Premiera: 4 marca 2023
Autor: Lewis Carroll
Tytuł: Alicji Kraina Czarów
na motywach Przygód Alicji w Krainie Czarów oraz O tym, co Alicja odkryła po drugiej stronie lustra
Tytuły oryginalne: Alice’s Adventures in Wonderland oraz Through the Looking-Glass, and What Alice Found There 
Autor przekładu: Maciej Słomczyński
Reżyseria: Sławomir Narloch

Scena: Sala Bogusławskiego
Czas trwania: 2 godz. 30 min
w tym 1 przerwa 

bilet pełnopłatny:
I sektor: 120 zł 
II sektor: 110 zł 
III sektor: 100 zł

bilet ulgowy:
I sektor: 85 zł
II sektor: 75 zł
III sektor: 65 zł

wejściówka:
40 zł  info

wejściówka dla studentów państwowych szkół artystycznych: 
15 zł  info

kontakt e-mail: 

Alicji Kraina Czarów

Czy kiedykolwiek pokłóciliście się z Czasem albo odwiedziliście las, w którym nic nie ma swojej nazwy? Czy to nie dziwne, że ciało lekceważki zrobiono z puddingu śliwkowego?

Alicji Kraina Czarów to przedstawienie muzyczne na motywach słynnych powieści Lewisa Carrolla. Wraz z synem Alicji wyruszamy w podróż po labiryncie pamięci, gdzie człowiek, a może i Niby Żółw jest w stanie wsunąć się w siebie lub wysunąć jak luneta. Humpty Dumpty objaśnia, czym są peliczaple i zbłąkinie, Królowa Kier gra Flamingami w krokieta. W studni dzieciństwa i na cmentarzysku zegarów odkrywamy słoiki z pomarańczową marmoladą, a przede wszystkim receptę, jak ocalić świat od zapomnienia.

Piosenki z tekstami Sławomira Narlocha do muzyki Jakuba Gawlika wykonuje na żywo Orkiestra Szalonych Kapeluszników.

Spektakl polecany dla rodziców z dziećmi powyżej 10 roku życia. 

Przedstawienie na motywach powieści Lewisa Carrolla Alice’s Adventures in Wonderland oraz Through the Looking-Glass, and What Alice Found There w przekładzie Macieja Słomczyńskiego. Nazwa postaci Niby Żółw w tłumaczeniu Antoniego Marianowicza. 

Uprzejmie informujemy, że w niektórych scenach spektaklu wykorzystywane są efekty z użyciem dymu.

Uprzejmie informujemy, że na terenie Teatru oraz podczas spektaklu dzieci nie mogą pozostawać bez opieki.

adaptacja, teksty piosenek, reżyseria: Sławomir Narloch
scenografia, kostiumy: Martyna Kander
muzyka: Jakub Gawlik
choreografia: Anna Hop
przygotowanie wokalne: Magdalena Czuba
reżyseria światła: Karolina Gębska

Nagrody i nominacje

2023 – nominacja do Nagrody im. Konrada Swinarskiego dla najlepszego reżysera w sezonie 2022/2023 dla Sławomira Narlocha za reżyserię Alicji Krainy Czarów
2023 – trzecie miejsce dla Martyny Kander za scenografię do Alicji Krainy Czarów w kategorii „Najlepsza scenografia musicalowa sezonu 2022/2023” w Ogólnopolskim Plebiscycie Musicalowych Premier Sezonu 2022/2023


Występują

Z udziałem dzieci

Michał Pietruczuk wystąpi w przedstawieniach 21 i 22 maja Mikołaj Wachowski – Synek
Janina Kozłowska / Felicja Nizińska wystąpi w przedstawieniach 21 i 22 maja – Dziewczynka

Orkiestra Szalonych Kapeluszników

Agata Cieplińska / Angela Gołaszewska-Dziołak wystąpi w przedstawieniach 21 i 22 maja / Monika Sobkiewicz-Hirszch / Aleksander Zwierz – skrzypce
Maria Sienkiewicz wystąpi w przedstawieniu 21 maja / Krystyna Wiśniewska wystąpi w przedstawieniu 22 maja / Antoni Wojciechowski / Antoni Wrona – wiolonczela
Konrad Gzik wystąpi w przedstawieniach 21 i 22 maja / Krzysztof Koszowski / Jakub Wydrzyński / Wiktor Wysocki – saksofony i flet
Wojciech Gumiński / Maciej Kozioł / Michał Zuń wystąpi w przedstawieniach 21 i 22 maja – kontrabas
Michał Bator wystąpi w przedstawieniach 21 i 22 maja / Jarema Jarosiński / Radosław Mysłek – perkusja
Paweł Paprocki – instrumenty klawiszowe 
Kacper Matula – gitary, guitalele
Jakub Gawlik – akordeon
Henryk Simon – instrumenty perkusyjne 


Realizatorzy

  • asystentka reżysera: Magdalena Czuba
    • efekty kaskaderskie: Andrzej Słomiński 
  • realizatorzy dźwięku: Marek Szymański, Hubert Majewski, Mariusz Maszewski
    realizatorzy światła: Zbigniew Szulim, Bartłomiej Kaczalski, Krzysztof Łukasz Stefan
  • inspicjent: Krzysztof Kuszczyk
    suflerka: Magdalena Markowska


Licencja na wystawienie utworu została wydana przez Stowarzyszenie Autorów ZAiKS.


Wskazówki zegara | premiera Alicji Krainy Czarów

Na wyspach pamięci | rozmowa ze Sławomirem Narlochem

RECENZJE


Galeria


MUZYKA TO CZAS – piosenka

Muzyczna zapowiedź przedstawienia Alicji Kraina Czarów 
muzyka: Jakub Gawlik / słowa: Sławomir Narloch / w roli Szalonego Kapelusznika: Paweł Paprocki

MUZYKA TO CZAS
muzyka: Jakub Gawlik
słowa: Sławomir Narloch
przygotowanie wokalne: Magdalena Czuba
wokal: Paweł Paprocki
chórek: Kacper Matula, Hubert Paszkiewicz, Henryk Simon

 Orkiestra Szalonych Kapeluszników w składzie:
Aleksander Zwierz (skrzypce)
Antoni Wrona (wiolonczela)
Konrad Gzik (saksofony i flet)
Jakub Gawlik (akordeon)
Michał Zuń (kontrabas)
Michał Bator (perkusja)

 realizacja nagrania: Mariusz Maszewski
 realizacja zwiastuna:
reżyseria: Sławomir Narloch
kostium: Martyna Kander
asystentka reżysera: Magdalena Czuba
zdjęcia i montaż: Stefan Ronisz
produkcja: Marta Ankiersztejn, Marzena Dąbrowska, Monika Mokrzycka-Pokora (Dział Komunikacji i Marketingu Teatru Narodowego)


ALICJI KRAINA CZARÓW – kolaże

Zaprojektowany przez Adriannę Gołębiewską cykl dziesięciu kolaży do przedstawienia Alicji Kraina Czarów 

Adrianna Gołębiewska – scenografka, autorka kolaży, fotografii, obiektów rzeźbiarskich, utworów wideo oraz instalacji multimedialnych; absolwentka Wydziału Scenografii warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych (2015) i Wydziału Sztuk Wizualnych Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi (2017) 

  • Rozmowa o Konradzie Swinarskim

    „KONRAD SWINARSKI. Rozmowa z Beatą Guczalską” – 19 maja, o godz. 19:00 zapraszamy na wieczór poświęcony Konradowi Swinarskiemu. Bilety w cenie 5 zł są już dostępne.

  • Repertuar maj – czerwiec

    Na pierwszym i drugim planie: Danuta Stenka (Elżbieta), Karol Pocheć (Mortimer), Wiktoria Gorodeckaja (Maria Stuart) w MARI STUART Friedricha Schillera w reż. Grzegorza Wiśniewskiego. Fot. Krzysztof Bieliński

    W czerwcu polska prapremiera Zaćmienia w dwóch aktach Remóna w reżyserii Grzegorza Małeckiego. Wśród wielu tytułów – Maria Stuart Schillera, realizacja Grzegorza Wiśniewskiego.


  • Repertuar wrześniowy

    Na pierwszym planie: Hugo Tarres (Hamlet), Paweł Brzeszcz (Laertes) w HAMLECIE Williama Shakespeare’a w reż. Jana Englerta. Fot. Marta Ankiersztejn

    Pośród wielu tytułów we wrześniu: Hamlet Shakespeare’a, Dekalog Kieślowskiego i Piesiewicza oraz Czekając na Godota Becketta. 

  • TEATR DLA SENIORÓW I STUDENTÓW

    Aleksandra Justa (Pani Bruscon) w KOMEDIANCIE Thomasa Bernharda w reż. Andrzeja Domalika. Fot. Marta Ankiersztejn

    Bilety w cenach od 30 do 50 zł. Na jeden dokument uprawniający do zniżki przysługują dwa bilety w cenach promocyjnych.

  • Wybór recenzji po premierze HAMLETA

    Hugo Tarres (Hamlet) w HAMLECIE Williama Shakespeare’a w reż. Jana Englerta. Fot. Marta Ankiersztejn

    „Spektakl zrealizowany jest znakomicie”, „Jan Englert żegna się z TN jednym ze swoich najlepszych spektakli”– wybór opinii krytyków oraz teatralnych blogerów po premierze Hamleta.

  • Ważny komunikat

    Przedstawiamy komunikat w związku z otrzymanymi sygnałami o pojawieniu się fałszywych biletów na spektakl Hamlet w reżyserii Jana Englerta.

  • Prace remontowe – dofinansowanie MKiDN

    Grafika: budynek Teatru Narodowego przy pl. Teatralnym 3

    W Teatrze Narodowym przeprowadzane będą prace remontowe. Zostały one dofinansowane ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

  • Co jest prawdą, co fałszem, co pozorem? | premiera HAMLETA

    Zdjęcie promocyjne przedstawienia HAMLET: Hugo Tarres (Hamlet). Fot. Maciej Landsberg, koncepcja: Elipsy

    Co jest prawdą, co fałszem, co pozorem na elsynorskim dworze? Opowieść o manipulacji i wątpliwości, piętrowych kłamstwach i ludzkim zagubieniu – Hamlet Shakespeare’a w reżyserii Jana Englerta.

Korzystając z serwisu internetowego Teatru Narodowego, akceptujesz zasady Polityki prywatności oraz wyrażasz zgodę na używanie plików cookies. Plik cookie możesz zablokować za pomocą opcji dostępnych w przeglądarce internetowej. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, kliknij tutaj.

Poniżej możesz dostosować ustawienia dotyczące plików cookies:

  Zezwól na przechowywanie danych reklamowych.

  Zezwól na przechowywanie danych użytkownika.

  Zezwól na personalizację reklam.

  Zezwól na przechowywanie danych analitycznych.