Czytelnia

Zobaczyć mowę i milczenie

„Mowa jest przebudzeniem świadomości, przebudzeniem się ze zwierzęcej egzystencji, ale tylko po to, by ujrzeć niemożność wyrwania się z pęt cielesności.” O ciele, przekraczaniu norm, narodzinach i śmierci mowy w teatrze Tadeusza Różewicza. Autor: Grzegorz Niziołek

Gombrowicz teatralny

Gombrowicz zdaje się startować od poziomu, jaki wyznaczają mu gotowe konwencje teatralne, które żywią się (…) koncepcjami człowieka. To, co robi (…) polega na zadaniu konwencji „niewygodnego pytania”. Autor: Jerzy Jarzębski 

Portret, czyli co Mrożek mówi, gdy milczy.

Nie jest specjalną tajemnicą, że Sławomir Mrożek należy do ludzi wybitnie małomównych. Milczenie jest jego stanem naturalnym. Autor: Janusz Majcherek

Korzystając z serwisu internetowego Teatru Narodowego akceptujesz zasady Polityki prywatności oraz wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Plik cookie możesz zablokować za pomocą opcji dostępnych w przeglądarce internetowej. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookie, kliknij tutaj