Kinga Ilgner

Fot. Marta Ankiersztejn / Archiwum Artystyczne Teatru Narodowego


Od 1998 roku w zespole Teatru Narodowego. Absolwentka warszawskiej Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza (1998).

Współpracowała z teatrami warszawskimi: na Woli im. Tadeusza Łomnickiego, Laboratorium Dramatu, Komedia, a także z Teatrem Polskiego Radia i Teatrem Telewizji Polskiej.

Laureatka nagrody publiczności za rolę Urszuli w przedstawieniu dyplomowym warszawskiej Akademii Teatralnej W małym dworku Witkiewicza w reżyserii Jana Englerta na 16. Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi (1998).

Role w Teatrze Narodowym:

DAMA, Ślub, Witold Gombrowicz, reż. Jerzy Grzegorzewski, 1998
FICIA, Halka Spinoza albo Opera utracona albo Żal za uciekającym bezpowrotnie życiem Jerzy Grzegorzewski, reż. Jerzy Grzegorzewski, 1998
NASZA MATKA, wybrałem dziś zaduszne święto, na podstawie Samuela Zborowskiego Juliusza Słowackiego, reż. Janusz Wiśniewski, 1999
SEKRETARKA, (od 1 maja 2001) Kartoteka, Tadeusz Różewicz, reż. Kazimierz Kutz, 1999
NIKE SPOD SALAMINY, Noc listopadowa. Sceny dramatyczne (nowa wersja), Stanisław Wyspiański, reż. Jerzy Grzegorzewski, 2000
ZOSIA (od 2 maja 2001) i HANECZKA (od 27 września 2002), Wesele, Stanisław Wyspiański, reż. Jerzy Grzegorzewski, 2000
DUNIASZA (od 20 grudnia 2000), Wiśniowy sad, Anton Czechow, reż. Maciej Prus, 2000
ALBERTYNKA (od 16 lutego 2001), Operetka, Witold Gombrowicz, reż. Jerzy Grzegorzewski, 2000
ROZETTA, Leonce i Lena, Georg Büchner, reż. Barbara Sieroslawski, 2001
UCZESTNICZKA WYCIECZKI, Na czworakach, Tadeusz Różewicz, reż. Kazimierz Kutz, 2001
ELF, Sen nocy letniej, William Shakespeare, reż. Jerzy Grzegorzewski, 2001
CHÓR, Żaby, Arystofanes, reż. Zbigniew Zamachowski, 2002
BELLATRIX, Kurka Wodna, Stanisław Ignacy Witkiewicz, reż. Jan Englert, 2002
PUELLA, CZYLI GINEWRA, Merlin. Inna historia, Tadeusz Słobodzianek, reż. Ondrej Spišák, 2003
LETTA, Śmierć komiwojażera, Arthur Miller, reż. Kazimierz Kutz, 2004
SZARA DAMA „ĆMA”, Happy End, Bertolt Brecht & Kurt Weill, reż. Tadeusz Bradecki, 2005
ELIZA, Polowanie na łosia (prapremiera), Michał Walczak, reż. Igor Gorzkowski, 2009
FLORA, BRATANICA KSIĘCIA PARMY, Księżniczka na opak wywrócona, Pedro Calderón de la Barca / Jarosław Marek Rymkiewicz, reż. Jan Englert, 2010
KATARZYNA GINORI, Lorenzaccio, Alfred de Musset, reż. Jacques Lassalle, 2011
ROLE, Sprawa, według Samuela Zborowskiego Juliusza Słowackiego, reż. Jerzy Jarocki, 2011
PANNA KIKA, KOLEŻANKA PCHŁY, Pchła Szachrajka, Jan Brzechwa, reż. Anna Seniuk, 2013
ROLE, Królowa Śniegu, Hans Christian Andersen, reż. Piotr Cieplak, 2015
PANI EVELLYN HOWARD, Opowiadanie brazylijskie (prapremiera), Jarosław Iwaszkiewicz, reż. Marcin Hycnar, 2015
CIOTKA, Białe małżeństwo, Tadeusz Różewicz, reż. Artur Tyszkiewicz, 2015
PANI ROLLISONOWA, Dziady, Adam Mickiewicz, reż. Eimuntas Nekrošius, 2016
PISARZ, GOSPODYNI, GŁOS, Matka Courage i jej dzieci, Bertolt Brecht / muz. Paul Dessau, reż. Michał Zadara, 2016
MAGDZIA, PASTERKA; DWÓRKA I, Opowieść zimowa, William Shakespeare, reż. Marcin Hycnar, 2017
FOUQUIER-TINVILLE, OSKARŻYCIEL PUBLICZNY, Śmierć Dantona, Georg Büchner, reż. Barbara Wysocka, 2018
KOBIETA, KOBIETA GUMA, Woyzeck, Georg Büchner, reż. Piotr Cieplak, 2020
SOBLA, MARIA TERESA, Księgi Jakubowe, Olga Tokarczuk, reż. Michał Zadara, 2022
ŻONA WŁAŚCICIELA GOSPODY, Komediant, Thomas Bernhard, reż. Andrzej Domalik, 2023

Korzystając z serwisu internetowego Teatru Narodowego, akceptujesz zasady Polityki prywatności oraz wyrażasz zgodę na używanie plików cookies. Plik cookie możesz zablokować za pomocą opcji dostępnych w przeglądarce internetowej. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, kliknij tutaj.

Poniżej możesz dostosować ustawienia dotyczące plików cookies:

  Zezwól na przechowywanie danych reklamowych.

  Zezwól na przechowywanie danych użytkownika.

  Zezwól na personalizację reklam.

  Zezwól na przechowywanie danych analitycznych.