Radosław Duda

Fot. Marta Ankiersztejn / Archiwum Artystyczne Teatru Narodowego


Kompozytor, producent i multiinstrumentalista wywodzący się z warszawskiej sceny niezależnej. W Teatrze Narodowym występuje gościnnie. 

Autor muzyki do przedstawień: Marcina Wierzchowskiego (Rajza, czyli tułaczki Mirona wg Mirona Białoszewskiego, Muzeum Powstania Warszawskiego, 2008; Idioci Wierzchowskiego i Sołtysińskiego wg von Triera, Teatr im. Jaracza w Łodzi, 2019), Julii Holewińskiej (Ameryka, Teatr Polski w Bydgoszczy, 2022), Atsushiego Takenouchi (Yin Yang. Improwizacje, TR Warszawa, 2008), Renaty Piotrowskiej-Auffret (Unknown 2, 2009), Katarzyny Chmielewskiej, Magdaleny Reiter, Jakuba Truszkowskiego (Drganie jednej struny, Teatr Wybrzeże w Gdańsku, Stara mestna elektrarna – Ljubljana, Słowenia, 2021), Wojciecha Farugi (Czerwony Kapturek, Teatr Polski w Bydgoszczy, 2022), Bartosza Frąckowiaka (Garnitury z kraju nie nadają się do tropików, Biennale Warszawa, 2019), Agaty Biziuk (Noc Walpurgii, Teatr Żydowski w Warszawie, 2021), Aldony Figury (Kruk z Tower, Teatr Dramatyczny w Warszawie, 2021), Magdy Szpecht (Ja, wojna i plastikowy granat, Teatr Polski w Bydgoszczy, 2022). 

Autor oprawy dźwiękowej do pracy Mikołaja Długosza prezentowanej w ramach wystawy Betonowe dziedzictwo. Od Le Corbusiera do blokersów (CSW w Warszawie, 2007). Współpracował przy projektach z Fundacją Galerii Foksal, Zachętą Narodową Galerią Sztuki, Fundacją Archeologii Fotografii. Autor i wykonawca muzyki na żywo do spektaklu tanecznego Katarzyny Chmielewskiej Why don’t you like sadness (Teatr Dada von Bzdülöw, Teatr Wybrzeże w Gdańsku, 2016) pokazywanego na wielu festiwalach w kraju – m.in. Polska Platforma Tańca (Bytom), TR Warszawa oraz za granicą – w Jaipur (Indie) i Tbilisi (Gruzja). Wraz z Julią Holewińską i Tomaszem Szerszeniem zaprezentował wykłady performatywne Hiroshima / Love w Kyoto Art Center (Japonia, 2019) oraz Varios fines del mundo w FME/Fundacion Minera Escondida w Antofagaście (Chile, 2022). 

Twórca muzyki do słuchowiska Rękopis Znaleziony w Saragossie w reżyserii Pawła Sztarbowskiego (Teatr Polski w Bydgoszczy, 2021). Brał udział w projektach realizowanych przez Instytuty Polskie w Berlinie, Kijowie, Brukseli.

Wielokrotnie współpracował z Kubą Kowalskim, jest autorem muzyki do jego przedstawień: Mizantrop Holewińskiej i Kowalskiego wg Molière’a (Teatr Polski w Poznaniu, 2014), Dolce Vita Holewińskiej i Kowalskiego (Teatr im. Kochanowskiego w Opolu, 2014), Good Night Cowboy Holewińskiej i Kowalskiego (koprodukcja Teatru Dramatycznego im. Szaniawskiego w Wałbrzychu i Teatru WARSawy, 2015), Pani Bovary wg Flauberta (Teatr im. Osterwy w Lublinie, 2015), Szkarłatny płatek i biały wg Fabera (Teatr Studio w Warszawie, 2016), Zachodnie wybrzeże Koltèsa (Teatr im. Żeromskiego w Kielcach, 2016), Diabeł i tabliczka czekolady wg Reszki (Teatr im. Osterwy w Lublinie, 2017), Przebudzenie wiosny Wedekinda (Teatr Studyjny PWSFTviT w Łodzi, 2018), Sonata jesienna Bergmana (Teatr WARSawy, 2018).

Otrzymał nagrodę za muzykę do Good Night Cowboy na 15. Festiwalu Dramaturgii Współczesnej „Rzeczywistość przedstawiona” w Zabrzu (2015).


Realizacje w Teatrze Narodowym:

Hedda Gabler, Henrik Ibsen, reż. Kuba Kowalski, 2019; muzyka

Role w Teatrze Narodowym:

ROLE (wykonanie muzyki na żywo; gościnnie), Hedda Gabler, Henrik Ibsen, reż. Kuba Kowalski, 2019 

By continuing to use this site, you consent to our use of cookies. You can adjust cookies settings via your internet browser. Review our cookies policy here.

You can adjust your cookies settings below:

  Allow storing advertising data.

  Allow storing user data.

  Allow personalized ads.

  Allow storing analytical data.