Accessibility Declaration

Teatr Narodowy zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Teatru Narodowego w Warszawie – narodowy.pl

Strona internetowa Teatru Narodowego jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z wyłączeniem niezgodności wymienionych poniżej:
1. Nie wszystkie materiały wideo posiadają napisy.
2. Filmy nie zawierają ścieżki dialogowej z opisami dla osób niesłyszących.
3. Audiodeskrypcja albo alternatywa dla mediów (nagrania), brakuje odpowiednich materiałów audio w materiałach wideo lub opisów tekstowych materiałów wideo.

Deklarację sporządzono dnia: 2024-01-21

Deklarację sporządzono na podstawie wdrożonych dostępności na stronie internetowej Teatru Narodowego przez firmę Tokyo Studio Piotr Gorzkowski zgodnie z wytycznymi zawartymi w badaniu dostępności zrealizowanym przez firmę Tokyo Studio Piotr Gorzkowski.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Rafał Kośka, e-mail: rkoska@narodowy.pl, telefon: 22 69 20 857

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich – bip.brpo.gov.pl  


Dostępność architektoniczna

Informacje ogólne
Teatr Narodowy dysponuje trzema scenami znajdującymi się w dwóch budynkach:
– Sala Bogusławskiego znajduje się w budynku głównym usytuowanym przy pl. Teatralnym 3,
– Scena przy Wierzbowej im. Jerzego Grzegorzewskiego oraz Scena Studio znajdują się w budynku technicznym usytuowanym przy ul. Wierzbowej 3 (wejście od strony ul. Fredry).
Gmach Teatru Narodowego, w istniejącej formie, został oddany do użytku w 1997 roku po pożarze w roku 1985. Wyposażenie Teatru spełnia wymogi techniczne wynikające z ówczesnych przepisów.

Dojazd komunikacją miejską
Wykaz środków komunikacji miejskiej zamieszczony jest w zakładce Kontakt na stronie internetowej narodowy.pl.

Parking
W bezpośrednim sąsiedztwie Teatru znajdują się ogólnodostępne miejsca postojowe w ramach Warszawskiej Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego. Wyznaczone miejsca dla osób niepełnosprawnych umieszczone są na parkingu na pl. Teatralnym.

Dostęp do scen
Na widowniach wszystkich scen miejsca dla osób z ograniczeniami ruchowymi przygotowywane są na podstawie wcześniejszego zgłoszenia (szczegółowe informacje znajdują się w zakładce Rezerwacja telefoniczna, kasy, regulaminy na stronie internetowej narodowy.pl; akapit „Teatr bez barier”). Do teatru można wejść z psem asystującym.

Sala Bogusławskiego
Wejście do strony pl. Teatralnego usytuowane jest na poziomie chodnika, bez progów. Prowadzi przez drzwi dwuskrzydłowe, spełniające wymagania kontrastowości. Duża przestrzeń pomiędzy drzwiami wejściowymi a drzwiami do holu kasowego.
Na zewnątrz budynku zamontowany jest przycisk umożliwiający wezwanie pracownika Teatru, który pomaga otworzyć drugie skrzydło drzwi. Od strony wyjściowej zamontowane są zamki przeciwpaniczne.
Kasa biletowa znajduje się blisko wejścia i wyposażona jest w pętlę indukcyjną. Godziny otwarcia kasy opublikowane są w zakładce Kontakt na stronie internetowej narodowy.pl.
Kasa, szatnia, winda osobowa usytuowane są na poziomie wejścia.
Toalety dla osób z niepełnosprawnościami umieszczone są na piętrze I i II. Toalety na piętrze I wyposażone są w komfortki. Dostęp z poziomu wejścia za pomocą windy, bez dodatkowych schodów. Winda osobowa wyposażona w przyciski z wypukłymi piktogramami, znakami Braille’a oraz komunikaty głosowe w kabinie. Toalety wyposażone są w przyciski alarmowe z informacjami dźwiękową i optyczną.

Scena przy Wierzbowej im. Jerzego Grzegorzewskiego
Wejście od strony ul. Fredry usytuowane jest na poziomie chodnika, prowadzi przez drzwi dwuskrzydłowe, bez progów. Na zewnątrz budynku zamontowany jest przycisk umożliwiający wezwanie pracownika Teatru, który pomaga otworzyć drugie skrzydło drzwi.
Szatnia, kasa biletowa, foyer, toaleta dla osób niepełnosprawnych są dostępne na poziomie wejścia do budynku. Kasa biletowa znajduje się blisko wejścia i wyposażona jest w pętlę indukcyjną. Godziny otwarcia kasy opublikowane są w zakładce Kontakt na stronie internetowej narodowy.pl.
Toaleta dla osób niepełnosprawnych wyposażona jest w przycisk alarmowy z informacjami dźwiękową i optyczną.
Dodatkowa toaleta dla osób niepełnosprawnych umieszczona jest na poziomie -I. Znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie windy osobowej.
Wejście na widownię wyposażone jest w podnośnik platformowy do transportu wózków. Podnośnik wyposażony jest w sterowanie na platformie.

Scena Studio
Znajduje się na III piętrze budynku technicznego. Wejście do budynku, kasa, szatnia oraz toalety dla osób niepełnosprawnych są wspólne ze Sceną przy Wierzbowej im. Jerzego Grzegorzewskiego. Wejście na poziom widowni prowadzi po schodach oraz windą osobową. Winda osobowa wyposażona w przyciski z wypukłymi piktogramami, znakami Braille’a oraz komunikaty głosowe w kabinie.

Dodatkowe udogodnienia
Sala Bogusławskiego wyposażona jest w system elektronicznych urządzeń wspomagających słyszenie. Umożliwiają one osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie słuchu indywidualny odsłuch akcji scenicznej. Słuchawki do indywidualnego odsłuchu można wypożyczyć u pracowników obsługi widowni (szczegółowe informacje znajdują się w zakładce Rezerwacja telefoniczna, kasy, regulaminy na stronie internetowej narodowy.pl; akapit „Teatr bez barier”). 

 

  • HAMLET

    Jan Englert crowns his twenty-eight seasons of artistic work at the National Theatre with a performance of Hamlet. Premiere: 12 April 2025


  • HEAVEN AND HELL

    Although Maria Wojtyszko's play touches upon the painful subject of losing loved ones, Jakub Krofta's deft staging provides light entertainment for the whole family. Premiere: 22 February 2025

  • OTHER DELIGHTS

    This adaptation of the novel Other Delights is the second staging of one of Jerzy Pilch's works at the National Theatre, following The Holy Father's Skis.  

  • FAUST

    Faust is a story based on an ancient legend of a scholar who yearns so much for just a moment of happiness that he makes a pact with the devil. 

  • FEBLIK

    Małgorzata Maciejewska's surprising drama received the Tadeusz Różewicz Drama Award in 2022, the competition's first year. The show is directed by Lena Frankiewicz. 

  • A DREAM PLAY

    After the well-received Alice's Adventures in Wonderland, Sławomir Narloch returned to the National Theatre with another premiere – A Dream Play by Strindberg.

     

  • KING LEAR

    King Lear may be Shakespeare's boldest examination of human nature. Jan Englert will play the title role in the National Theatre's production.

  • WAITING FOR GODOT

    "What do we do now? Wait. [...] We're waiting for Godot". Piotr Cieplak directs Waiting for Godot by Beckett. Is this a classic yet? Does it still have its avant-garde power?

  • FREDRO: THE JUBILEE YEAR

    To celebrate 230 years since Aleksander Fredro's birth, the National Theatre invites you to an evening dedicated to the life and works of Poland’s greatest comedy writer. 

  • TALES FROM THE VIENNA WOODS

    Małgorzata Bogajewska directs for the second time at the National Theatre. This time she draws on Ödön von Horváth's 1931 drama.

  • THE THEATRE MAKER

    The play by Thomas Bernhard, one of the most outstanding playwrights of the second half of the 20th century. In the title role – Jerzy Radziwiłowicz. 

  • ALICE'S WONDERLAND

    Have you ever quarreled with the Time or visited a forest where things have no names? Alice’s Wonderland is a musical performance based on the famous novel by Lewis Carroll. 

  • THE MISANTHROPE

    Jan Englert stages a classic play by Molière. What is Alcest's misanthropy: an uncompromising commitment to the truth or a doomed uprising against social conventions?

  • THE BOOKS OF JACOB

    In the middle of the 18th century Jacob Frank proclaimed the new principles of the Jewish faith. This is a staging of the most important novel by Polish Nobel Prize winner Olga Tokarczuk. 

  • THE DECALOGUE

    A meditation upon the moral foundations of the present – an iconic work of Polish cinema, rethought thirty-five years after its creation by Krzysztof Kieślowski and Krzysztof Piesiewicz. 

  • MARY STUART

    Grzegorz Wiśniewski returns to the classic drama about human passions interwoven in a ruthless machinery of history and intrigue.

  • MÜNCHHAUSEN FOR ADULTS

    Baron von Münchhausen lived in the 18th century and told incredible stories about himself. Maciej Wojtyszko directs his own play about the famous adventurer and mystifier.

  • Solidarity with Ukraine | Солідарні з Україною

    The ensemble of the National Theatre stands in solidarity with the Ukrainians who are fighting for the independence of their homeland.

  • PICNIC AT HANGING ROCK

    1900. On a hot, stormy day, Mrs Appleyard's boarding school residents go on a picnic near Hanging Rock. The new theatrical version of the Australian prose classics. 

  • SNAKE SKIN

    Artur Urbański directs his own play which main character is Ruth Berlau, one of Bertolt Brecht's closest associates and life companions.

  • AUTUMN SONATA

    A story about the need for love and acceptance, about an inherited emotional coldness, about the psychological costs of creativity. A theatrical version of a film script by Ingmar Bergman. 

  • MOTHER JOAN OF THE ANGELS

    A performance about the need to experience something that surpasses us. In the title role of the prioress – Małgorzata Kożuchowska. 

  • HEDDA GABLER

    Hedda Gabler – work by Henrik Ibsen, a master of psychological realism – in stage interpretation of director Kuba Kowalski is a poetic performance.


  • HOW TO BE LOVED

    This is the performance about love and moral responsibility for another person as well as the mechanisms controlling human memory. The dramatisation of the story by Kazimierz Brandys.


  • LUNGS

    Briliant, full of humour and touching love story of a young couple. Breakups and comebacks, passion and sex, the first important decisions and the search for meaning in a complex, modern world.


  • UHLANS

    The Museum of All-Time Polish Uhlans. Exhibits of the national exacerbation. A serious comedy in three acts about the entanglement in myths of Polishness. 


  • THE IMAGE MAKERS

    The truth about the essence of creation and responsibility in art. Director Viktor Sjöström is working on the film The Phantom Carriage, based on the novel by Nobel Prize winner Selma Lagerlöf. 

  • FOREFATHER'S EVE

    Mickiewicz's poetic drama interpreted by Lithuanian Master Eimuntas Nekrošius — theatre visionary known for his unique theatrical language.


  • KORDIAN

    The Polish nation's tragic choice: to die heroically in the name of a noble idea or live a life "making shoes for dogs"? — the alternative presented to Kordian in two parables.

  • FLEA THE SWINDLER

    Tremendous fun and great laughs – not just for kids. The antics of the Flea are directed by Anna Seniuk with the music composed by Maciej Małecki.


By continuing to use this site, you consent to our use of cookies. You can adjust cookies settings via your internet browser. Review our cookies policy here.

You can adjust your cookies settings below:

  Allow storing advertising data.

  Allow storing user data.

  Allow personalized ads.

  Allow storing analytical data.