Aktualności
Repertuar jesienny
29/08/2025
20 i 21 września przedstawimy Wesele Stanisława Wyspiańskiego w reżyserii Jana Klaty z Narodowego Starego Teatru im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie. Weselem, jednym z najważniejszych polskich spektakli ostatniej dekady, Jan Klata przywita się z publicznością, inaugurując swoją dyrekcję w Teatrze Narodowym. Czytaj więcej
W listopadzie zapraszamy na Termopile polskie Tadeusza Micińskiego w inscenizacji Jana Klaty, pierwszą premierę sezonu 2025/2026. Ponadto w repertuarze: Hamlet Williama Shakespeare’a w reżyserii Jana Englerta, Komediant Thomasa Bernharda przygotowany przez Andrzeja Domalika, Zaćmienie w dwóch aktach Pabla Remóna w realizacji Grzegorza Małeckiego i wiele innych tytułów.
REPERTUAR W KALENDARIUM; BILETY ONLINE
COMIESIĘCZNE PROGRAMY TEATR DLA SENIORÓW, TEATR DLA STUDENTÓW ORAZ INNE AKTUALNE PROMOCJE
• Sala Bogusławskiego
Przemysław Stippa (Horacjo), Hugo Tarres (Hamlet) w Hamlecie Williama Shakespeare’a w reżyserii Jana Englerta. Fot. Marta Ankiersztejn
We wrześniu przedstawimy Wesele Stanisława Wyspiańskiego w reżyserii Jana Klaty z Narodowego Starego Teatru im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie. Weselem, jednym z najważniejszych polskich spektakli ostatniej dekady, Jan Klata przywita się z publicznością, inaugurując swoją dyrekcję w Teatrze Narodowym. Czytaj więcej
W listopadzie pierwsza premiera sezonu 2025/2025 – Jan Klata sięga po Termopile polskie Tadeusza Micińskiego. Jak zapowiadał w swoim programie, jest to „fantasmagoria o przeklętym losie […] naszej części Europy. O Polsce, Rosji, Ukrainie, o cieniu, który Fatum rzuca na kolejne pokolenia armatniego mięsa Historii”. Premiera spektaklu odbędzie się 22 listopada z okazji 260-lecia Teatru Narodowego.
W repertuarze inscenizacje Szekspirowskie – przedstawiamy Hamleta w reżyserii Jana Englerta, opowieść o polityce, przemocy, moralności oraz wszechogarniającej manipulacji i Króla Leara w reżyserii Grzegorza Wiśniewskiego – traktat o cynicznych ludzkich grach i rozpadzie świata. Gramy Marię Stuart, polityczny dramat Friedricha Schillera o pojedynku charyzmatycznych przywódczyń – Elżbiety, królowej Anglii i Marii Stuart, królowej Szkocji. Grzegorz Wiśniewski przygotował trzymające w napięciu przedstawienie o ludzkich namiętnościach wplecionych w bezwzględną machinę historii i intryg.
Na dużej scenie Teatru wielki repertuar romantyczny – podejmujące temat wspólnoty w wymiarze egzystencjalnym i narodowym Dziady Mickiewicza w interpretacji litewskiego mistrza teatru, Eimuntasa Nekrošiusa oraz dramat trudnych polskich wyborów – Kordian Słowackiego w reżyserii Jana Englerta.
Przedstawiamy Fausta Johanna Wolfganga Goethego w realizacji Wojciecha Farugi, w którym opowieść o indywidualnym doświadczeniu człowieka splata się z perspektywami – kulturową, metafizyczną, a także z naszą pamięcią o XX-wiecznej historii.
Refleksja nad losami i twórczością największego polskiego komediopisarza – zapraszamy na spektakl Fredro. Rok Jubileuszowy w reżyserii Jana Englerta.
Gramy opowiadający o wspólnocie kobiet i postkolonialnej rzeczywistości Piknik pod Wiszącą Skałą wg Joan Lindsay w reżyserii Leny Frankiewicz oraz pełen humoru i wzruszeń muzyczny spektakl o podróży do świata dzieciństwa – Alicji Krainę Czarów wg Lewisa Carrolla w inscenizacji Sławomira Narlocha (spektakl polecany dla dzieci powyżej 10 roku życia).
W październiku zapraszamy na Ostry dyżur poetycki, cykliczne spotkania z poezją, których pomysłodawczynią i autorką scenariusza jest Krystyna Gucewicz.
• Scena przy Wierzbowej im. Jerzego Grzegorzewskiego
Zuzanna Saporznikow (Sara), Aleksandra Justa (Pani Bruscon), Hubert Łapacz (Ferruccio), Jerzy Radziwiłowicz (Bruscon) w Komediancie Thomasa Bernharda w reżyserii Andrzeja Domalika. Fot. Marta Ankiersztejn
Przedstawiamy Komedianta – przewrotny dramat Thomasa Bernharda o sztuce teatru i pułapkach egzystencji w interpretacji Andrzeja Domalika.
Gramy sztuki napisane i wyreżyserowane przez ich autorów – Barona Münchhausena dla dorosłych Macieja Wojtyszki, historię o poszukującym prawdy wytrawnym mistyfikatorze i fantaście oraz rozgrywającą się w Berliner Ensemble Skórę węża Artura Urbańskiego, opowieść o kobietach związanych z legendą teatru, Bertoltem Brechtem.
Zapraszamy na przedstawienia Wojciecha Farugi – Dekalog wg Krzysztofa Kieślowskiego i Krzysztofa Piesiewicza, sceniczną interpretację ikonicznego dzieła filmowego, będącego namysłem nad sensem dziesięciu biblijnych przykazań oraz na Matkę Joannę od Aniołów wg Jarosława Iwaszkiewicza, opowieść o granicznych doświadczeniach – potrzebie głębokiego przeżywania wiary, konfrontacji ze złem, cienkiej granicy między objawieniem a opętaniem.
Społeczeństwo, w którym rodzi się faszyzm, ucieczka od wolności i odpowiedzialności – przedstawiamy Opowieści Lasku Wiedeńskiego Ödöna von Horvátha w reżyserii Małgorzaty Bogajewskiej.
Gramy Inne rozkosze wg Jerzego Pilcha w reżyserii Jacka Głomba, rozgrywającą się we wspólnocie ewangelików augsburskich opowieść o naszych demonach i tęsknotach, życiowych apetytach, ekscesach i ekstrawagancjach oraz Ułanów Jarosława Marka Rymkiewicza – wraz z Piotrem Cieplakiem zaglądamy do Muzeum Wszech-Ułaństwa Polskiego. Jest bardzo śmieszne, a przez to też okropnie smutno.
Zapraszamy na Piekło – Niebo Marii Wojtyszko w realizacji Jakuba Krofty, przedstawienie o trudnych chwilach po utracie najbliższych, w którym poważna refleksja zabarwiona jest i wzruszeniem, i humorem (spektakl polecany dla dzieci powyżej 10 roku życia).
• Scena Studio
Oskar Hamerski, Mateusz Rusin, Justyna Kowalska, Anna Lobedan w Zaćmieniu w dwóch aktach Pabla Remóna w reżyserii Grzegorza Małeckiego. Fot. Marta Ankiersztejn
Na Scenie Studio przedstawiamy dramaty najnowsze wyreżyserowane przez Grzegorza Małeckiego – Zaćmienie w dwóch aktach Pabla Remóna, sztukę o aktorskich zmaganiach, życiowych zakrętach i poszukiwaniu spełnienia oraz Tchnienie Duncana Macmillana, pełną humoru historię o rozstaniach, powrotach, namiętnościach i pierwszych ważnych życiowych decyzjach.
Zapraszamy na Czekając na Godota Samuela Becketta w realizacji Piotra Cieplaka, opowieść o absurdzie życia i heroicznym ludzkim trwaniu na przekór wszystkiemu oraz na Sonatę jesienną Ingmara Bergmana w interpretacji Grzegorza Wiśniewskiego – przedstawienie o potrzebie miłości i akceptacji, dziedziczonym chłodzie uczuciowym i kosztach artystycznego spełnienia.
Przedstawiamy Molierowskiego Mizantropa w reżyserii Jana Englerta, ponadczasowy traktat o egoizmie, empatii i sensie mizantropii.
Na Scenie Studio łobuzować będzie także pchla psotnica. Zapraszamy na Pchłę Szachrajkę Jana Brzechwy w reżyserii Anny Seniuk do muzyki Macieja Małeckiego. Doskonała zabawa dla całej rodziny gwarantowana! (Spektakl polecany jest dla dzieci od 4 roku życia.)
Rezerwacja telefoniczna, informacja o voucherach czynna w godzinach:
pon.–pt. 9:00–19:00
so.–nd. 15:00–19:00
tel.: 22 69 20 604, 22 69 20 664
Kasy Teatru czynne w godzinach:
Kasa przy pl. Teatralnym 3
wt.–nd. 15:00–19:00
Kasa przy ul. Wierzbowej 3
czynna w dniach, w których grane są przedstawienia na Scenie przy Wierzbowej lub na Scenie Studio, na godzinę przed ich rozpoczęciem
Sprzedaż online | bilety, vouchery, księgarnia:
bilety.narodowy.pl
Informacja o biletach, voucherach, sprzedaży online, zwrotach i repertuarze:
e-mail: pomoc_bilety@narodowy.pl
REZERWACJA TELEFONICZNA, KASY, REGULAMINY
Repertuar może ulec zmianie.