Premiera: 17 stycznia 2007
Autor: Sławomir Mrożek
Tytuł: Miłość na Krymie 
Reżyseria: Jerzy Jarocki

Scena: sala Bogusławskiego
Czas trwania: 3 godz. 15 min
2 przerwy


Miłość na Krymie

Spojrzenie Mrożka w stronę Rosji – od Czechowa po dziś dzień. Wspaniała inscenizacja Jerzego Jarockiego.

Wędrówka przez epoki u boku zagubionego rosyjskiego inteligenta. Pytanie o wybory w trudnych dziejowych momentach, o utopie, które zamiast wybawienia przynoszą spustoszenie, o rosyjskie szaleństwo i odpowiedzialność za nie. Pełnokrwiste postaci i piekielnie inteligentny dialog.

reżyseria: Jerzy Jarocki
scenografia: Jerzy Juk Kowarski
muzyka: Stanisław Radwan
ruch sceniczny: Tomasz Tworkowski

Nominacje:

2007 – nominacja do Feliksa Warszawskiego w kategorii „najlepsza reżyseria” dla Jerzego Jarockiego

2007 – nominacja do Feliksa Warszawskiego w kategorii „najlepsza pierwszoplanowa rola męska” dla Jana Frycza za rolę Iwana Nikołajewicza Zachedrynskiego

2007 – nominacja do Feliksa Warszawskiego w kategorii „najlepsza drugoplanowa rola kobieca” dla Jolanty Fraszyńskiej za rolę Lily Karłownej Swietłowej

Obsada:

Piotr Aleksiejewicz Sjejkin, porucznik, lat 30 Paweł Paprocki
Tatiana Jakowlewna Borodina, nauczycielka, lat około 28 Małgorzata Kożuchowska
Iwan Nikołajewicz Zachedrynski, niejasna osobistość, lat 50 Jan Frycz
Aleksandr Iwanowicz Czelcow, kupiec, lat 45 Janusz Gajos
Matriona Wasiljewna Czelcowa, jego żona, lat 45 Anna Seniuk
Rudolf Rudolfowicz Wolf, inżynier kolei żelaznych, lat 30 Mariusz Bonaszewski
Lily Karłowna Swietłowa, aktorka, lat 25 Jolanta Fraszyńska (gościnnie)
Anastazja Pietrowna Batiuszkowa, służąca, lat 60 Barbara Horawianka (gościnnie)
Włodzimierz Iljicz Uljanow-Lenin, rewolucjonista, lat 40 Jerzy Radziwiłowicz
Ilja Zubatyj, proletariacki poeta, lat 22 Grzegorz Małecki
Francuz Mirosław Konarowski
Pietia, lat około 27 Arkadiusz Janiczek
Pierwszy, lat 30–40 Waldemar Kownacki
Drugi, lat 30–40 Robert Jarociński
Generał / Wilkołak Piotr Suzin (gościnnie) / Tomasz Tworkowski (gościnnie) 
Marynarz I, lat 20–25 Marcin Przybylski / Modest Ruciński
Marynarz II, lat 20-25 Grzegorz Toporowski (gościnnie) / Dariusz Świnoga (gościnnie) / Szymon Nowak (gościnnie)
Katarzyna Wielka, lat 18-30 Iwona K. Pawlak (gościnnie)
Człowiek z karabinem Jacek Mikołajczak

na instrumentach perkusyjnych grają: Monika Szulczyńska, Wojciech Kowalewski

Realizatorzy:

  • asystentka reżysera: Anna Turowiec
  • asystentki scenografa: Jadwiga Michalska, Anita Trzaskowska
  • realizatorzy dźwięku: Rafał Barański, Mariusz Maszewski
  • realizatorzy światła: Zbigniew Szulim, Andrzej Szwaczyk, Krzysztof Trzaskowski
  • inspicjent: Adam Borkowski
  • suflerka: Alina Wieczorkówna

W przedstawieniu wykorzystano krótkie fragmenty następujących utworów:

Nikołaj F. Fiodorow, fragmenty pism: Filozofia obszczego dieła. T. 1–2, Lousanne 1985; Soczinienija, Moskwa 1982; Sobranije soczinienij w czetyriech tomach, Moskwa 1997. Cytat za: Cezary Wodziński, Trans, Dostojewski, Rosja czyli o filozofowaniu z siekierą, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2005
Maciej Kropiwnicki, „Empire” nie zaszkodzi imperium, „Odra” 2006, nr 2
Wsiewołod Niekrasow, wiersze: *** (jaki tam eksperyment), *** (oj rosjo), *** (kto by tam chciał oddawać wszystko), tłum. Jerzy Czech, „Rzeczpospolita” 2006, nr 193 (dodatek „Plus Minus”)
Lorna Marshall, David Wiliams, Peter Brook, Przejrzystość i niewidzialność, tłum. Iwona Libucha, „Dialog” 2002, nr 10
Slavoj Žižek, Czy „Imperium” Hardta i Negriego to manifest komunistyczny XXI wieku?, tłum. Maciej Kropiwnicki, „Odra” 2006, nr 2

Galeria:

Korzystając z serwisu internetowego Teatru Narodowego akceptujesz zasady Polityki prywatności oraz wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Plik cookie możesz zablokować za pomocą opcji dostępnych w przeglądarce internetowej. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookie, kliknij tutaj