Aktualności

Projekt „Klasa TN” – relacja

Teatr od kulis i intensywne przygotowania do pokazu końcowego na Scenie Studio Teatru Narodowego. O trwającej od września 3. edycji projektu „Klasa TN. Drugi dzwonek” pisze jego uczestniczka, Vanessa Pusz.

Projekt edukacyjny „Klasa TN. Drugi dzwonek”: uczennice i uczniowie LXIV Liceum Ogólnokształcącego im. St. I. Witkiewicza „Witkacego”. Fot. Elżbieta Szymborska
Projekt edukacyjny „Klasa TN”: uczennice i uczniowie LXIV Liceum Ogólnokształcącego im. St. I. Witkiewicza „Witkacego” oraz twórcy i twórczynie projektu. Fot. Elżbieta Szymborska, uczestniczka projektu

Jako grupa uczniów LXIV Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Ignacego Witkiewicza „Witkacego” pod opieką pani Bernadety Obrębowskiej bierzemy udział w tegorocznej, trzeciej już edycji projektu teatralnego „Klasa TN”– przedsięwzięcia organizowanego przez Teatr Narodowy we współpracy ze szkołą. Na finał projektu, w maju 2024 roku przewidziany jest pokaz warsztatowy, nad którym prace trwają od września. Po zaciętej dyskusji, towarzyszącej wyborowi tematyki przygotowywanego pokazu, koncentrującej się głównie wokół twórczości Szekspira i Witkacego, po bardzo wyrównanym głosowaniu z „dogrywką” zdecydowaliśmy się stworzyć prezentację na podstawie utworów patrona naszej szkoły. W ramach przygotowań do pokazu końcowego, a także edukacji z zakresu szeroko pojętej wiedzy o teatrze – począwszy od tej ściśle dotyczącej Teatru Narodowego, a skończywszy na tej obejmującej szersze tło kulturowe, odbywają się zajęcia warsztatowe oraz cykliczne spotkania z naszą reżyserką panią Anną Gryszkówną. Uczestniczyliśmy również w spotkaniu organizacyjnym na temat projektu, gdzie wraz z dyrekcją szkoły i przedstawicielami Teatru Narodowego, omówiliśmy sprawy formalne i podjęliśmy wspólne ustalenia. 

Warsztat poprowadzony przez kuratorkę projektu panią Annę Pękalę pozwolił nam zapoznać się z organizacją przestrzeni w Teatrze Narodowym i był pierwszą okazją do podzielenia się swoimi talentami aktorskimi na forum całej grupy. Na wykładzie „Ale historia” pana Tomasza Kubikowskiego, kierownika literackiego TN, zanurzyliśmy się w dziejach Teatru Narodowego: poznaliśmy jego przemiany – zarówno te architektoniczne, jak i te zachodzące w charakterze wystawianej twórczości – przekształcenia, dynamikę, a w końcu – odkryliśmy ulotność teatru, nieuchwytność jego materii stworzonej z przemijalnych pokazów aktorskich. 

Teatr Narodowy poznajemy również od strony jego działalności artystycznej. Obejrzeliśmy takie spektakle, jak: MizantropFredro. Rok Jubileuszowy czy Kordian; przed obejrzeniem tego ostatniego wzięliśmy udział w lekcji teatralnej. Mieliśmy też okazję zwiedzić teatr – wszystkie sceny i pracownie. Część z nas (zajmująca się sprawami organizacyjnymi i dziennikarskimi, bo i taką sekcję mamy, należy do niej też pisząca te słowa) odwiedziła również magazyny z rekwizytami i scenografią – „przechowalnie” różnych światów, oczekujących ożywienia na czas spektaklu. Długo nie mogliśmy się oderwać od ich odkrywania. Po wycieczce zgodnie sądzimy, że było to niezapomniane przeżycie. 

W ostatnim czasie odbyło się również spotkanie z panią Martyną Kander, scenografką i kostiumografką Teatru Narodowego. Rozmawialiśmy o scenografii i jej roli w teatrze oraz o możliwych rozwiązaniach dla naszego pokazu.

Uczestniczyliśmy również w spotkaniu z panem Przemysławem Pawlakiem – znawcą literatury Witkiewicza, prezesem Instytutu Witkacego i zastępcą kierownika działu literackiego Teatru. Zajęcia pomogły nam lepiej zrozumieć literacką wrażliwość Witkacego i jego koncepcję własnej twórczości. Uczestnicy zadawali pytania dotyczące interpretacji granych przez nich scen w przygotowywanym pokazie i otrzymali ważne sugestie na temat swoich ról.

Projekt zaskakuje nas swoją wielowątkowością, rozległością i bardzo dobrą organizacją.

Projekt edukacyjny „Klasa TN”: uczennice i uczniowie LXIV Liceum Ogólnokształcącego im. St. I. Witkiewicza „Witkacego”. Fot. Elżbieta Szymborska, uczestniczka projektu

Uczestnicy zapytani, czym jest dla nich udział w projekcie, odpowiadają:

„Dla mnie jest szansą, sprzyjającą okolicznością do zrobienia czegoś ciekawego, skorzystania z życia. Umożliwia mi też rozwój w dziedzinie szeroko pojętej sztuki i sztuki ekspresji”.

„Udział w projekcie to dla mnie szansa, żeby trochę »zwalczyć« swoją nieśmiałość i żeby móc wystąpić na prawdziwej scenie, co od jakiegoś czasu było moim marzeniem. I żeby zobaczyć teatr »od tyłu«”.

„Interesuję się fotografią i scenografią, projekt jest dla mnie okazją do poznania teatru od zaplecza artystycznego”.

„Dołączyłam do projektu dość spontanicznie, po tym jak usłyszałam, że potrzebne są osoby do zadań organizacyjnych związanych ze scenografią i obsługą projektu. Wydaje mi się, że to szansa na poszerzenie horyzontów, a że dalej nie mam pojęcia, czym chcę się kiedyś zajmować, to warto wypróbować wszystkiego, co ma związek z kulturą i sztuką. Mam nadzieję, że dzięki projektowi poznam bliżej teatr od strony organizacyjnej, a nie tak jak wcześniej, tylko od strony widza. Nawet jeśli nie zdecyduję się pracować w teatrze, to i tak czuję, że próba wcielenia w życie wszystkich naszych pomysłów na prawdziwej scenie Teatru Narodowego będzie niesamowitym doświadczeniem”.

Kolejne miesiące wypełnione były przede wszystkim wyjściami teatralnymi. Na wyróżniającym się barwną scenografią przedstawieniu Alicji Kraina Czarów zobaczyliśmy ciekawą interpretację słynnych powieści Lewisa Carrolla, a podczas spektaklu Król Lear obejrzeliśmy takiego Szekspira, jakiego wcześniej nie znaliśmy. Z tą mroczną inscenizacją kontrastował przezabawny Tartuffe albo Szalbierz, którego grano w Teatrze Narodowym już po raz ostatni. Zdaje się, że ten spektakl najbardziej spodobał się uczestnikom projektu, dlatego tym bardziej cieszymy się, że wraz z Teatrem i aktorami mogliśmy pożegnać ten grany przez niemal osiemnaście lat tytuł.

Byliśmy również na pokazie możliwości scenicznych, na którym podziwialiśmy rozmaite rozwiązania techniczne – zarówno wizualne, uzyskiwane głównie dzięki oświetleniu scenicznemu, jak i dźwiękowe. O procesach zachodzących na scenie opowiadał nam pan Zbigniew Kośka, zastępca dyrektora ds. technicznych. Mieliśmy również okazję zadać pytania członkom zespołów oświetlenia i nagłośnienia scenicznego.

Ostatnimi zajęciami, w których wzięliśmy udział, był warsztat „Promujemy, zapowiadamy, opisujemy, sprzedajemy”. Prowadzący opowiedzieli nam o promocji spektaklu, o aktywności teatru w mediach, tworzeniu plakatów i emblematów przedstawień oraz o pracy działu literackiego. Wiedzę nabytą podczas tych zajęć wykorzystamy już niebawem, kiedy zajmiemy się wyżej wymienionymi działaniami.

Wspólne wyjścia i warsztaty to nie wszystko; trwają także intensywne przygotowania do finału naszego projektu. Osoby, które są aktorkami i aktorami omawiają, wymyślają, tworzą i ćwiczą swoje sceny na spotkaniach z panią Anną Gryszkówną. Takimi wrażeniami i przemyśleniami dzielą się po dotychczasowych doświadczeniach:

„Odkąd zaczęliśmy na poważnie ćwiczyć naszą scenę, czujemy się jak prawdziwi aktorzy. Uczymy się naszych wypowiedzi, pracujemy nad intonacją i mową ciała oraz obmyślamy ruch na scenie. Jednak wciąż czeka nas dużo prób”.

„Witkacy był twórcą i zwolennikiem teorii czystej formy, według której, w dużym uproszczeniu, nie powinno się w sztuce dopatrywać nawiązań do świata rzeczywistego, ponieważ w danym tekście znajduje się wszystko co potrzebne do jego interpretacji. Uśpienie, wręcz znudzenie widza, a potem gwałtowne przywrócenie do rzeczywistości, sprawianie dyskomfortu, łamanie czwartej ściany: to tylko kilka taktyk, którymi lubił posługiwać się Witkacy w swoich sztukach i liczę, że to samo poczucie zaskakującej dziwności uda się odtworzyć także nam. W przypadku mojej grupy jest o tyle nietypowo, że oprócz nas ten sam fragment tekstu opracowuje jeszcze inna grupa, co pozwala nam na dwie różne interpretacje tej samej sceny”. 

Vanessa Pusz, uczennica klasy 2c LXIV Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Ignacego Witkiewicza „Witkacego”



KLASA TN — 3. edycja projektu edukacyjnego
 
kuratorka: Anna Pękala
współpraca: Katarzyna Hańć
koordynacja: Sara Paradzińska (Teatr Narodowy), Bernadeta Obrębowska (koordynatorka z ramienia szkoły)
opieka artystyczna: Anna Gryszkówna 
opieka merytoryczna: Tomasz Kubikowski

Informacje o projekcie 

Projekt edukacyjny „Klasa TN”: uczennice i uczniowie LXIV Liceum Ogólnokształcącego im. St. I. Witkiewicza „Witkacego”. Fot. Elżbieta Szymborska, uczestniczka projektu
Projekt edukacyjny „Klasa TN”: uczennice i uczniowie LXIV Liceum Ogólnokształcącego im. St. I. Witkiewicza „Witkacego”

Projekt edukacyjny „Klasa TN”: uczennice i uczniowie LXIV Liceum Ogólnokształcącego im. St. I. Witkiewicza „Witkacego”. Fot. Elżbieta Szymborska, uczestniczka projektu
  • Życzenia na Święta i Nowy Rok

    Wieniec świąteczny. Fot. Marta Ankiersztejn

    Pięknych, szczęśliwych, wypełnionych miłością świąt Bożego Narodzenia, a w Nowym Roku – oddechu pełną piersią, uskrzydleń i radości!

  • Kasy i rezerwacja w okresie świąteczno-noworocznym

    Teatr Narodowy, pl. Teatralny 3. Fot. Marta Ankiersztejn

    Podajemy szczegółowe informacje o działaniu kas i telefonicznej rezerwacji biletów w okresie świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku. 

  • Anna Seniuk uhonorowana nagrodą GUSTAW 2025

    Anna Seniuk. Fot. Marta Ankiersztejn

    Anna Seniuk została uhonorowana nagrodą GUSTAW 2025, przyznawaną przez ZASP za szczególne zasługi dla środowiska teatralnego. Artystce składamy serdeczne gratulacje! 

  • Vouchery do Teatru Narodowego

    Voucher do Teatru Narodowego. Fot. Marta Ankiersztejn

    Długoterminowe vouchery do Teatru Narodowego to wyjątkowy podarunek. Są dostępne online oraz w kasach Teatru. 

  • Repertuar styczniowy

    Mateusz Rusin (Edgar), Jan Englert (Lear, król Brytanii), Dominika Kluźniak (Kordelia / Błazen) w KRÓLU LEARZE Williama Shakespeare’a w reż. Grzegorza Wiśniewskiego. Fot. Marta Ankiersztejn

    Wśród wielu styczniowych tytułów inscenizacje Szekspirowskie – Król Lear oraz Hamlet, a także Czekając na Godota

  • Repertuar lutowy

    Karol Pocheć (Książę Józef), Danuta Stenka (Katarzyna) w TERMOPILACH POLSKICH Tadeusza Micińskiego w reż. Jana Klaty. Fot. Karolina Jóźwiak

    Wśród lutowych propozycji: Termopile polskie, Ułani oraz Zaćmienie w dwóch aktach

  • TEATR DLA SENIORÓW I STUDENTÓW

    Sławomira Łozińska (Mefistofeles 2), Małgorzata Kożuchowska (Duch) w FAUŚCIE Johanna Wolfganga Goethego w reżyserii Wojciecha Farugi. Fot. Marta Ankiersztejn

    Bilety w cenach od 30 do 55 zł. Wiele propozycji w repertuarach styczniowym i lutowym. Na jeden dokument uprawniający do zniżki przysługują dwa bilety w cenach promocyjnych.

  • Hugo Tarres z Nagrodą im. Andrzeja Nardellego!

    Hugo Tarres, aktor Teatru Narodowego. Fot. Marta Ankiersztejn

    Z radością informujemy, że Hugo Tarres został uhonorowany Nagrodą im. Andrzeja Nardellego za tytułową rolę w Hamlecie Williama Shakespeare’a w reżyserii Jana Englerta. Serdecznie gratulujemy!

  • Algorytm. Rozmowa z Kamilem Białaszkiem

    NIEWYCZERPANY ŻART – próby: Kamil Białaszek (reżyser). Fot. Marta Ankiersztejn

    „To opowieść o ambicji, która przeradza się w rodzaj uzależnienia – mówi reżyser Niewyczerpanego żartu. – Szukamy czegoś, co nas odetnie od bodźców. Jedną z tych rzeczy jest algorytm”. 

  • Z ogromnym smutkiem żegnamy Piotra Cieplaka

    Piotr Cieplak. Fot. Marta Ankiersztejn

    Odszedł nasz Przyjaciel i Mistrz – Piotr Cieplak. Składamy najszczersze kondolencje Rodzinie, Bliskim oraz wszystkim, dla których Jego sztuka była drogowskazem.


  • TERMOPILE POLSKIE – wybór popremierowych recenzji

    Karol Pocheć (Książę Józef), Paweł Paprocki (Dąbrowski), Anna Grycewicz (Wita), Cezary Kosiński (Kościuszko) w TERMOPILACH POLSKICH Tadeusza Micińskiego w reż. Jana Klaty. Fot. Karolina Jóźwiak

    Termopile polskie są spektaklem niebezpiecznie współczesnym”, „Jan Klata swoją dyrekcję otwiera spektakularnie” – wybór recenzji po premierze.

  • TERMOPILE POLSKIE z innej perspektywy

    TERMOPILE POLSKIE Tadeusza Micińskiego w reżyserii Jana Klaty | fotografia zza kulis: Anna Grycewicz (Wita). Fot. Marta Ankiersztejn

    Przygotowania, scena widziana zza kulis, spojrzenie z innej perspektywy – przedstawiamy zdjęcia zza kulis Termopil polskich autorstwa Marty Ankiersztejn.   

  • Bartłomiej Kiełbowicz | KRAJ(OBRAZ)WOJNY

    KRAJ(OBRAZ)WOJNY | wystawa Bartłomieja Kiełbowicza towarzysząca premierze TERMOPIL POLSKICH Tadeusza Micińskiego w reż. Jana Klaty. Fot. Marta Ankiersztejn

    Towarzysząca spektaklowi Termopile polskie w reżyserii Jana Klaty wystawa/interwencja Bartłomieja Kiełbowicza to opowieść o współczesności zdeterminowanej przez historię.

  • Przeklęty los | premiera TERMOPIL POLSKICH

    Scena zbiorowa, centralnie: Karol Pocheć (Książę Józef) w TERMOPILACH POLSKICH Tadeusza Micińskiego w reż. Jana Klaty. Fot. Karolina Jóźwiak

    Przeklęty los naszej części Europy, pytania o narodową wspólnotę – premiera Termopil polskich Tadeusza Micińskiego w reżyserii Jana Klaty 22 listopada z okazji 260-lecia Teatru Narodowego.

  • 260 lat Teatru Narodowego!

    PORTRET WOJCIECHA BOGUSŁAWSKIEGO, Józef Reichan, 1798 (domena publiczna)

    260 lat temu, 19 listopada 1765 roku, zespół polskich aktorów dał premierę Natrętów Józefa Bielawskiego pod kierunkiem autora. 

  • Praca w Teatrze

    Poszukujemy głównej specjalistki / głównego specjalisty ds. księgowości i podatków oraz kierowniczki / kierownika zespołu pracowni dekoracji. Zapraszamy do zapoznania się z ofertami. 

  • DZIADY zza kulis

    Anna Grycewicz (Dusza), Grzegorz Małecki (Gustaw-Konrad) w DZIADACH Adama Mickiewicza w reż. Eimuntasa Nekrošiusa. Fot. Marta Ankiersztejn

    Intrygujący świat Dziadów Eimuntasa Nekrošiusa w obiektywie Marty Ankiersztejn. Przedstawienie litewskiego mistrza teatru do dzisiaj pozostaje w naszym repertuarze. 

  • Prace remontowe – dofinansowanie MKiDN

    Grafika: budynek Teatru Narodowego przy pl. Teatralnym 3

    W Teatrze Narodowym przeprowadzane będą prace remontowe. Zostały one dofinansowane ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

  • Ważny komunikat

    Przedstawiamy komunikat w związku z otrzymanymi sygnałami o pojawieniu się fałszywych biletów na spektakl Hamlet w reżyserii Jana Englerta.

  • KORDIAN w Teatrze Narodowym

    Tadeusz Łomnicki (Kordian) w KORDIANIE Juliusza Słowackiego w reż. Erwina Axera. Fot. Edward Hartwig, Franciszek Myszkowsk

    Kordian polityczny, ironiczny, pełen kontrowersji... Wielkie role. Sześć inscenizacji dramatu Słowackiego w Teatrze Narodowym.

  • WESELE zza kulis

    WESELE z Narodowego Starego Teatru im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie | pokazy w Teatrze Narodowym | kulisy | Fot. Marta Ankiersztejn

    Weselem Jan Klata żegnał się z Narodowym Starym Teatrem w Krakowie, a 20 i 21 września przywitał się z warszawską publicznością, inaugurując swoją dyrekcję. Przedstawiamy zdjęcia Wesela zza kulis.

  • Jan Klata – misja rozpoczęta!

    Jan Klata. Fot. Natan Berkowicz

    Jan Klata obejmuje dyrekcję Teatru Narodowego, w ramach której chce zapytać, za Stanisławem Wyspiańskim, „co jest w Polsce – do myślenia”.

  • Jan Englert kończy dyrekcję w Teatrze Narodowym

    Jan Englert (Lear, król Brytanii) w KRÓLU LEARZE Williama Shakespeare’a w reż. Grzegorza Wiśniewskiego. Fot. Marta Ankiersztejn

    Za miłość do teatru: PANIE DYREKTORZE, DZIĘKUJEMY! Dziękujemy, ale się nie żegnamy. Jana Englerta będzie można oglądać na scenie, w repertuarze także spektakle w jego reżyserii.

  • Jan Englert z nagrodą Dzieło Życia!

    Jan Englert w spektaklu FREDRO. ROK JUBILEUSZOWY we własnej reżyserii. Fot. Marta Ankiersztejn

    Jan Englert został uhonorowany nagrodą Dzieło Życia za całokształt twórczości w 24. edycji Nagrody im. Cypriana Kamila Norwida! Wręczenie nagrody odbędzie się podczas uroczystej gali we wrześniu.

  • Grzegorz Małecki z Medalem Gloria Artis

    Z radością informujemy, że Grzegorz Małecki został uhonorowany Srebrnym Medalem Zasłużony Kulturze – Gloria Artis. Serdecznie gratulujemy!

  • Wspominamy Jerzego Grzegorzewskiego

    JERZY GRZEGORZEWSKI – WSPOMNIENIE | kadr z materiału wideo

    Wspominamy jednego z najoryginalniejszych inscenizatorów polskiej sceny. 9 kwietnia przypada 20. rocznica śmierci Jerzego Grzegorzewskiego. Zachęcamy do obejrzenia materiału wideo.

  • Trzytomowa publikacja o Jerzym Grzegorzewskim

    Wieczór promocyjny trzytomowego wydawnictwa poświęconego Jerzemu Grzegorzewskiemu | Teatr Narodowy, Scena przy Wierzbowej, 29 stycznia 2024. Fot. Marta Ankiersztejn

    Składają się na nią – wielokrotnie nagradzana To. Biografia Jerzego Grzegorzewskiego Maryli Zielińskiej oraz album fotograficzny Jerzy Grzegorzewski 1939–2005 pod red. Janusza Górskiego.

  • Anna Seniuk – 60 lat na scenie!

    Anna Seniuk. Fot. Marta Ankiersztejn

    Świętujemy 60-lecie debiutu Anny Seniuk! Zachęcamy do obejrzenia materiału wideo, który przygotowaliśmy z okazji jubileuszu wspaniałej artystki.

  • Jan Englert – 60 lat na scenie!

    Jan Englert w spektaklu FREDRO. ROK JUBILEUSZOWY we własnej reżyserii. Fot. Marta Ankiersztejn

    Jubilatowi życzymy kolejnych wspaniałych artystycznych wyzwań i nieustającej wiary w teatr! Zachęcamy do obejrzenia materiału wideo.

     

  • SZTUKA ROZMOWY. Podcast Teatru Narodowego

    Podcast Teatru Narodowego SZTUKA ROZMOWY

    Jak buduje się artystyczne relacje? Rozmowy z aktorkami i aktorami Teatru Narodowego. Zapraszamy do słuchania!

  • WYKŁADY OTWARTE Teatru Narodowego online (audio)

     Tomasz Sapryk (Grabarz), Mateusz Rusin (Józef Leon Girtak), Jerzy Radziwiłowicz (Pułkownik Manfred hr. Giers) w BEZIMIENNYM DZIELE Stanisława Ignacego Witkiewicza w reżyserii Jana Englerta. Premiera w Teatrze Narodowym 2 marca 2013. Fot. Andrzej Wencel

    Wykłady Teatru Narodowego online dotyczące badań nad twórczością wielkich osobowości polskiej kultury.

  • Spektakle Teatru Narodowego online

    Marcin Hycnar (Fuks), Robert Jarociński (Tolo), Małgorzata Kożuchowska (Lena), Zbigniew Zapasiewicz (Leon), Kamilla Baar (Lulusia), Oskar Hamerski (Witold) w KOSMOSIE Witolda Gombrowicza w reżyserii Jerzego Jarockiego. Fot. Stefan Okołowicz

    Wśród telewizyjnych wersji spektakli dostępnych online: Sędziowie w reż. Jerzego Grzegorzewskiego, Kosmos i Miłość na Krymie w reż. Jerzego Jarockiego, Śluby panieńskie w reż. Jana Englerta.

  • Cykl POECI POLSCY online #kulturabezbarier

    Polska poezja w interpretacji Aktorów Teatru Narodowego – artystyczno-edukacyjny cykl POECI POLSCY #kulturabezbarier.

  • TEATR MÓJ WIDZĘ... – rozmowy

    TEATR MÓJ WIDZĘ. Rozmowy Kingi Ilgner z aktorkami i aktorami

    Kinga Ilgner rozmawia z: Anną Seniuk, Małgorzatą Kożuchowską, Gabrielą Muskałą, Janem Englertem, Jerzym Radziwiłowiczem, Marcinem Hycnarem. Partnerem cyklu jest Teatr Narodowy.

  • Cykl AKTORZY/SENIORZY

    Grafika: Cykl AKTORZY/SENIORZY – internetowy projekt scenarzystki i reżyserki Leny Frankiewicz, rozmowy o teatrze z seniorkami i seniorami zawodu aktorskiego

    AKTORZY/SENIORZY to filmowy cykl Leny Frankiewicz, na który składają się rozmowy o teatrze z seniorkami i seniorami zawodu aktorskiego. Teatr Narodowy jest partnerem projektu.

     

  • Teatr Narodowy w Google Cultural Institute

    Wystawę o burzliwych dziejach Narodowej Sceny można oglądać w sieci. Wystawa „250 lat Teatru Narodowego” w Google Cultural Institute.

Korzystając z serwisu internetowego Teatru Narodowego, akceptujesz zasady Polityki prywatności oraz wyrażasz zgodę na używanie plików cookies. Plik cookie możesz zablokować za pomocą opcji dostępnych w przeglądarce internetowej. Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, kliknij tutaj.

Poniżej możesz dostosować ustawienia dotyczące plików cookies:

  Zezwól na przechowywanie danych reklamowych.

  Zezwól na przechowywanie danych użytkownika.

  Zezwól na personalizację reklam.

  Zezwól na przechowywanie danych analitycznych.