Sprzedaż biletów, bezpieczeństwo sanitarne
Rezerwacja telefoniczna, informacja o voucherach
22 69 20 604, 22 69 20 664
czynna w godzinach:
pon.–pt. 9:00–19:00
so.–nd. 15:00–19:00
Kasy biletowe
czynne w godzinach:
• Kasa przy pl. Teatralnym 3
wt.–nd. 15:00–19:00
• Kasa przy ul. Wierzbowej 3 czynna w dniach, w których grane są przedstawienia na Scenie przy Wierzbowej lub na Scenie Studio, na godzinę przed ich rozpoczęciem
Sprzedaż online
Sprzedaż online biletów i voucherów https://bilety.narodowy.pl/ →
• Bilety zakupione online należy okazać w formie drukowanej lub na urządzeniu mobilnym (telefon komórkowy, tablet).
Zwracamy uwagę, że zgodnie z § 9 pkt 10 Regulaminu Teatru Narodowego w Warszawie dotyczącego sprzedaży online oraz zgodnie z art. 38 pkt 12) ustawy z dn. 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014.827) nie jest możliwe odstąpienie od umowy oraz zwrot pieniędzy za zakupione bilety online.
Bezpieczeństwo sanitarne
W czasie przebywania na terenie Teatru zachęcamy Widzów do:
1. zachowywania co najmniej 1,5 m odstępu od innych osób,
2. używania płynu odkażającego do rąk znajdującego się przy wejściu do Teatru przed każdorazowym wejściem do Teatru oraz
3. zakrywania ust i nosa środkami ochrony osobistej, zapewnionymi we własnym zakresie.
Teatr udostępnia Widzom miejsca z zachowaniem odpowiedniego odstępu na widowni zgodnie z przepisami obowiązującymi w dniu Wydarzenia.
Na widowni Widz może zająć wyłącznie miejsce wskazane na bilecie, za wyjątkiem wejściówki. W przypadku wejściówki, Widz zajmuje miejsce wskazane przez obsługę widowni Teatru.
Na terenie Teatru nie ma możliwości przechowania bagażu.
Rodzaje rezerwacji biletów
Rezerwacja indywidualna: od 1 do 10 miejsc na widowni. Rezerwacji można dokonać najpóźniej na 2 dni przed spektaklem, za wyjątkiem organizowanych przez Teatr akcji specjalnych.
Rezerwacja biletów indywidualnych za pomocą poczty elektronicznej, systemu sprzedaży online i faksu nie jest możliwa.
Faktury
Od dnia 1 stycznia 2020 r. wystawienie faktury do paragonu na rzecz podatnika podatku VAT jest możliwe tylko wtedy, gdy na paragonie znajduje się NIP nabywcy ( art. 106b ust.5 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (j.t. Dz.U. z 23 stycznia 2020r., poz.106).
W związku z tym, jeśli chcą Państwo (podatnicy) otrzymać fakturę za zakupione bilety lub vouchery, konieczne jest poinformowanie o tym kasjera przed dokonaniem zakupu oraz podanie numeru NIP.
Faktura może być wystawiona:
– jeśli nabywcą jest osoba fizyczna:
w terminie do trzech miesięcy, licząc od końca miesiąca, w którym odbył się spektakl;
– jeśli nabywcą jest przedsiębiorca:
w miesiącu, w którym miała miejsce sprzedaż lub dokonano zapłaty – maksymalnie do 15 dnia kolejnego miesiąca;
po miesiącu, w którym miała miejsce sprzedaż lub dokonano zapłaty – nie później niż 15 dnia od dnia zgłoszenia żądania.
Płatności przelewem
Jeśli zdecydują się Państwo na płatność przelewem, prosimy o zgłoszenie tego faktu podczas rezerwacji. Jeśli chcą Państwo otrzymać fakturę VAT, prosimy o przesłanie wszystkich danych niezbędnych do jej wystawienia na adres e-mail: pomoc_bilety@narodowy.pl.
Na życzenie Kupującego faktury VAT wystawiane są na podstawie paragonu fiskalnego do danej transakcji, za jego okazaniem, w terminie 3 miesięcy licząc od końca miesiąca, w którym Teatr wykonał usługę lub otrzymał zapłatę pod warunkiem, że na paragonie znajduje się NIP nabywcy.
Numer konta dla widzów płacących przelewem (nie dotyczy sprzedaży online):
Bank Gospodarstwa Krajowego
83 1130 1017 0020 1460 3420 0008
W przypadku płatności przelewem należność winna wpłynąć na konto Teatru najpóźniej na 3 dni robocze przed upływem terminu rezerwacji. W tytule przelewu należy podać dane rezerwującego: imię, nazwisko, nazwę instytucji, numer rezerwacji oraz numer NIP, jeśli nabywca jest osobą prawną. Za datę wpłaty należności dokonywanej przelewem uważa się dzień wpływu należności na konto Teatru.
Odbiór zarezerwowanych biletów
Po wykup i odbiór zarezerwowanych biletów zapraszamy do kas biletowych najpóźniej na pół godziny przed spektaklem. Bezpośrednio przed rozpoczęciem spektaklu kasjer w pierwszej kolejności zajmuje się realizacją rezerwacji oraz sprzedażą biletów i wejściówek na bieżące Wydarzenie.
Zwrot biletów zakupionych w kasach Teatru, online lub opłaconych przelewem
- • Zwrot należności za bilety kupione w kasach jest możliwy jedynie za okazaniem dowodu zakupu oraz zakupionego biletu. Zwrot należności za bilety opłacone przelewem dokonywany jest wyłącznie w tej samej formie (nie dotyczy biletów kupionych online).
- • Zwrot biletów indywidualnych – najpóźniej na dwa 2 dni przed spektaklem.
- • Zwrot biletów grupowych (10 i więcej) kupionych na jeden spektakl możliwy jest najpóźniej na 5 dni roboczych przed spektaklem.
- • Zwrot biletów zakupionych online oraz zwrot biletów w ramach zakupu co najmniej 60% miejsc z dostępnych miejsc na widowni nie jest możliwy. Zwroty biletów zakupionych online możliwe są wyłącznie w przypadku odwołania przedstawienia lub zmiany repertuaru.
W przypadku biletów opłaconych przelewem z opcją ich odbioru w kasie zwrot jest możliwy wyłącznie po uprzednim wysłaniu maila na adres: pomoc_bilety@narodowy.pl
Bilety ulgowe
Bilety ulgowe przysługują: uczniom, studentom (do ukończenia 26 roku życia), doktorantom, nauczycielom, osobom powyżej 65 roku życia, emerytom, rencistom oraz osobie ze szczególnymi potrzebami, która może zająć miejsce numerowane na widowni, pod warunkiem posiadania dokumentu uprawniającego do zniżki.
Bilety na wolne miejsca (wejściówki)
- Wejściówki są dostępne w kasach Teatru na godzinę przed rozpoczęciem spektaklu. Na spektakle odbywające się na Scenie przy Wierzbowej oraz na Scenie Studio jedna osoba może kupić maksymalnie dwie wejściówki.
- Studentom państwowych szkół artystycznych przysługują specjalne wejściówki w cenie 15 zł na wszystkie spektakle Teatru Narodowego. Przy zakupie należy okazać dokument uprawniający do zniżki. Na jeden dokument uprawniający do zniżki przysługuje jedna wejściówka.
- Pierwszeństwo w zakupie wejściówek przysługuje: pracownikom Teatru Narodowego, pracownikom innych teatrów, członkom ZASP i ZZAP, osobie ze szczególnymi potrzebami poruszającej się na wózku inwalidzkim, która nie może zająć miejsca numerowanego na widowni, pod warunkiem posiadania dokumentu uprawniającego do zniżki. Na jeden dokument uprawniający do zniżki przysługuje jedna wejściówka.
Teatr nie prowadzi rezerwacji wejściówek, za wyjątkiem rezerwacji dla osób ze szczególnymi potrzebami poruszających się na wózkach inwalidzkich, które nie mogą zająć miejsca numerowanego na widowni oraz dla ich opiekunów.
Zaproszenia
Widzowie, którzy otrzymali zaproszenia do Teatru proszeni są o ich odbiór najpóźniej 15 minut przed rozpoczęciem Wydarzenia. Zaproszenia, które nie zostały odebrane w ustalonym wyżej terminie, są automatycznie anulowane, a bilety objęte zaproszeniem skierowane do sprzedaży.
Na prośbę Widza, zakupione bilety na Wydarzenie mogą być przepisane na druk zaproszenia w kasach Teatru, w godzinach ich pracy. Zakupione bilety pozostają w ewidencji rozliczeniowej Teatru.
Na zaproszeniu umieszczony jest tytuł Wydarzenia, data Wydarzenia, godzina rozpoczęcia Wydarzenia oraz rząd i miejsce.
Vouchery
Voucher to bilet otwarty na dowolny spektakl z repertuaru Teatru Narodowego pod warunkiem dostępności miejsc. Podlega jednorazowej wymianie na bilet/bilety z miejscem w każdej strefie cenowej na dowolny spektakl z repertuaru Teatru, o ile sprzedaż biletów prowadzona jest przez Teatr Narodowy. Zakupu oraz wymiany voucherów można dokonać w kasach Teatru lub w systemie sprzedaży online za pośrednictwem strony bilety.narodowy.pl →. Do ceny voucherów sprzedawanych online doliczana jest prowizja. Voucher, który nie zostanie wymieniony na bilet/bilety, nie uprawnia do obejrzenia spektaklu i zajęcia miejsca na widowni.
Teatr oferuje w sprzedaży vouchery jednoosobowe i vouchery dla dwojga.
Ceny voucherów wynoszą: 150 zł (voucher jednoosobowy), 300 zł (voucher dla dwojga).
Voucher ma określony termin ważności, który jest nadrukowany na blankiecie vouchera. W sprzedaży dostępne są vouchery jednoosobowe i vouchery dla dwojga ważne przez okres 180 dni od daty zakupu oraz vouchery jednoosobowe zakupione z datą ważności od 1 stycznia do 30 czerwca 2024 lub od 1 lipca do 31 grudnia 2024 (Voucher 01-06.2024 lub Voucher 07-12.2024) aktywne zgodnie z okresem ich ważności.
Wymiana vouchera na bilet/bilety na określone Wydarzenie w kasie Teatru jest możliwa najpóźniej 15 minut przed rozpoczęciem Wydarzenia. Wymiana vouchera w systemie sprzedaży online jest możliwa najpóźniej 2 godziny przed rozpoczęciem Wydarzenia. W przypadku wybranych Wydarzeń Teatr zastrzega sobie prawo do zmiany godziny zamknięcia sprzedaży online. Teatr poinformuje o zmianie godziny zamknięcia sprzedaży online na stronie internetowej www.narodowy.pl.
Voucher nie podlega wymianie na bilet/bilety na Wydarzenie w przypadku, gdy:
— cena biletu pełnopłatnego na to przedstawienie przekracza cenę zakupu vouchera jednoosobowego,
— cena zakupu vouchera dla dwojga jest niższa niż suma cen dwóch biletów pełnopłatnych na wybrany spektakl lub
— gdy decyzją Teatru, o której Teatr poinformował za pośrednictwem strony internetowej, bilety na dane Wydarzenie nie podlegają wymianie z vouchera.
Jeśli cena biletu pełnopłatnego na spektakl jest niższa niż wartość vouchera jednoosobowego lub suma cen dwóch biletów pełnopłatnych na wybrane przedstawienie jest niższa niż wartość vouchera dla dwojga, Teatr nie zwraca różnicy.
Vouchery nie podlegają rezerwacji. Teatr nie ponosi odpowiedzialności za vouchery uszkodzone, zgubione lub udostępnione innej osobie przez Kupującego. W przypadku zgubienia vouchera Teatr nie wystawia duplikatu.
Voucher oraz bilet wymieniony z vouchera nie podlegają wymianie na gotówkę, na inne Wydarzenia ani zwrotom.
Wymiana vouchera po upływie terminu ważności nie jest możliwa. W przypadku braku możliwości wykorzystania vouchera z powodu ograniczenia działalności repertuarowej Teatru lub w wyniku obowiązującego w Polsce stanu zagrożenia epidemicznego COVID-19, jego ważność zostaje przedłużona na kolejny półroczny termin. W tej sprawie prosimy o kontakt telefoniczny: 22 69 20 604, 22 69 20 664 lub na adres e-mail: pomoc_bilety@narodowy.pl
Teatr dla seniorów | Teatr dla studentów
Seniorzy (emeryci, renciści oraz osoby, które ukończyły 65 lat) oraz studenci (do 26 roku życia) mogą kupować bilety w cenach promocyjnych na wybrane przedstawienia z naszego comiesięcznego repertuaru.
Informacje o spektaklach objętych promocją w danym miesiącu są ogłaszane na stronie internetowej Teatru www.narodowy.pl, można je znaleźć także w broszurach repertuarowych oraz w drukach udostępnianych przed kasą główną przy Placu Teatralnym 3.
Aby skorzystać z promocji, wystarczy przy rezerwacji powołać się na hasło – odpowiednio: TEATR DLA SENIORÓW lub TEATR DLA STUDENTÓW, a przy wejściu na widownię przedstawić bileterom dokument uprawniający do zniżki. Na jeden dokument przysługują 2 bilety w cenach promocyjnych. Bilety są dostępne w sprzedaży bezpośredniej, poprzez rezerwację telefoniczną oraz przez system sprzedaży online (uwaga: brak możliwości zwrotu biletów zakupionych w systemie online).
Teatr bez barier
System dla osób ze szczególnymi potrzebami w zakresie słuchu
Sala Bogusławskiego wyposażona jest w system elektronicznych urządzeń wspomagających słyszenie. Umożliwiają one osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie słuchu indywidualny odsłuch akcji scenicznej. Słuchawki do indywidualnego odsłuchu można wypożyczyć u pracowników obsługi widowni. Instalacja systemu możliwa była dzięki dofinansowaniu z funduszu PFRON.
Przedstawienia w Sali Bogusławskiego objęte indywidualnym odsłuchem akcji scenicznej: Kordian, Dziady, Piknik pod Wiszącą Skałą. Nowa adaptacja sceniczna powieści Joan Lindsay, Wieczór Trzech Króli albo Co chcecie, Maria Stuart, Księgi Jakubowe, Alicji Kraina Czarów oraz Król Lear.
Miejsca dla widzów ze szczególnymi potrzebami w zakresie ruchu oraz dla widzów poruszających się na wózkach inwalidzkich
Widzów ze szczególnymi potrzebami w zakresie ruchu zapraszamy na przedstawienia w Sali Bogusławskiego, na Scenie przy Wierzbowej oraz na Scenie Studio, jednocześnie uprzejmie prosimy o poinformowanie o Państwa potrzebach w momencie zakupu biletów lub w czasie ich telefonicznej rezerwacji pod numerami telefonów: 22 69 20 604, 22 69 20 664 lub na adres e-mail: pomoc_bilety@narodowy.pl. Pozwoli nam to zadbać o odpowiednią organizację Państwa odwiedzin.
Bilety dla Widzów poruszających się na wózkach inwalidzkich oraz dla ich opiekunów są dostępne w sprzedaży bezpośredniej oraz za pośrednictwem rezerwacji telefonicznej. Ze względu na układ widowni na poszczególnych spektaklach liczba miejsc dla Widzów poruszających się na wózkach inwalidzkich jest określona.
Widzowi ze szczególnymi potrzebami w zakresie ruchu poruszającemu się na wózku inwalidzkim, który nie może zająć miejsca numerowanego na widowni i jego opiekunowi przysługuje prawo do zakupu biletów w cenie wejściówki. Bilety w cenie wejściówki można rezerwować telefonicznie, natomiast w sprzedaży bezpośredniej są dostępne wyłącznie w dniu spektaklu na godzinę przed jego rozpoczęciem.
Widzowi ze szczególnymi potrzebami w zakresie ruchu, który może zająć miejsce numerowane na widowni i jego opiekunowi przysługuje prawo do zakupu biletów ulgowych.
Uwaga: Spektakle rozpoczynają się punktualnie. Teatr ma prawo odmówić wejścia na widownię osobie spóźnionej. Zasada ta dotyczy również Widzów spóźnionych na kolejny akt przedstawienia, czyli wejścia na widownię po przerwie.
Regulamin dotyczący rezerwacji i sprzedaży biletów oraz voucherów, a także zasad uczestnictwa w wydarzeniach, obowiązujący w Teatrze Narodowym w Warszawie – obowiązuje od 21.04.2022 (pełny tekst)
Regulamin dotyczący sprzedaży online oraz zasad uczestnictwa w wydarzeniach obowiązujący w Teatrze Narodowym w Warszawie – obowiązuje od 21.04.2022 (pełny tekst)
Przykładowy formularz zamówienia biletów grupowych
Przykładowy formularz zamówienia biletów z dofinansowaniem