystycznej twórczości.
Przedstawiamy dramaty najnowsze. IRONBOUND. Za torami, za mostem Majok w reżyserii Grzegorza Chrapkiewicza to historia polskiej imigrantki, która próbuje odnaleźć się w amerykańskim społeczeństwie. W realizacji Grzegorza Małeckiego, Tchnieniu Macmillana, śledzimy losy dwójki wrażliwych młodych ludzi, którzy są w przededniu ważnych życiowych decyzji. Kilka dziewczyn LaBute’a, przedstawienie przygotowane przez Bożenę Suchocką, to z kolei przewrotna opowieść o mężczyźnie, który spotyka się z byłymi partnerkami i próbuje dokonać rachunku sumienia.
Nie zapominamy o dzieciach, które wraz z opiekunami zapraszamy do pełnego psot i metamorfoz, rozśpiewanego świata Pchły Szachrajki. Spektakl do muzyki Macieja Małeckiego wyreżyserowała Anna Seniuk.


Na zdjęciu: Beata Ścibakówna (Hrabina de Saint-Fond), Dominika Kluźniak (Renée – markiza de Sade) w Madame de Sade Yukio Mishimy w reżyserii Macieja Prusa. Fot. Tomasz Urbanek / East News

ZOBACZ REPERTUAR LUTOWY W KALENDARIUM, BILETY ONLINE →

Rezerwacja biletów
:
pon.–pt. 9:00–19:00 
sob. 11:00–19:00 
nd. 16:00–19:00 
tel. 22 69 20 604, 22 69 20 664

Sprzedaż biletów w kasach:
Kasa przy pl. Teatralnym 3
wt.–sob. 11:00–14:30 i 15:00–19:00
nd. 16:00–19:00 lub na godzinę przed rozpoczęciem przedstawienia, o ile przedstawienie jest grane wcześniej
Kasa przy ul. Wierzbowej 3 czynna w dniach, w których grane są przedstawienia na scenie przy Wierzbowej lub na scenie Studio, na godzinę przed ich rozpoczęciem.

SPRZEDAŻ I REZERWACJA BILETÓW (WYCIĄGI Z REGULAMINÓW, REGULAMINY) →

Korzystając z serwisu internetowego Teatru Narodowego akceptujesz zasady Polityki prywatności oraz wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Plik cookie możesz zablokować za pomocą opcji dostępnych w przeglądarce internetowej. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookie, kliknij tutaj